Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ingrijpen?
Moderator: moderatorteam
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Ingrijpen?
Wat heel toevallig is dat onze buren ook een puppy hebben van wel 1 dag ouder.. Erg leuk.. Tom heettie..en als we dan samen buiten staan dan spelen die twee met elkaar.. maar Minyo doet altijd erg fel tegen hem en ze springen dan ook boven op elkaar... En grommen en blaffen bla bla bla.. Mar het gaat er soms voor puppies beetje hard aan toe.. Ingrijpen of lekker laten.. Tot nu toe heb k ze lekker gelaten.. Maar gaat het hier om wie de domintante nou is ofzo? Dan zal dat Minyo wel zijn.. die arme tom..

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De hamvraag bij dit soort dingen is voor mij altijd wat er wordt geleerd.
Zijn ze aan elkaar gewaagd of is het duidelijk dat 1 van de pups steeds wint?
Zijn ze aan elkaar gewaagd of is het duidelijk dat 1 van de pups steeds wint?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Minhie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dan moet je dus inderdaad ingrijpen en de pupjes misschien zelfs gewoon niet meer met elkaar laten "spelen". Pups die als bulldozers over andere pups heenwalsen doen dat als volwassen honden ook en dat wordt niet gewaardeerd. Je kan hem beter laten spelen met honden die hem corrigeren voor onbeleefd en druk gedrag en hem dus ook op zijn nummer zetten. Dan leert je pup zich ook gedragen.minhie schreef:Nou.. die tom doet eigenlijk niet zoveel.. Minyo begint altijd en tom gromt terug.. en dan gaan ze boven op elkaar staan.. Minyo wint eigenlijk altijd...
Als pups leren dat vechten leuk is is er geen reden aan te nemen dat ze als volwassen hond vechten ineens niet meer leuk vinden.
Afkappen dus.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Gast
Zitten jullie al op puppycursus met hem? Ik zou een hondenschool kiezen waar ze de pups ook - onder toezicht en begeleid - laten spelen. Dan leert hij met verschillende soorten honden omgaan. Bij een goede hondenschool word t ook ingegrepen als een pup steeds op de andere duikt. Van dat spelen leren pups goed hun grenzen kennen. Niet alle hondenscholen laten de pups spelen bij de puppycursus trouwens.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dit is echt een heel goede tip!Eline* schreef:Dan moet je dus inderdaad ingrijpen en de pupjes misschien zelfs gewoon niet meer met elkaar laten "spelen". Pups die als bulldozers over andere pups heenwalsen doen dat als volwassen honden ook en dat wordt niet gewaardeerd. Je kan hem beter laten spelen met honden die hem corrigeren voor onbeleefd en druk gedrag en hem dus ook op zijn nummer zetten. Dan leert je pup zich ook gedragen.minhie schreef:Nou.. die tom doet eigenlijk niet zoveel.. Minyo begint altijd en tom gromt terug.. en dan gaan ze boven op elkaar staan.. Minyo wint eigenlijk altijd...
Als pups leren dat vechten leuk is is er geen reden aan te nemen dat ze als volwassen hond vechten ineens niet meer leuk vinden.
Afkappen dus.
lola als pupsel zoch altijd de meest onderdanige pups uit die meteen op de rug gingen liggen en ging er dan overheen staan grommen.
dit afgekapt en haar bij een betrouwbare oudere hond gezet. die snauwde ze ook af en kreeg een snauw terug en toen was het over. ze hebben heerlijk gespeelt.
een pup heeft een dosis puppylef waar je bang van wordt en als ze altijd overal daarmee wegkomen zullen ze dat houden.
lola is nu een aantal keren op haar plaats gezet en kan nu leuk met andere honden spelen zonder te krengen!!
- Minhie
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Re: Ingrijpen?
Ik heb hier het omgekeerde gehad. Pup in de buurt, zelfde geboortedag. Mijn pup vond het een keer leuk en nog een keer, maar daarna ging het staartje na een minuut al naar beneden. De hond liet haar ook niet gaan als ze wegwilde.minhie schreef:Mar het gaat er soms voor puppies beetje hard aan toe.. Ingrijpen of lekker laten.. Tot nu toe heb k ze lekker gelaten.. Maar gaat het hier om wie de domintante nou is ofzo? Dan zal dat Minyo wel zijn.. die arme tom..
De eigenaresse deed er niet veel aan, ik kon dan vragen of ze de pup even vast wilde houden zodat ik met mijn hond wegkon. Ik geloof dat ze nu een beetje boos op me is, maar jammer dan. Ik heb niks tegen de hond, dat is gewoon een lekkere grote lompe trien, maar ze speelt teveel met kleine hondjes, terwijl het zelf een bakbeest wordt en dat begin je te merken in het "spelen".
Dus ik zou ingrijpen als je ziet dat de andere pup het niet meer leuk vindt en ook zorgen dat je pup ook met wat groter, onstuimig maatje leert spelen. Dan moet hij ook eens op zijn rug, dat moet hij leren. Het andere hondje moet ook wat winnaarservaringen kunnen opdoen.
Anne
- starfleet
- Erelid
Hier mogen de pups op puppycursus niet vrij spelen, maar ook in de buurt kun je op hondenjacht. Dat hebben wij ook gedaan en zo langzamerhand heeft hondje een heel stelletje echte speelmaatjes en verder heeft ze wel zo'n beetje aan alles gesnuft en geroken.minhie schreef:Bedankt.. we gaan wel naar puppycursus.. ik zal binnekort bellen maar ik dacht dat die meneer zei dat die cursus pas vanaf 12 weken was.. Maar ik zal morgen ofzo even bellen.. voor de zekerheid
Wij hebben ook bewust wat oudere honden opgezocht die niet alles pikken van een pup, maar wel alleen een snauw en een grauw gaven. Lekker erop uit en je komt genoeg tegen.
Anne