Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatief gezocht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

alternatief gezocht

Ongelezen bericht door Domie »

T is een weg met een lange adem. Al bijna anderhalf jaar ben ik bezig Joep voorzichtig te stimuleren en hem zo te aktiveren tot spel. Nu heb ik Joep eindelijk zover dat hij een paar keer per week binnenshuis een keer of 3 achter een poezenballetje aan wil rennen. Buiten moet hij niets van het balletje weten. Die stap is nog te eng blijkbaar. Hij draait zij kop om, staart ver tussen de poten en hij loopt weg om ergens in de bosjes te gaan liggen.
Inmiddels ben ik er wel achter dat hiji buiten wel weer natuurlijke materialen leuk vind. Het bos vind hij helemaal geweldig en daar speelde hij voor het eerst met een denne appel. Nu had hij laatst voor het eerst een takje gevonden en die vond hij ook erg leuk maar daar stond ik niet zo achter. Takjes/stokjes vind ik gevaarlijk.

Ik had het er dinsdag ook even over met de trainstar op de hondenschool. Zij gaf als alternatief een bezemsteel. Maar ja Joep is formaat kleine maltezer en een bezemsteel is 4 keer zo groot als hijzelf. :denken:
Ik ben op zoek naar een speeltje/ stokje van hout zo groot als een kwast bv. Een kwast zelf is gelakt hout en dat lijkt me ook niet erg fijn in zijn bekkie.

Kunnen jullie me helpen met het bedenken van andere alternatieven?
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Reageerd hij op een bezem? Wat dacht je dan van een veger (en blik) , misschien wil hij daar wel mee spelen?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Een spatel waar je verf mee doorroert. Die zijn niet te groot en ongelakt. Of haal een stukkie hout en bewerk dat naar wens.
AfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat dacht je van een bezemsteel in 6 stukken zagen. Even schuren en klaar is klara
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

chrico schreef:Wat dacht je van een bezemsteel in 6 stukken zagen. Even schuren en klaar is klara
en als het dan te dik is kun je ook zo'n kinderbezem pakken!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eh, een takje vind je gevaarlijk, maar een stokje niet? Ik zie het verschil niet zo.

Ik zou het proberen met een sokkending, ken maar weinig honden die daar niet mee willen spelen. Dus ouwe sokken aan elkaar knopen. Thuis kan je ook nog frolicjes tussen de knopen duwen, dan wordt het helemaal een aantrekkelijk speeltje.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de tips :ok: Ik ga op zoek naar een verfspatel en een kinderbezem. Het sokkenspel heb ik inderdaad al geprobeerd. T is een maffe hond :wink: Als ik hem uitdaag met een sok voor een spelletje dan durft hij niet. Maar leg ik de sok voorzien van lekkers ergens neer (eventueel met verstopspelletje erbij) dan pakt hij hem wel.

Jeanet
Vaste gebruiker

Re: alternatief gezocht

Ongelezen bericht door Jeanet »

Wat ook een heel leuk speeltje is de kong. Onze hond was ook nooit gek op balletjes maar die kong is een succes. Daar speelt ze soms wel een uur mee in haar eentje. Je kunt er ook iets lekkers in verstoppen en als je zorgt dat ze het er moeilijk uit kan krijgen is ze ook weer een tijdje bezig. Verder vind Layka trekspelletjes wel erg leuk, dus een bal aan een touwtje (wel een balletje waar ze goed in kan bijten) is ook een succes bij haar. Wie weet ook wel voor jou hondje.
Groetjes Jeanet
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Takjes van fruitbomen en wilgen zijn niet gevaarlijk, die kun je ook gebruiken.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De pijp van een spijkerbroek. De sneeuw en vorst zijn nu toch voorbij.
AfbeeldingAfbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

En zo,n bal waar je koekjes in kan duwen?
Leert hij er misschien mee te spelen omdat hij de koekjes er graag uit wil krijgen. :denken:
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Domie
Zeer actief
Contacteer:

rie schreef:En zo,n bal waar je koekjes in kan duwen?
Leert hij er misschien mee te spelen omdat hij de koekjes er graag uit wil krijgen. :denken:
Die heeft ie inderdaad, net al de kong. Maar meneertje is slim. 1 tik met zijn neus er tegen aan om te kijken of er lekkers in zit. Zo niet dan wil hij er verder niets meer mee te maken hebben :wink: Met die bal voorzien van brokejs kan hij wel goed alleen spelen. Ik zoek nu nog niets om 'samen' met hem mee te spelen zonder dat ie bang wordt

rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Domie schreef:
Die heeft ie inderdaad, net al de kong. Maar meneertje is slim. 1 tik met zijn neus er tegen aan om te kijken of er lekkers in zit. Zo niet dan wil hij er verder niets meer mee te maken hebben :wink: Met die bal voorzien van brokejs kan hij wel goed alleen spelen. Ik zoek nu nog niets om 'samen' met hem mee te spelen zonder dat ie bang wordt
Maar als in de bal brokjes zitten en jij gooit ermee dan ben je toch aant spelen?
Maar hij komt er natuurlijk niet mee terug :denken:
Als je hem dan weer naar jou terug lokt met iets lekkers. :19:
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Domie
Zeer actief
Contacteer:

rie schreef:
Domie schreef:
Dat klopt, hij komt niet met de bal terug maar terug lokken met iets lekkers zou ik eventueel nog kunnen proberen :ok:

zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Domie schreef:
rie schreef:
Domie schreef:
Dat klopt, hij komt niet met de bal terug maar terug lokken met iets lekkers zou ik eventueel nog kunnen proberen :ok:
Pak een oude (stevige) sok, vul die met voer en knoop `em dicht. Dan kun je een trekspelletje met je hond doen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zag bij de Gamma in een bak een soort hard rolletje liggen, voor klein formaat hondjes, misschien is dat wat?
Kan hij zich ook niet aan bezeren.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zag pas een boekje over spelen met je hond. Heb er niet ingekeken maar er stonden heel veel tips in. Misschien heeft de bieb in jouw buurt het? Succes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”