Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe? 2 honden uitlaten?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blinky
Vaste gebruiker

Hoe? 2 honden uitlaten?

Ongelezen bericht door blinky »

Nu wil ik het is weten hoe het moet? Heb een jack en een eng. cock.spaniel.
De jack moet niks van herders hebbn hier zit er 1 in de straat vaak achter de poort te blaffen als wij of anderen erlangs moeten dus onze gifpil wordt er kriegel van dus ook die bij die anderen hier op straat lopen.

De cocker is 8 mrt vorig jaar gepakt op de hondenclub ze zat vast omdat we bij behendigheid mee moeten helpen op te bouwen.
Een kreng echt hoor van een bouvier werdt apart genomen vlak bij ons cluppie.
De trainer gaf les aan die figuur met die hond het was al een lastig beest en kwam echt om heropgevoed te worden. Breekt ie los en pakt mijn spaniel het gebeurde onder mn neus zo erg...
Ze hebben dat monster met 4 man los moeten wrikken..
Dus na een hoop gedoe en angst bij mijn hond gaat het al redelijk weer op de club, nou heb ik de mijne weer heropgevoed met hulp van de club, zo mag ze in de bench wachten voor de les begint en niet meer aan een boom.

Maar hier met uitlaten wordt ik een beetje gek onderhand blaffen bij iedere grote donkere hond en die jack doet vrolijk mee :evil:
Kan ze wel omstebeurt uitlaten maar echt niet 4x per dag hoor.
Dus geef ik de cocker een ram aan dr slipketting en de jack ook aan dr tuigje, klinkt bijna lachwekkend maar weet een van jullie hoe ik het beter doen kan?
Leuk praten of koekies werken niet.
En trouwens gebeurt het wel eens dat de agresieve hond een muilkorf om moet op de club??
Leny
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik denk echt dat fysiek straffen niet werkt. Ik ben er zowieso op tegen omdat ik er A) niet van houdt als mensen hun dier iets willen leren door hem pijn te doen en B) de kans dat jij de slip op tijd en correct gebruikt is erg klein.

Ik zou toch opnieuw proberen te trainen met aandacht hebben voor jou..Als ze volgen op commando hebben ze geen tijd om zich met andere dingen bezig te houden.

Daarnaast: wij hebben in de behendigheidsgroep een DH zitten die een nylon muilkorfje draagt. In het verleden heeft hij geprobeert om een andere hond te pakken en de baasje willen dit voorkomen en daarom krijgt hij een muilkorf om. Geen probleem toch?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Een hond die een angstige ervaring heeft gehad met andere honden en uit angst blaft naar andere honden straf je niet. Angst straf je nooit.
Af die slipketting, om een fatsoenlijke halsband en je gaat proberen recht te breien wat mis zit...de angst voor andere honden en de nare associatie daarbij.
Iedere keer als je een andere hond ziet ga je de cocker iets lekkers geven, nog voordat ze begint met uitvallen dus. Ze moet andere honden weer gaan associeren met iets leuks inplaats van met pijn.
Ik denk dat het slim is daarbij begeleiding te zoeken op een hondenschool, aangezien je aangeeft dat koek niet werkt..je doet dus iets verkeerd. Het is belangrijk om op ruime afstand van andere honden te gaan oefenen..dus op de afstand waarbij jouw hond zich nog niet bedreigt voelt.Als de hond op afstand van andere honden aandacht voor je heeft kun je langzaamaan de afstand tot de vreemde honden verkleinen. Dat kost tijd..trek er gerust een paar maanden voor uit, maar dan heb je ook gewoon weer een blije hond.
Laatst gewijzigd door Eline* op 06 mar 2005 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

En dus betekent dat apart uitlaten. :wink:
Als ze elkaar gaan lopen opjutten, doe je er niks meer aan.
Dus zoals Eline aangeeft de situatie gaan aanpakken en dus apart.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Hoe? 2 honden uitlaten?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

blinky schreef:Maar hier met uitlaten wordt ik een beetje gek onderhand blaffen bij iedere grote donkere hond en die jack doet vrolijk mee :evil:
Als je hier echt zo boos om bent als je smilie suggereert dan moet je ze apart meenemen want dit zal, als het echte maatjes zijn, zo blijven. Verder is er niets lachwekkends aan honden die een ram krijgen. Misschien zowieso handig om je cocker eens alleen mee te nemen om zo wat aan de angst te doen? (Eline schrijft al hoe je dat kunt doen). Zoals het wellicht ook goed is om de Jack Russell eens alleen mee te nemen en iets aan de angst tegen herders te doen.

