Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat gaat er gebeuren? (foto's)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wat gaat er gebeuren? (foto's)

Ongelezen bericht door Caro. »

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gaan we Jomanda spelen? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Gaan we Jomanda spelen? :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Moritz stapt van de bank af, zodat Kaya lekker kan gaan liggen?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:Moritz stapt van de bank af, zodat Kaya lekker kan gaan liggen?
Staat je goed Wil, die blauwe jurk!!! :smile2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bij mij zou na foto 1 de onderste ineens opspringen en bovenop de ander springen en die i zijn nek pakken, maar ik heb 2 idioten, dus dat zal hier wel niet opgaan
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moritz lag dus te maffen op de bank. Kaya wilde spelen en duikt bovenop hem (foto 1). Op de tweede foto is duidelijk te zien dat Moritz totaal geen zin heeft om te spelen en hij probeert te ontkomen.

Accepteert Kaya dat Moritz geen zin heeft om te spelen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:Moritz lag dus te maffen op de bank. Kaya wilde spelen en duikt bovenop hem (foto 1). Op de tweede foto is duidelijk te zien dat Moritz totaal geen zin heeft om te spelen en hij probeert te ontkomen.

Gezien het voorgaande zou je zeggen van niet. Het getuigt toch niet van veel respect om boven op een maffende hond te springen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Stang schreef:Moritz lag dus te maffen op de bank. Kaya wilde spelen en duikt bovenop hem (foto 1). Op de tweede foto is duidelijk te zien dat Moritz totaal geen zin heeft om te spelen en hij probeert te ontkomen.

Gezien het voorgaande zou je zeggen van niet. Het getuigt toch niet van veel respect om boven op een maffende hond te springen.
*proest* :smile: :ok:

Kaya taaide dus niet af nadat Moritz te kennen had gegeven geen zin te hebben en ze bleef bovenop hem hangen.

Dit was het antwoord van Moritz.....

Afbeelding

Toen begreep Kaya de boodschap :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Mooiiiiiiiiiiii ja ik had het niet verwacht :wink: ik dacht die staat zijn plaats af :mrgreen:
Ik heb zelf altijd moeite met Rottweilers in te schatten. Nu ze een staart hebben is dat wat makkelijker maar vroeger zag ik alleen het borstelen en groter maken en een frons tussen de oren. :oeps: even een opbiechting van mijn kant. Ook het grommen heb ik nooit goed begrepen. Bij ons zat een keer een giga reu met een super hoofd :eek: (ik ben zelf niet zo heel groot dus dan is dat al gauw giga :mrgreen: ) en als je die aanlijnde gromde hij. Moest ik met een riem of iets over zijn hoofd. Niet fijn dus. Je staat dan al gauw een beetje gebogen over zo'n hond heen. Ik heb een gewonne riem om gedaan zodat ik van onderen alleen maar een muskaton vast moest maken :wink:
Zijn baas was vrijwilliger bij ons en daarom bleef die hond wel eens een nachtje over (was ook een exasielhond). Ik vroeg het aan hem in zei dat ik moeite had de hond in te schatten :roll: zei hij oh dat grommen dat doet hij omdat hij het leuk vind om uit te gaan :oeps:
Erg he :denken: :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Mooiiiiiiiiiiii ja ik had het niet verwacht :wink: ik dacht die staat zijn plaats af :mrgreen:
Ik heb zelf altijd moeite met Rottweilers in te schatten. Nu ze een staart hebben is dat wat makkelijker maar vroeger zag ik alleen het borstelen en groter maken en een frons tussen de oren. :oeps: even een opbiechting van mijn kant. Ook het grommen heb ik nooit goed begrepen. Bij ons zat een keer een giga reu met een super hoofd :eek: (ik ben zelf niet zo heel groot dus dan is dat al gauw giga :mrgreen: ) en als je die aanlijnde gromde hij. Moest ik met een riem of iets over zijn hoofd. Niet fijn dus. Je staat dan al gauw een beetje gebogen over zo'n hond heen. Ik heb een gewonne riem om gedaan zodat ik van onderen alleen maar een muskaton vast moest maken :wink:
Zijn baas was vrijwilliger bij ons en daarom bleef die hond wel eens een nachtje over (was ook een exasielhond). Ik vroeg het aan hem in zei dat ik moeite had de hond in te schatten :roll: zei hij oh dat grommen dat doet hij omdat hij het leuk vind om uit te gaan :oeps:
Erg he :denken: :mrgreen:
Hahahahaha, nee hoor niks erg :wink:

