Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik vraag me af

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ik vraag me af

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat een hond werd afgemaakt omdat hij katten doodgebeten had.
Nou vraag ik me af:

Wordt bijv. een dober of staffie die een kat doodbijt iin een eigen omheinde tuin afgemaakt ?
Wordt bijv. een teckel of jr die dat doet afgemaakt ?

Als een kat een teckel dodelijk verwondt, wordt de kat dan afgemaakt ?
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik denk dat als in je eigen tuin een hond een poes doodt,de hond niet ingeslapen wordt. Hier in Belgie toch niet.

Een collega van me heeft een Bobtail die 6 katten heeft doodgebeten, en daar is geen reactie op gekomen.

Een kat die een hond dodelijk verwondt, lijkt me eerder theoretisch. Dat zie ik zo nog niet voor me.
Gast

Re: Ik vraag me af

Ongelezen bericht door Gast »

teckeltoos schreef:Ik heb nu al een paar keer gelezen dat een hond werd afgemaakt omdat hij katten doodgebeten had.
Nou vraag ik me af:

Wordt bijv. een dober of staffie die een kat doodbijt iin een eigen omheinde tuin afgemaakt ?
Wordt bijv. een teckel of jr die dat doet afgemaakt ?

Als een kat een teckel dodelijk verwondt, wordt de kat dan afgemaakt ?
Ik heb het zelf niet gelezen, maar waarom word de hond dan afgemaakt? Omdat de eigenaar dat wil?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Totaal idioot om je hond af te laten maken omdat hij een kat gedood heeft, waar dan ook :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

En al die muizen die een kat dan dood en vogels,
daar kraait geen haan naar. :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

in nederland zijn ze strenger dan in belgie. Hier kunnen honden zich wel wat permitteren; Heb nog niet geweten dat een hond van gelijk welk ras
word doodgemaakt omdat hij een kat , kip , konijn zelfs schaap dood.
in nederland wel.
in belgie mag een kat vrij rondlopen schade aanbrengen en niemand is verantwoordelijk. Dus als een kat jou hond verwond , wat zeker kan,heb je pech.
in de eigen tuin is er wel een wettelijke regeling naar mensen toe.
je moet een bordje hangen dat er een hond is en betreden op eigen risico.
als dat er hangt en de hond verwond de bezoeker betaald de verzekering,anders niet.
en waarom een verschil tussen texel , en dober :roll: heb ze beide maar als er een ganster is die achter de katten jaagt of de bosduiven vangt is het de texel , mijn dobers doen dat niet.
als je hond in de eigen tuin een kat dood bijt , heb je alleen een flinke
burenruzie.in belgie he.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

hier is 2 jaar geleden ook zoiets gebeurt.
het hondje van een vriendje van mijn zoon (hehe) stond dus met zijn hondje voor zijn eigen huis, op zijn erf zeg maar.
opeens komen er 2 grote honden aan die op dat hondje afstuiven, bijten ,schudden, het hondje was dood en het jongetje (toen 10) stond erbij en keer ernaar. deze 2 honden, beide van dezelfde eigenaar, bleken dit al vaker te hebben uitgehaald. de ouders van dat jongetje waren heel boos natuurlijk en hebben gevraagd wat voor stappen ze zouden kunnen overnemen. afmaken hoorde daar niet bij. nou heeft de eigenaar wel 1 laten inslapen maar niet omdat dat "moest".
zo heb ik het gehoord/begrepen althans
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier in Alphen is toevallig pas geleden een hond afgemaakt omdat deze een kat doodgebeten had.
Honden mogen zo wie zo niet los op niet aangegeven plekken, en de eigenaar had de honden wel los en 1 ervan beet een kat dood.
De eigenaar vd kat heeft een melding daarvan gedaan en de hond werd ingenomen.
Normaal gesproken word er een gedragstest gedaan om tekijken of deze idd een gevaar zou zijn, maar nu is de hond volgens mij binnen een half uur na in beslagname ofgemaakt!
Achteraf blijkt dat de hond(en) dit vaker had gedaan en dat de eigenaar de hond moest korven maar dat dus niet deed.
Eigenlijk is het triest dat een hond word afgemaakt omdat deze zijn instinct volgt.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als het op eigen terrein gebeurd, dus een kat wordt doodgebeten door een hond, wordt hij niet afgemaakt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”