Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stokken en houtjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tesselaar
Vaste gebruiker

stokken en houtjes

Ongelezen bericht door Tesselaar »

:denken: hoe doen jullie het met stokjes kauwen laten jullie dat toe of verbieden jullie het ik doe erg m'n best om het af te leren want ik hoor heel vaak verhalen over stikken in stukjes hout maar als ze alleen achter in de tuin zijn liggen ze toch weer te knagen want ze doen het zo graag.
een poot van Sammy en Eefie
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Wij hebben de hele tuin van bestrating gemaakt .
Dus hier in de tuin zijn geen stokjes te vinden.En als ze er 1 mee
naar huis slepen laat ik het ze voor de deur laten liggen,
en gaat het de container in.
Wel rennen ze in het bos met takken en dat is heel gevaarlijk.
Dit probeer ik ze af te leren maar dat is inderdaad
heel moeilijk.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rie schreef: Wel rennen ze in het bos met takken en dat is heel gevaarlijk.
heel moeilijk.
geef ze een balletje in de bek... kunnen ze niets anders oppakken..probleem opgelost :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
heel moeilijk.
geef ze een balletje in de bek... kunnen ze niets anders oppakken..probleem opgelost :ok:
Nou zo een voudig is dat niet.
Een balletje in het bos vinden ze niet interessant.Het liefst slepen ze een
zo groot mogelijke tak mee.
Afbeelding
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Die van mij lopen regelmatig met stokken,waar ik wel op let is dat ze de stok in het midden vasthouden,dus niet het uiteinde in de bek.Verder gooi ik er ook niet mee.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Takkie eet ook takken, net als mijn vorige hond, en na een dagje kotst ie ze weer uit, net als mijn vorige hond :19:

Het takken-stik probleem is volgens mij als je bovenhands takken gooit en de tak komt rechtop in de grond terecht en je hond spietst zich daar op.
Als je je dier betrapt op iets fouts" eten heb je kans dat ie een groter stuk dan anders naar binnen probeert te proppen en dat dat ergens vastloopt. Ik heb wel rofo's gezien van een hond die een hele afgekloven maiskolf klem had zitten in zijn darmen(klassiek amerikaans vreemd lichaam)
weg gehaald zit een virus in
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sjiel schreef: Het takken-stik probleem is volgens mij als je bovenhands takken gooit en de tak komt rechtop in de grond terecht en je hond spietst zich daar op.
Ja, maar ook het rennen met een tak en 'verkeerd' vasthouden, en een tak die dan even de grond raakt. Of een tak verkeerd vasthouden en een andere hond die ertegenaan loopt, of kop omdraaien met een scherpe tak in je bek...

Ik heb het al eerder gezegd en ik ga het nog een keer zeggen: je wilt *niet* zien wat er gebeurt als een stokje of takje of wat dan ook zich in het weke vlees achterin iemands mond of een hond zijn bek spietst. Bij mijn dochter was het een heel gewoon bellenblaaspijpje, ze stond gewoon stil toen er een voetbal tegenaan knalde, en al met al heeft ze alleen een weekje vloeibaar moeten eten, maar het bloed wat er dan uit je krijsende kind golft... je wilt het niet zien. Mijn ex is bijna tegen de vlakte gegaan en mijn zoon heeft er nog een half trauma van. En dan heb ik het over iets wat goed afloopt. Een halve centimeter ernaast en het gaat dwars door de luchtpijp en dan heb je een kind of hond die ligt te verdrinken in z'n eigen bloed.

Stokjes en takken zijn niet leuk om mee te spelen. Afleiden, bergen frolicjes geven als je hond netjes LOS doet, en zeker niet aanmoedigen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Doerak mag het niet....ik heb het hem vanaf dat hij pup is nooit aangeleerd, dus hij doet het ook niet.
Ik laat hem in plaats van met stokken met een bal spelen.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier wordt wel met stokken gespeeld. Het ligt hier ook bezaaid en Kaya vindt het fantastisch (Moritz interesseert het niet).
Ze mag er dus wel mee spelen, ik gooi er ook wel mee, maar op bijten en opeten dat mag en doet ze niet.

Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn, maar dat is een balletje ook (kan in de keel schieten). Bijna alles is gevaarlijk als je er goed over nadenkt, maar ze heeft zoveel lol ervan dat ze er van mij mee mag slepen en zeulen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rie schreef:
malinois schreef:
heel moeilijk.
ja dat is lastig, ik geef ze meestal een bal mee... dan laten ze de takken in ieder geval liggen. Maar als ze de grootste tak mee willen nemen loop je meestal niet zo'n heel groot risico dat ze die in de keel krijgen lijkt me...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Niekie schreef:Doerak mag het niet....ik heb het hem vanaf dat hij pup is nooit aangeleerd, dus hij doet het ook niet.
Ik laat hem in plaats van met stokken met een bal spelen.
Tja, ik heb Moos ook niet aangeleerd om met sokken te sjouwen, hij doet het gewoon :mrgreen: :wink: . Saar precies hetzelfde verhaal, die loopt nu ook in het bos al met hele kleine takjes te slepen.
Ik let wel altijd goed op dat de stokken goed vast worden gehouden. Ik heb het Moos ook weleens geprobeerd af te leren, maar dat gaat niet. Hij wil in het bos ook niet met een balletje lopen; hij wil een stok...
Afbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
rie schreef:
malinois schreef:
heel moeilijk.
ja dat is lastig, ik geef ze meestal een bal mee... dan laten ze de takken in ieder geval liggen. Maar als ze de grootste tak mee willen nemen loop je meestal niet zo'n heel groot risico dat ze die in de keel krijgen lijkt me...
Nee dat klopt.
Alleen moet je uit kijken voor je eigen benen.
Mijn moeder weet er alles van. :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:Bijna alles is gevaarlijk als je er goed over nadenkt,
ja, zelfs geld.... :eek: :denken:

ik stel dus voor, voor je eigen veiligheid hoor, dat je dat gewoon allemaal bij me langs brengt :ok: .
stokken mag je houden, die zijn lang niet zo gevaarlijk :smile: :mrgreen: !!
Hahahahahaha :neenee: nee mevlouw, dat gaat mooi niet door :neenee:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:
Inge O schreef:
Stang schreef:Bijna alles is gevaarlijk als je er goed over nadenkt,
ja, zelfs geld.... :eek: :denken:

ik stel dus voor, voor je eigen veiligheid hoor, dat je dat gewoon allemaal bij me langs brengt :ok: .
stokken mag je houden, die zijn lang niet zo gevaarlijk :smile: :mrgreen: !!
Hahahahahaha :neenee: nee mevlouw, dat gaat mooi niet door :neenee:
pppfff, ook goed, dan ga je maar stront roeren :pffff: :pffff: .

wil een mens al eens een dienst bewijzen :19: :mrgreen:
Het is ook nooit goed he? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Tesselaar
Vaste gebruiker

het probleem hier is niet zozeer het spelen met takken maar onze Eef eet heel graag van die zachte stokken op dat zie je zelf natuurlijk niet altijd en wat ook erg lekker is dat zijn de wortels van bomen is het slecht voor ze of komt het er allemaal wel weer langs de natuurlijke weg uit? :19:
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Jessie is vroeger een keer bijna gestikt in een klein onschuldig stokje. Het stokje werd weggegooid, Jess wou het gaan halen en in een keer begon ze keihard te janken en te piepen. Zat dat ding dus vast in der keel. Als dat "kleine, onschuldige stokje" een halve centimeter verder was geweest dan had ze het niet gehaald. Dus geen stokken hier. Balletjes, bijtrolletjes etc. maar geen stokken meer. Het scheeld die andere 2 hebben niks met stokken dus die komen er eigenlijk ook nooit meer aan zetten..

Als je goed kijkt zie je op deze foto's nog een grote bult bij Jessie's keel zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

sandraroeper schreef:het probleem hier is niet zozeer het spelen met takken maar onze Eef eet heel graag van die zachte stokken op dat zie je zelf natuurlijk niet altijd en wat ook erg lekker is dat zijn de wortels van bomen is het slecht voor ze of komt het er allemaal wel weer langs de natuurlijke weg uit? :19:
Het gaat 99 van de 100 keer goed. Soms kan het vastlopen in het maagdarmkanaal, dan wordt de hond behoorlijk ziek en moet geopereerd worden. Als een stukje in de maag blijft kan het de maagwand irriteren en voor braken zorgen, een operatie of een endoscoop helpt hem eraf.
En zoals gezegd kotsen de meeste honden de houtstukjes uit zonder problemen.
weg gehaald zit een virus in
Tesselaar
Vaste gebruiker

hoe kan ik haar het dan afleren ze lopen achter het huis in een omheinde tuin waar genoeg takken enzo liggen ik hoe het wel in de gaten maar je bent ook wel eens even bezig en kijk je een poos niet opruimen ben ik wel eens aan begonnen maar er liggen er in een mum van tijd weer meer en ze er niet meer laten lopen vind ik ook wat want ze vinden het heerlijk buiten .
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”