Moderator: moderatorteam

Staat je goed Wil, die blauwe jurk!!!Wil de hond schreef:Moritz stapt van de bank af, zodat Kaya lekker kan gaan liggen?

Gezien het voorgaande zou je zeggen van niet. Het getuigt toch niet van veel respect om boven op een maffende hond te springen.Stang schreef:Moritz lag dus te maffen op de bank. Kaya wilde spelen en duikt bovenop hem (foto 1). Op de tweede foto is duidelijk te zien dat Moritz totaal geen zin heeft om te spelen en hij probeert te ontkomen.
Accepteert Kaya dat Moritz geen zin heeft om te spelen?

*proest*Zoie schreef:Gezien het voorgaande zou je zeggen van niet. Het getuigt toch niet van veel respect om boven op een maffende hond te springen.Stang schreef:Moritz lag dus te maffen op de bank. Kaya wilde spelen en duikt bovenop hem (foto 1). Op de tweede foto is duidelijk te zien dat Moritz totaal geen zin heeft om te spelen en hij probeert te ontkomen.
Accepteert Kaya dat Moritz geen zin heeft om te spelen?

Hahahahaha, nee hoor niks ergRataplan schreef:Mooiiiiiiiiiiii ja ik had het niet verwachtik dacht die staat zijn plaats af
![]()
Ik heb zelf altijd moeite met Rottweilers in te schatten. Nu ze een staart hebben is dat wat makkelijker maar vroeger zag ik alleen het borstelen en groter maken en een frons tussen de oren.even een opbiechting van mijn kant. Ook het grommen heb ik nooit goed begrepen. Bij ons zat een keer een giga reu met een super hoofd
(ik ben zelf niet zo heel groot dus dan is dat al gauw giga
) en als je die aanlijnde gromde hij. Moest ik met een riem of iets over zijn hoofd. Niet fijn dus. Je staat dan al gauw een beetje gebogen over zo'n hond heen. Ik heb een gewonne riem om gedaan zodat ik van onderen alleen maar een muskaton vast moest maken
![]()
Zijn baas was vrijwilliger bij ons en daarom bleef die hond wel eens een nachtje over (was ook een exasielhond). Ik vroeg het aan hem in zei dat ik moeite had de hond in te schattenzei hij oh dat grommen dat doet hij omdat hij het leuk vind om uit te gaan
![]()
Erg he![]()
O, dat wist ik niet dat Staffords dat ook hebben; wat leuk!!!massam schreef:staffords hebben dat ook. nog steeds denken mensen dat sam of lola ze aan willen vallen als men ze aanhalen, maar het is meer spinnen als een kat, alleen klinkt het wat gevaarlijker :N:
ja hoor! kunnen ze heel goed!Stang schreef:O, dat wist ik niet dat Staffords dat ook hebben; wat leuk!!!massam schreef:staffords hebben dat ook. nog steeds denken mensen dat sam of lola ze aan willen vallen als men ze aanhalen, maar het is meer spinnen als een kat, alleen klinkt het wat gevaarlijker :N:
Ik vind het wel grappig hoor, neem hele 'verhalen' met Kaya door

Ja klopt hoor, dat kan ook echt heel moeilijk te horen zijn dat verschil.jeffy schreef:Dat grommen ken ik wel. Er zit in ons pension nu een rottweiler reu (schat van een beest) die bromt ook zoveel. Maar ik vind het zo raar klinken. Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Er zijn veel honden die brommen als ze iets lekker vinden, maar dat klinkt dan vaak net een tikkie anders.
Bij deze hond vind ik het verschil tussen: Oh wat is dit lekker, en: als je nu niet van me afblijft, grijp ik je, bijna niet te horen
Stang schreef:Ja klopt hoor, dat kan ook echt heel moeilijk te horen zijn dat verschil.jeffy schreef:Dat grommen ken ik wel. Er zit in ons pension nu een rottweiler reu (schat van een beest) die bromt ook zoveel. Maar ik vind het zo raar klinken. Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Er zijn veel honden die brommen als ze iets lekker vinden, maar dat klinkt dan vaak net een tikkie anders.
Bij deze hond vind ik het verschil tussen: Oh wat is dit lekker, en: als je nu niet van me afblijft, grijp ik je, bijna niet te horen
Het is goed op de lichaamstaal letten en verder is het meestal een kwestie van de hond leren kennen.
Meestal is Grommen (dus lelijk) dieper uit de keel en het Brommen (goed bedoelt) wat meer vanuit de bek.
Ik heb ook nog nooit een Hovawart in het echt gezien. Ik ben gewaarschuwd nuInge O schreef:vlammetje hier doet het allemaal : brommen, grommen en lachen. huhhh :N:Rataplan schreef:Ja het is een brom of een grom precies ik vind het onderscheid wel moelijk en tja dan sta ik in de kennels en blaffen er een hond of 15 alleen al op die afdeling dan is het moeilijk of het een brom of een grom is![]()
![]()
maar het was dus een brom volgens de baas en ook toen hij hem kwam ophalen bromde hij wat af![]()
Vriendin van mij had een lachende hond dat was ook zo moeilijk voor mensen om te zien. Als je goed kijkt zie je aan de mondhoeken wel of het tanden laten zien is of lachen maar eerste keer dacht ik wat moet dat beest van me.
Dat lachen doet mijn teefje ook, het heeft me moeite gekost maar ik heb er een foto van en als ik deze aan anderen laat zien dan denken ze steeds dat ze "haar tanden laat zien'. Yorick, am staff, die bromt ook en geeft "love bites" noem ik ze, hij geeft dan een likje en trekt zijn lip op en geeft dan een beetje in je oor of lippen, hij doet dit al van kleinsafaan en de meeste vinden het zo gevaarlijk maar dat is nu zijn manier om te zeggen;; jij bent aardig!Rataplan schreef:Ja het is een brom of een grom precies ik vind het onderscheid wel moelijk en tja dan sta ik in de kennels en blaffen er een hond of 15 alleen al op die afdeling dan is het moeilijk of het een brom of een grom is![]()
![]()
maar het was dus een brom volgens de baas en ook toen hij hem kwam ophalen bromde hij wat af![]()
Vriendin van mij had een lachende hond dat was ook zo moeilijk voor mensen om te zien. Als je goed kijkt zie je aan de mondhoeken wel of het tanden laten zien is of lachen maar eerste keer dacht ik wat moet dat beest van me