Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede voer-daad gedaan

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Goede voer-daad gedaan

Ongelezen bericht door Assie »

Yes! Ik heb mijn goede daad weer gedaan. (wel beetje lang verhaal)

Tot 2,5 jaar geleden liep ik heel regelmatig met de honden van mijn achterburen. Een Cairn en een Westie. De Westie was al te dik, maar de Cairn was gewoon een leuk actief dun hondje.
De Westie is 3 maanden geleden ingeslapen. En de Cairn zag ik 2 weken geleden weer voor het eerst in 1,5 jaar. Ik had het plan om met mijn eigen hond en Spike (de Cairn) te gaan wandelen zodat ze lekker met elkaar konden spelen. Maar echt, toen ik Spike zag: :eek: Waah! Het was net een worst op pootjes. Niks meer over van het dunne hondje. Nee echt vet gewoon. Van het ver wandelen kwam ook niets, beestje had totaal geen conditie meer, ik was haast bang dat hij om zou vallen.

Beestje moest naar de dierenarts voor de jaarlijkse entingen en de achterbuurvrouw vroeg of ik dat wilde doen, want zij wisten geen goede dierenarts en de dierenarts die in de buurt zat, daar had de achterbuurman wat tegen. Ik vind die dierenarts juist wel leuk, en naar de dierenarts gaan voor een ander is altijd wel leuk. Dus ik naar de dierenarts. Hond zijn inentingen gegeven, gezondheid gecheckt en dus ook gewogen... hij hoort ongeveer 5 kilo te wegen (is 'n kleine/lage Cairn). Hij woog echter 9,4 (!) kilo :eek: .

Verder is het beest ontzettend verwend, at haast niks. Nee vind je het gek als hij als ontbijt 6 frolic-koekjes krijgt :roll: . Avondeten (brok) at hij ook amper en de restjes van hun eten (met lekker veel jus eroverheen) hoefde hij ook al niet. En ze had alles al geprobeerd en wist nu ook niet meer wat ze Spike moest voeren. Verder heeft meneer last van zijn benen en kan de hond niet zo lang uitlaten en is mevrouw heel druk met alle hobby-clubjes e.d.

Nou heb ik hier dus de laatste tijd veel over kvv en BARF gelezen. En ook dat alle honden het lekker vinden. Bovendien is het heel makkelijk, een hond van 5 kilo mag 1 schijf per dag (bij Prins). Dus geen gedoe met afwegen van brokjes e.d. Ik heb haar dus even into kvv gepraat en daarna een verpakking Prins gehaald om te proberen. Verder een snoepjesverbod opgelegd. Op een keer per week een pensstaafje/botje na. En natuurlijk gezegd dat ze maar heel veel met de bal moet spelen met Spike en alle buurtkinderen in schakelen om maar lekker veel met de hond te wandelen (deed ze tenslotte met mij en mijn zusje ook al altijd :wink: )

Ze was wat sceptisch of de hond het kvv wel zou eten, maar Spike vloog op de bak af en had volgens haar nog nooit zo snel zijn bakje leeg gehad. Dus toen was ze om.

En het resultaat: nu 2 weken later is Spike al bijna 750 gram afgevallen :cheer: ! En ook met wandelen merkte ik dat hij al minder buiten adem was. In pas 2 weken tijd. Dus ik heb goede hoop dat Spike weer dat lekkere actieve beestje wordt dat hij was!

Ook bedankt forummensen; dat jullie mij aan het kvv hebben geholpen zodat ik daarmee andere mensen kan helpen :ok:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

:mrgreen:

en welkom bij de club!

Mooi dat het gelukt is haar te overtuigen, en dat het helpt!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

:E: Mooi zo! :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Geweldig :ok:

Maar ff 1 waarschuwing, laat het hondje niet TE snel afvallen, naar mijn idee is 325 gram per week best veel namelijk.
Je hebt dan gewoon kans dat hij ziek wordt omdat hij te veel afvalt.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Hij krijgt nu gewoon zoveel voer als dat hij zou moeten krijgen op zijn normale gewicht. Bovendien krijgt ie nu ook meer beweging (en dus conditie). Dit heb ik overigens niet alleen gedaan maar in overleg met de dierenarts op het moment dat ik daar was.

Ik was alleen het doorgeefluik zeg maar, omdat de achterburen iets tegen de dierenarts in kwestie hebben en mij op de een of andere manier ontzettend hoog aanslaan, zeker nu ik ook nog diergeneeskunde studeer :roll:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Sylvi@ schreef:Geweldig :ok:

Maar ff 1 waarschuwing, laat het hondje niet TE snel afvallen, naar mijn idee is 325 gram per week best veel namelijk.
Je hebt dan gewoon kans dat hij ziek wordt omdat hij te veel afvalt.
Wat vind jij een mooie marge dan? Ik vind een halve kilo per week het maiximale wat een hond per week zou kunnen afvallen(zeker als het om een hond gaat, waar ineens veel meer aktiviteit van wordt verwacht), maar klaarblijkelijk heb jij een andere marge (niet dat ik ooit een hond het gehad die op dieet moest)
Afbeelding
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

wat een topper!! :ok:

Fijn dat de buuv nu into versvlees is, hopen dat ze dat ook echt daadwerkelijk doorzet.
mischien ishet ook leuk als je je buuv even op internet een aantal berichten hier of op barfplaats laat lezen, ook omdat ze dan een beetje weet wat ze geeft en ze mischien nog gemotiveerder word.

Wij geven onze honden nu ook al geruime tijd kvv van Bibi en zijn zeer te spreken over de veranderingen die we bij onze honden hebben gezien. :ok:
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

*grijnz* Internet zit er niet echt in hoor... De rekenmachine geeft al moeilijkheden :mrgreen:

En op mijn pc mee lezen... neeee, in het gewone leven heb ik al moeite om haar stil te krijgen en om weg te gaan. Dat gaat dan als ze bij mij thuis is helemaal niet meer lukken :N:

Nee, ik hou het lekker zo op een afstandje. Ze vindt me toch 'n heilige wat betreft honden en kennis :pffff: :smile: . Dus als ze nu volhoudt... dan valt spike goed af :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”