Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Tips gevraagd

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is een paar weken niet op het losloopgebied geweest ivm haar loopsheid. Nu sinds vorige week gaan wel weer maar man man man wat een ellende.

Ze ruikt blijkbaar nog erg lekker voor de reuen en ze snauwt ze zelf niet van zich af, dus dan grijp ik in. Ik bedoel daar mee dat ik ernaar toe gaan en haar meeneem de andere kant op.

Maar als we nu dus een hond tegenkomen waar leuk mee gespeeld wordt dan sta ik er dus voor spek en bonen bij. Niet erg maar op een gegeven moment wil ik toch graag naar huis en dan komt ze dus niet meer bij me. Althans ze komt pas als ze uitgespeeld is of als de andere hond naar huis gaat :wink:

Voor haar loopsheid ging Ameno niet verder dan een meter of 10 bij me uit de buurt en 1x "hier" roepen was genoeg om haar bij me te krijgen.

Betekent dit dat ik het hier komen weer opnieuw moet gaan oefenen of zijn dit de hormonale restanten waar we last van hebben?

Ik straf haar niet als ze uiteindelijk bij me komt maar ik roep het ook geen 20 keer, dan is het commando ook alleen maar een teken voor de hond: laat maar roepen ik kom toch niet. Nu sta ik dus maar wat te wachten totdat ze uiteindelijk komt. Ik wil er ook niet naar toe gaan om te voorkomen dat ze echt van me weg rent.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ga je maar verstoppen na 1 keer roepen. Even kijken of je op die manier weer even de rollen wat kan omdraaien. Ik zie niet zo het verband in je hele verhaal.
Verder ben ik met Inge eens dat als honden weten dat Hier HIer is, dat ook ik in zijn geheel niet zo vriendelijk meer ben als ik doelbewust gepiepeld wordt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Yep, 1 keer roepen, niet komen is gewoon stomweg weggaan!

De groeten, laat ze maar iemand anders in de maling gaan nemen :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nou ik heb het aan het begin van de avond nog eens geprobeerd en me dus verstopt. Binnen 5 minuten stond ze naast me :wink:

Verder tijdens de wandeling nog een paar keer bij me geroepen en weer vrij gegeven en nu werkte het wel. Hopenlijk blijft dat zo

Bedankt voor de tips :ok:
Kimmie 2504
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kimmie 2504 »

Hoi Pooh,

wat fijn dat het toch werkt dat verstoppen, altijd een goed trukje.
Wij hadden bij onze labrador nog een trukje, hij als reu had het vaak erug druk met de loopse teven in de buurt en was niet weg te krijgen en inderdaad voel je je dan behoorlijk voor........ :devil: staan. Op het moment dat ik 2 keer "kom hier"had geroepen en hij kwam niet zei ik gewoon keihard "NOU DOEI !!!!"en liep ik ook richting huis. De eerste keer dat we dat deden had ik zijn snuit wel op de foto willen zetten :smile:. Er verontwaardigde blik keek onze kant op met de vraag "he wat doen jullie nou ??? weg zonder mij" :eek: en kwam hij dus ook daadwerkelijk achter ons aan. Die keren erna als het weer eens zo ver was riep ik op een gegeven moment "DOEI"en wiast hij precies hoe laat het was.
Natuurlijk blijf je ook wel eens een moment houden dat je alsnog voor ... staat maar het wordt minder geloof me heus.......

Gr. Kimmie en Doesca ( die weet trouwens ook al goed wat "doei" betekent :mrgreen: :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”