Tot 2,5 jaar geleden liep ik heel regelmatig met de honden van mijn achterburen. Een Cairn en een Westie. De Westie was al te dik, maar de Cairn was gewoon een leuk actief dun hondje.
De Westie is 3 maanden geleden ingeslapen. En de Cairn zag ik 2 weken geleden weer voor het eerst in 1,5 jaar. Ik had het plan om met mijn eigen hond en Spike (de Cairn) te gaan wandelen zodat ze lekker met elkaar konden spelen. Maar echt, toen ik Spike zag:

Beestje moest naar de dierenarts voor de jaarlijkse entingen en de achterbuurvrouw vroeg of ik dat wilde doen, want zij wisten geen goede dierenarts en de dierenarts die in de buurt zat, daar had de achterbuurman wat tegen. Ik vind die dierenarts juist wel leuk, en naar de dierenarts gaan voor een ander is altijd wel leuk. Dus ik naar de dierenarts. Hond zijn inentingen gegeven, gezondheid gecheckt en dus ook gewogen... hij hoort ongeveer 5 kilo te wegen (is 'n kleine/lage Cairn). Hij woog echter 9,4 (!) kilo

Verder is het beest ontzettend verwend, at haast niks. Nee vind je het gek als hij als ontbijt 6 frolic-koekjes krijgt

Nou heb ik hier dus de laatste tijd veel over kvv en BARF gelezen. En ook dat alle honden het lekker vinden. Bovendien is het heel makkelijk, een hond van 5 kilo mag 1 schijf per dag (bij Prins). Dus geen gedoe met afwegen van brokjes e.d. Ik heb haar dus even into kvv gepraat en daarna een verpakking Prins gehaald om te proberen. Verder een snoepjesverbod opgelegd. Op een keer per week een pensstaafje/botje na. En natuurlijk gezegd dat ze maar heel veel met de bal moet spelen met Spike en alle buurtkinderen in schakelen om maar lekker veel met de hond te wandelen (deed ze tenslotte met mij en mijn zusje ook al altijd

Ze was wat sceptisch of de hond het kvv wel zou eten, maar Spike vloog op de bak af en had volgens haar nog nooit zo snel zijn bakje leeg gehad. Dus toen was ze om.
En het resultaat: nu 2 weken later is Spike al bijna 750 gram afgevallen

Ook bedankt forummensen; dat jullie mij aan het kvv hebben geholpen zodat ik daarmee andere mensen kan helpen