Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu en teef, 1ste gevecht na 2,5jaar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

An
Vaste gebruiker

Reu en teef, 1ste gevecht na 2,5jaar

Ongelezen bericht door An »

Hoi iedereen,

Zaterdagavond was het dus zover. Yorick en Lenka hebben voor de eerste maal sinds ze samen zijn gevochten. Oorzaak: geen idee!! Ik heb ze uit mekaar gehaald. Misschien zijn er nog mensen hier die zich herinneren dat Lenka uit een supermarkt komt dus ze kent de hondentaal niet, ze blijft janken, piepen en grauwt terug dus een am staff zo’n klein hondje laten verbijten leek me niets dus ik ertussen en ik heb Yorick eraf gehaald. Vlak na dit incident luisterde hij wel heel goed naar me, hij ging Lenka nog wel tegemoet met een hoge staart en dergelijke maar het was over. Lenka heeft wel 2 gaten in haar nek waarvan 1 vrij diep.

Yorick is nu bijna 3 jaar en ik dacht toch wel echt dat de roedel duidelijk was, Yorick is de stille baas maar zoals het een reu betaamt laat hij enorm veel toe. Hoe moet ik dit nu verder aanpakken want eerlijk gezegd zit de schrik er nu een beetje in bij mij dat dit nog gaat gebeuren. Als ik wegben zitten ze apart, altijd al zo geweest dus ik kan met een gerust hart weg.

Ik ben wel een week op verlof geweest dus de honden zijn alleen geweest met mijn roommate waarvan ik zeker weet ze de honden verwend heeft maar of dat nu dé oorzaak is.

Bedankt!
An

Een likje van Lenka en Yorick,
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

als de roedel verstoord is geweest, bijvoorbeeld door afwezigheid van een lid, kan het even duren voordat de rust wedergekeerd is.

als ik een paar dagen weg ben geweest, wat regelmatig gebeurt, zijn de mormels ook wat zoekende. gelukkig duurt dat maar even, maar toch.
aangezien er de afgelopen tijd door het reutje heel langzaam aan gezaagd wordt aan de poten van de stoel van het opperhoofd ursula, het teefje, kan je in combinatie met tijdelijke verstoring in de roedel knokpartijtjes krijgen. meestal bouwt de spanning zich op om 'opeens' in een gigantisch gevecht te escaleren. ik draai me om en loop weg, dat brengt ze meestal tot bedaren.

omdat je ze het niet uit hebt laten vechten, zou ik ze wel goed in de gaten houden, de komende tijd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier hebben reu en teef ook laatst voor het eerst in bijna 2,5 jaar met elkaar gevochten :wink: Oorzaak was ook onduidelijk en ook ik heb ze (uit reactie) uit elkaar gebruld.

Sindsdien is het nooit meer voorgekomen :19: Ik hou het gewoon op een eenmalige fikse ruzie die iedereen weleens kan hebben :wink:

Hopelijk zal dit bij jou ook loslopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
An
Vaste gebruiker

linlin schreef:als de roedel verstoord is geweest, bijvoorbeeld door afwezigheid van een lid, kan het even duren voordat de rust wedergekeerd is.

omdat je ze het niet uit hebt laten vechten, zou ik ze wel goed in de gaten houden, de komende tijd.
Dat is misschien mijn probleem, ik durf ze het het echt niet alleen uit te laten vechten, omdat Yorick in korte tijd veel schade kan toebrengen en NIET stopt (ik heb dat bij een incident met een vreemde hond geprobeerd, weglopen maar hij bleef doorgaan) durf ik ze het niet laten uitbvechten, ik had zoiets van: dit gedrag duld ik niet punt uit. Ben ik dan zo verkeerd?
An

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind van niet.

in mijn huis wordt niet gevochten, punt!

maar dan moet je wel zorgen dat jij in allen zover de baas bent dat jij in de ogen van de hond ook het recht hebt dit te vinden
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

An schreef: Dat is misschien mijn probleem, ik durf ze het het echt niet alleen uit te laten vechten, omdat Yorick in korte tijd veel schade kan toebrengen en NIET stopt (ik heb dat bij een incident met een vreemde hond geprobeerd, weglopen maar hij bleef doorgaan) durf ik ze het niet laten uitbvechten, ik had zoiets van: dit gedrag duld ik niet punt uit. Ben ik dan zo verkeerd?
nee, je bent niet verkeerd bezig :wink: . je kan er weldegelijk voor kiezen om vechtende honden binnen je roedel te scheiden. maar dan moet je er dus wel voor zorg dragen dat ze dus niet bij jouw afwezigheid de zaak even op zullen knappen.

wij hebben een half jaar een ander reutje over de vloer gehad. trevor, de pekinees :mrgreen: . de vechtpartijen tussen ons reutje en trevor waren van dien aard dat ik ze dus ook uit elkaar haalde. want ze maakten elkaar echt af. en ze mochten dus geen seconde alleen met elkaar zijn.

onze reu en teef gaan niet voor de kill als ze knokken. het zijn stevige schermutselingen waarbij nauwelijks bloed vloeit. dat laat ik lekker gaan. mocht het uit de hand lopen, dan ga ik ingrijpen.
An
Vaste gebruiker

Deze reacties stellen me gerust, bedankt :ok:

Als ik wegben zitten ze gescheiden, van in het begin, ook omdat lenka epilepsie heeft dus moest ze een aanval krijgen als ik er niet ben dan weet ik niet hoe Y zou reageren vandaar de gescheiden plaatsen.

Hopelijk heb je gelijk Stang en blijft het bij deze éne fikse ruzie!
An

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou een staffreu ook niet laten uitvechten, zeker niet met een teefje als Lenka. Reden voor paniek zie ik niet. Ik denk dat je het goed gedaan hebt en dat je de boel gewoonals vanouds even op zijn beloop moet laten. Blijken er meer schermutselingen te volgen zit er iets mis. Eén knokpartij vind ik geen reden tot paniek.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
An
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Ik zou een staffreu ook niet laten uitvechten, zeker niet met een teefje als Lenka. Reden voor paniek zie ik niet. Ik denk dat je het goed gedaan hebt en dat je de boel gewoonals vanouds even op zijn beloop moet laten. Blijken er meer schermutselingen te volgen zit er iets mis. Eén knokpartij vind ik geen reden tot paniek.
Bedankt Eline, tja, je kent me toch al een beetje hé, als het over mijn kleinste ga schiet ik in paniek hé! :wink:

Als er nog zo'n incidenten volgen dan laat ik het weten en hopelijk komt er dan een andere oplossing uit de bus maar ik kijk natuurlijk al verder en zit elke keer met ALS ALS ALS in mijn hoofd hé .... We'll cross that bridge when we get there (maar hopelijk gebeurt dat nooit!)
An

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”