Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

purina honden voer besmet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mechelfanaat
Actief

purina honden voer besmet

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Beste iedereen

Onderstaand stukje vond ik op de nieuwsafdeling van dierennieuws, vreselijk zoiets!!!!!!! Bizar vind ik het volgende stukje "of het voer ook in andere landen dan Venezuela kan opduiken is tot op heden onbekend". Dus mensen die hun hond Purina voeren opgelet Purina is fabrikant van ProPlan, Bonzo, dog chow, Felix, Tom Poes en Gourmet.

In Venezuela heeft voerfabrikant Purina inmiddels opdracht gegeven om alle zakken hondenvoer uit de handel te nemen. In dit voer is een schimmel aangetroffen die dodelijk is voor het dier als het in aanraking komt met het voer.

Nadat een aantal eigenaren van honden geconfronteerd werden met de dood van hun huisdier werd langzaam duidelijk dat dit gekomen was na het eten van Purina hondenbrokken. In een aantal artikelen in lokale kranten en radio programma's werd hieraan aandacht besteed waarna eigenaren zich melden bij dierenartsen en tal van instanties. Uit onderzoek is gebleken dat een schimmel is aangetroffen in het voer die ervoor zorgt dat het dier (in dit geval de hond) helse pijnen krijgt en gaat braken. Ook benauwdheid en bloedingen ontstaan waarbij enkel zeer snel ingrijpen door dierenartsen een kleine kans geeft op herstel.

Ook in de dierenklinieken van Stichting Dierenhulp Venezuela werden de artsen geconfronteerd met eigenaren die met hun zieke honden binnenkwamen. In het begin stonden de aanwezige artsen voor een raadsel over de doodsoorzaak. Echter na consultatie met dierenartsen in Carácas bleek dat het hier ging om een schimmelinfectie. Purina heeft inmiddels alle zakken voer uit de handel genomen en aangegeven de 'schade' van de dierenarts rekening te willen voldoen aan de eigenaren van wie het huisdier is overleden. Inmiddels hebben tal van eigenaren zich in een club geschaard en bereiden rechtzaken voor tegen Purina. Onder hen tal van advocaten die eveneens geconfronteerd werden met het vergiftigde voer.

Of het voer ook in andere landen dan Venezuela kan opduiken is tot op heden onbekend.

« Laatste verandering door: 07.03.2005 om 17:49:04 door klaver4dieren » Gelogged

Ik voer dit zelf helaas ook en heb nu behoorlijk de zenuwen.
Heb net vanmiddag nieuwe zakken aan gebroken.
En dan Lees ik twee uur later dit.

Op hoop van zegen dat ik geen besmette zakken heb
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

ff op de zakken kijken waar jouw voer gemaakt is. wrsch in Europa.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”