De lichaamstaal en de ogen van de Rottweiler vind ik zelf erg makkelijk en goed in te schatten.
Het grommen is idd een ander verhaal: Veel Rottweilers 'praten' (ik noem het altijd brommen ipv grommen). Die brommen zijn soms heel moeiijk van elkaar te onderscheiden; ze kunnen brommen uit genoegen, maar ook uit ongenoegen. Ook ik heb nog steeds een enkele keer moeite om een brom goed in te schatten bij Kaya (die houdt dus ook hele verhalen :mrgreen: ).
Haar moeder was ook zo'n brombeertje, dat was een probleem voor de mag-test en haar moesten ze het dus in bepaalde situaties echt afleren terwijl het voor de hond gewoon een uiting van genoegen was als ze werd aangehaald.

Dus ik kan me voorstellen dat dit echt wel moeilijk in te schatten is voor mensen!
Afbeelding
A good dog never dies...

M@scha
Zeer actief

staffords hebben dat ook. nog steeds denken mensen dat sam of lola ze aan willen vallen als men ze aanhalen, maar het is meer spinnen als een kat, alleen klinkt het wat gevaarlijker :N:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:staffords hebben dat ook. nog steeds denken mensen dat sam of lola ze aan willen vallen als men ze aanhalen, maar het is meer spinnen als een kat, alleen klinkt het wat gevaarlijker :N:
O, dat wist ik niet dat Staffords dat ook hebben; wat leuk!!!
Ik vind het wel grappig hoor, neem hele 'verhalen' met Kaya door :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoals moritz daar op de 2e foto ligt (met izjn kop iets weggebogen) zo ligt Woopy ook vaak als Hera hem aan het 'klieren' is, alleen heeft Woopy het lef niet om daarna te doen wat Moritz doet want hi jweet dat Hera dat weer niet pikt....

:wink:
M@scha
Zeer actief

Stang schreef:
massam schreef:staffords hebben dat ook. nog steeds denken mensen dat sam of lola ze aan willen vallen als men ze aanhalen, maar het is meer spinnen als een kat, alleen klinkt het wat gevaarlijker :N:
O, dat wist ik niet dat Staffords dat ook hebben; wat leuk!!!
Ik vind het wel grappig hoor, neem hele 'verhalen' met Kaya door :mrgreen:
ja hoor! kunnen ze heel goed!

idd hele verhalen en liedjes kunnen ze vertellen en zingen!!

ook tegen elkaar, dat is nog leuker!!

woewoewoewwwww
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Dat grommen ken ik wel. Er zit in ons pension nu een rottweiler reu (schat van een beest :I: ) die bromt ook zoveel. Maar ik vind het zo raar klinken. Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Er zijn veel honden die brommen als ze iets lekker vinden, maar dat klinkt dan vaak net een tikkie anders.
Bij deze hond vind ik het verschil tussen: Oh wat is dit lekker, en: als je nu niet van me afblijft, grijp ik je, bijna niet te horen :denken:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jeffy schreef:Dat grommen ken ik wel. Er zit in ons pension nu een rottweiler reu (schat van een beest :I: ) die bromt ook zoveel. Maar ik vind het zo raar klinken. Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Er zijn veel honden die brommen als ze iets lekker vinden, maar dat klinkt dan vaak net een tikkie anders.
Bij deze hond vind ik het verschil tussen: Oh wat is dit lekker, en: als je nu niet van me afblijft, grijp ik je, bijna niet te horen :denken:
Ja klopt hoor, dat kan ook echt heel moeilijk te horen zijn dat verschil.
Het is goed op de lichaamstaal letten en verder is het meestal een kwestie van de hond leren kennen.

