Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen tot we opstaan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pollunder
Zeer actief

Blaffen tot we opstaan

Ongelezen bericht door pollunder »

Duncan staat op uur. Elke morgen, iets na zeven wordt hij wakker en begint hij te blaffen. Logisch want hij wil plassen en eten. Hij blaft en blaft tot we beneden zijn. Het klinkt alsof hij wordt gekeeld met heel veel whuhuhuhhuhu whuhuhhuhu Het is natuurlijk zelfbelonend want we moeten altijd opstaan. Het is geen grote ramp, maar toch: Is dit af te leren?
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Wacht je tot hij stil is voor je naar beneden gaat?
Anders beloon je hem dus. Duncan blaft en jullie gaan naar hem toe -> dus dat gaat Duncan dan gebruiken om jullie beneden te krijgen.
Het is denk ik hetzelfde als wanneer je een hond leert om alleen te zijn. Pas (terug) komen als hij stil is dus.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ga de eerste dagen eens wat vroeger naar beneden, hoeft niet veel vroeger te zijn maar in elk geval nog voordat hij begint te blaffen. En ga daarna dan steeds ietsjes later naar beneden. Blaft hij toch al, wacht dan eventjes tot hij weer stil is en ga dan pas naar hem toe.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
starfleet
Erelid

Re: Blaffen tot we opstaan

Ongelezen bericht door starfleet »

pollunder schreef:Het is geen grote ramp, maar toch: Is dit af te leren?
De wekker tien minuutjes eerder zetten en dan een ommetje met hem maken. Lekker rustig zelf ontbijten, koffie drinken en dan pas ontbijt voor de hond.

Dat heeft hier in ieder geval opgeleverd dat we er niet meer om half zes uithoeven. In het weekend komt het regelmatig voor dat ze na het plassen en poepen nog gewoon verder slaapt in haar mandje, gewoon omdat de link: opstaan/plassen/ETEN er niet meer is. Maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit met tijdstip van eten geven.

Anne
pollunder
Zeer actief

ok, ik ga eens wat dingen proberen. Later eten geven is een goed idee, want nu doe ik dat direct. De wekker vroeger zetten is wel moeilijker, want Duncan wordt wakker van een piepje. En dan zitten we met hetzelfde probleem, alleen zal hij dan nog vroeger beginnen blaffen. En wachten tot hij stil is, gaat niet. Ik moet gaan werken :jank:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als ie wakker wordt van het piepje kan je dat gebruiken om het eruit te trainen. Piepje, blaffen negeren, stil, piepje etc tot ie zijn kop houdt als het piepje gaat dan belonen? Oefenen als je vrij hebt :19:
weg gehaald zit een virus in
simoon
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door simoon »

ik zou willen dat die van mij dat deden, stond ik tenminste op en hoefde ik me niet iedere ochtend te haasten :smile: :smile: :smile:
Groetjes Simone Noor & Enzo!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wie het laatst lacht, is traag van begrip!
http://www.adopteereenhangbuikzwijn.nl/
pollunder
Zeer actief

Sjiel schreef:Als ie wakker wordt van het piepje kan je dat gebruiken om het eruit te trainen. Piepje, blaffen negeren, stil, piepje etc tot ie zijn kop houdt als het piepje gaat dan belonen? Oefenen als je vrij hebt :19:
Daar gaat werk in kruipen. Bedankt voor de tips :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik herken het, Jinx doet dit ook elke ochtend. Eerst staat mijn vriend op om haar te laten plassen (heel vroeg is dat, uurtje of half 6) dan gaat hij werken, ze slaapt daarna even door in de bench. En tegen 7 uur begint ze te krijsen en te joelen en ook dat wuuwuuwwuuu geluid te maken. Ik moet dan eerst douchen enzo, met als gevolg dat ze een kwartiertje huilt. Als ik beneden kom sta ik eerst in de gang, als ze huilt wacht ik even en zodra ze even 2 tellen stil is doe ik de deur open. Ik zou ook graag willen dat ze ermee stopt, want ze is er dan al uit geweest dus nodig plassen hoeft ze niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”