Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verveling of kattekwaad of?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marcel
nieuw lid

verveling of kattekwaad of?

Ongelezen bericht door marcel »

hallo wij hebben een appenzeller senner pup van 8 maand ze is echt lief en aanhangkelijk maar kan de grootste bende maken.
we werken alle 2 en hebben een achter tuin van 300 m2 (afgesloten)en als we 1voor1 aan het werk gaan laat de laatste de achter deur open staan zodat ze er uit kan spelen en rennen waneer ze maar wil .
maar gaan we even bij de buren om koffie of even weg voor een boodschap graaft ze een gat in de tuin onder de schutting door en staat ze even later bij de buren op de stoep.
nu heb ik er stenen en een extra hek voor gezet zodat ze er niet meer onder door kan (dacht ik)5 min later liep ze alweer over straat schutting kapot gat er in 2 gaten in de tuin onder de hekken door en de stoep tegels aan de kant.
ze heeft verschillende speeltjes maar die leven bij haar niet lang.
echt lang is ze niet alleen op zn hoogst een uur of 5 per werk dag .
SOS wie weet er iets op.opsluiten vinden we minder leuk en dan gaan er andere dingen aan b.v kast klompen,schoenen,jassen en haar eigen mand dit is echt een nood kreet .
groetjes marcel,riemke en een pootje van tessa
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Het is een hond die aan het puberen is dus ik zou het op kattekwaad houden.
Misschien heeft ze het verschil tussen naar het werk gaan of koffiedrinken/boodschappen doen wel door, doordat jullie anders weggaanofzo en dan weet ze dat jullie snel terug zijn.
Als dit zo is zou ik proberen om voor alle gelegenheden waar je de deur voor uit moet het zelfde ritueel tedoen zedat ze geen verschil kan merken.

Maarre ik vind het wel komisch dat ze gaten onder het schut graaft en plotseling bij de buren staat, dat kan nog wat woren vd zomer als ze gaan bbq-en, staat plotseling jullie hond bij hun aan de bbq hihihi

Succes ermee
Groetjes Jacqueline
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

dit gedrag is zelfbelonend , dus gaat niet vanzelf over.
Kun je niet even aan de buren vragen om als ze daar in de tuin staat
haar redelijk streng terug te sturen , niet jij he. geen fysieke straffen !!!!
geef haar eten in een kong of bustercube als je weg moet.
als het goed weer is verstop haar eten in de tuin.
ze moet de eigen tuin prettiger vinden dan de rest , ook al ben je er niet.
een stukje beton gieten aan de draad tegen het graven , kan ze er niet meer onder.
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:boos: Die hond wil gewoon niet alleen zijn :jank: ook al is het maar voor even :19: daar helpt geen speelgoed of eten aan :neenee: je zegt zelf al dat hij aanhangkelijk is :denken:
Afbeelding
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

Wat een boefje zeg, die Tessa... Waarschijnlijk wil je er niet aan, maar een bench zou een prima oplossing zijn voor 5 uurtjes. Ik heb zelf ook een pup van 8 maanden en ik ben 2 x per week 5,5 uur weg. Dan gaat ze in de bench. Van te voren laat ik haar goed uit, zodat ze lekker moe is, verder geef ik haar een balletje waar brokjes in zitten, dus is ze even bezig. En een kluif. Gaat prima zo. 's Nachts ligt ze ook meestal in de bench (tegenwoordig ook wel vaak in bed).
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nou kattekop, dat is wel heel verwarrend hoor hoe jij dat doet. De ene nacht in de bench en de ander keer mag ze in bed??? Grotere tegenstrijdige signalen voor een hond kun je niet bedenken :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

Sunnybunny schreef:Nou kattekop, dat is wel heel verwarrend hoor hoe jij dat doet. De ene nacht in de bench en de ander keer mag ze in bed??? Grotere tegenstrijdige signalen voor een hond kun je niet bedenken :roll:
Ja je hebt wel gelijk dat het niet erg consequent is. Maar Luna lijkt er geen problemen mee te hebben gelukkig. Eigenlijk wilde ik mijn hond niet bij me in bed, omdat ik allergisch voor honden ben. Met nakertje Luna gaat het wel heel goed met mijn allergie en het was de laatste nachten zo koud, dat ik haar bij me in bed heb genomen. Maar eigenlijk is het denk ik niet verstandig om dat elke nacht te doen, maar af en toe is het wel heel fijn.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Af en toe begrijpt een hond niet. Het mag wel of het mag niet. Begrijp ik daarnaast dat je je hond 5,5 uur in de bench hebt? Bench discussies zijn hier al vaker gevoerd, dus het heeft geen zin op die opnieuw te beginnen.

Marcel, het is te verwachten met een jonge hond dat er af en toe dingen kapot gaan... Zelfs met wat oudere honden. :mrgreen: In de tuin is voorlopig geen optie, omdat ze dan wegloopt en dat risico kan je niet nemen. Wat voor speeltjes heeft ze? Een Kong en een Activitybal zorgen hier voor minimaal een uur aan plezier en het verveelt nooit. De Kong kan je vullen met de meest smerige combinaties (hoe smeriger hoe lekkerder voor de hond) zodat je hond lekker lang bezig is om het eruit te halen. Denk aan leverpastei, pindakaas of gesmolten kaas... De activity ball is ook een geweldige manier om je hond geestelijk moe te krijgen. Geef haar voer in plaats van in haar bak gewoon in zo'n bal. Gegarandeerd plezier en een hond raakt sneller geestelijk dan lichamelijk uitgeput. En tja, als ze dan toch nog genoeg energie heeft om haar tandjes te scherpen aan een tafel of stoel... risico van het vak noemen we dat dan maar. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”