Meestal is Grommen (dus lelijk) dieper uit de keel en het Brommen (goed bedoelt) wat meer vanuit de bek.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Stang schreef:
jeffy schreef:Dat grommen ken ik wel. Er zit in ons pension nu een rottweiler reu (schat van een beest :I: ) die bromt ook zoveel. Maar ik vind het zo raar klinken. Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Er zijn veel honden die brommen als ze iets lekker vinden, maar dat klinkt dan vaak net een tikkie anders.
Ja klopt hoor, dat kan ook echt heel moeilijk te horen zijn dat verschil.
Het is goed op de lichaamstaal letten en verder is het meestal een kwestie van de hond leren kennen.

Meestal is Grommen (dus lelijk) dieper uit de keel en het Brommen (goed bedoelt) wat meer vanuit de bek.

Ik heb nog nooit een hond gezien/meegemaakt waarbij ik het zo moeilijk kon inschatten. Het is dat ik de hond redelijk goed ken. Onze stagiaire stond wel even bang te kijken :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief

Ja het is een brom of een grom precies ik vind het onderscheid wel moelijk en tja dan sta ik in de kennels en blaffen er een hond of 15 alleen al op die afdeling dan is het moeilijk of het een brom of een grom is :wink: :mrgreen:
maar het was dus een brom volgens de baas en ook toen hij hem kwam ophalen bromde hij wat af :mrgreen:
Vriendin van mij had een lachende hond dat was ook zo moeilijk voor mensen om te zien. Als je goed kijkt zie je aan de mondhoeken wel of het tanden laten zien is of lachen maar eerste keer dacht ik wat moet dat beest van me :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief

Inge O schreef:
Rataplan schreef:Ja het is een brom of een grom precies ik vind het onderscheid wel moelijk en tja dan sta ik in de kennels en blaffen er een hond of 15 alleen al op die afdeling dan is het moeilijk of het een brom of een grom is :wink: :mrgreen:
maar het was dus een brom volgens de baas en ook toen hij hem kwam ophalen bromde hij wat af :mrgreen:
Vriendin van mij had een lachende hond dat was ook zo moeilijk voor mensen om te zien. Als je goed kijkt zie je aan de mondhoeken wel of het tanden laten zien is of lachen maar eerste keer dacht ik wat moet dat beest van me :mrgreen:
vlammetje hier doet het allemaal : brommen, grommen en lachen. huhhh :N: :mrgreen: .
Ik heb ook nog nooit een Hovawart in het echt gezien. Ik ben gewaarschuwd nu :mrgreen: Wel aparte namen hebben jouw honden. Ik denk dat ze ook precies bij de honden passen.
Net als hier Rataplan een sulletje die iedereen wel aardig vind. En Obelix dol op eten. :mrgreen:
An
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door An »

Rataplan schreef:Ja het is een brom of een grom precies ik vind het onderscheid wel moelijk en tja dan sta ik in de kennels en blaffen er een hond of 15 alleen al op die afdeling dan is het moeilijk of het een brom of een grom is :wink: :mrgreen:
Dat lachen doet mijn teefje ook, het heeft me moeite gekost maar ik heb er een foto van en als ik deze aan anderen laat zien dan denken ze steeds dat ze "haar tanden laat zien'. Yorick, am staff, die bromt ook en geeft "love bites" noem ik ze, hij geeft dan een likje en trekt zijn lip op en geeft dan een beetje in je oor of lippen, hij doet dit al van kleinsafaan en de meeste vinden het zo gevaarlijk maar dat is nu zijn manier om te zeggen;; jij bent aardig!
An

Een likje van Lenka en Yorick,
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Wat een leuke raadfoto's!
Dit soort foto's vind ik echt prachtig.

Hondengedrag bestuderen is geweldig.

Dus als er meer mensen dit soort raadfoto's hebben?

Ik hou me aanbevolen :ok: :cheer:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”