Veel tijd en geduld maar dan heb je ook wat.
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Apart uitlaten, doe ik hier ook het grootste gedeelte van de tijd :wink:
En kun je die poort niet ontwijken? Een keer de andere kant oplopen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

voorlopig dat poortje vermijden.
iets zoeken dat de hond WEL lust. onder stress lustten ze niet alles!
krijg dikwijls te horen Ja MAAR thuis mogen ze dat wel graag.
voor zulke situaties extra lekkers,
aandachtoefeningen, als de hond aandacht voor jou heeft en niet voor die hond ok dan.
Natuurlijk doet de een mee met de andere, dus even afzonderlijk.
Hebben op behendigheid een Rotti , als die los aan de beurt is, even iedereen achter het hek , geen muilbandje , dit is al zijn 4 eigenaar
en gaat steeds beter en beter. Nu vliegt hij al niet meer naar het hek.
Belonen , belonen !!!!
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
blinky
Vaste gebruiker

Dank voor de tips ik ga er wat aan doen het is ook zo dat we met zn 3en de honden uitlaten en 3x dezelfde dingen doen valt nog niet mee.
Man ompraten met 1 hand 2 honden uitlaten, weigert om de jack in zn andere hand te doen, heeft ongeval met de hand gehad zegt dat dat kleine hondje zeer doet ik geloof het niet dus heb nog wat werk te verzetten.
Gewoon lekker eigenwijs dus.

Ga ook nadenken wat ze heel lekker vind en toch maar wat vaker dan soms apart uitlaten.
Denk dat jullie gelijk hebben en ga er ook achteraan op de club.
En de slip moet maar in de ban denk ik.

Zelf dacht ik er loopt een grote hond bij ons in de buurt en ze begint te blaffen dus ik dacht kop houden de slip dus,
Bij deze ruim ik um op.
Leny
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

blinky schreef:Zelf dacht ik er loopt een grote hond bij ons in de buurt en ze begint te blaffen dus ik dacht kop houden de slip dus,
Bij deze ruim ik um op.
Verstandig! :wink: Het enige wat je hond leert van de ruk aan de slipketting is dat die andere hond inderdaad narigheid betekent want dan krijgt hij een heis in zijn nek.
Het uitvallen wordt er vaak alleen maar erger door.
Hoe reageert de hond los op grote honden?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
blinky
Vaste gebruiker

Kelly de jack laat ik los geen probleem.
Prisca de cocker laat ik los als ik zeker weet dat we alleen zijn. Ze kijkt ook heel vaak rond of ze geen monsters ziet (in het park)
Ze is in het park weggejaagd door een labrador en de eigenaar moest er nog om lachen ook :evil:
Het heeft heel wat moeite gekost om onze hond te vinden en te pakken.
Als ik bij grote honden ben is ze of boos of bang ik straf ze niet en zeg tegen die baas dat ze wel eens gepakt is, die bazen die het weten houden hun hond in bedwang of als hett een lieverd is blijven we gewoon staan en na verloop van tijd is het meestal over.
Het gaat voornamelijk over het wandelen met dr.als we ergens staan wordt het minder.
Opnieuw gehoorzaamheid doen heeft volgens mij geen zin want als ze de groep kent is het over behalve met de harige soort die wat weg hebben van een bouvier.
Maar in mijn hoofd zal die knop om moeten dat ik ze geen straf geef maar wat lekkers.
Ben er al mee bezig maar het is lastig hoor om door die herrie van dr door te dringen..
De jack heeft het al door hoor die koekjes.
Leny
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”