Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verslag fokinventarisatie Aramis op 20 maart (met foto's!)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Verslag fokinventarisatie Aramis op 20 maart (met foto's!)

Ongelezen bericht door LongFields »

Afgelopen zondag (20 maart) ben ik naar Wanroij gereden, waar Aramis was ingeschreven voor de fokinventarisatie. Ik had dat op het laatste moment nog kunnen regelen, omdat de NVBH nog steeds mijn fokaanvraag niet had goedgekeurd en ik graag wel de rasvereniging achter mij wil hebben als het nest er is. Omdat Aramis maar 1 show heeft gelopen in plaats van de verplichte 2, was de fokinventarisatie een goede mogelijkheid om hem voor de fokkerij goedgekeurd te krijgen.

Gelukkig wilden de eigenaren van Aramis meewerken en zij waren net aangekomen op het terrein toen ik aankwam. Aramis leek me nog te herkennen van de week ervoor gelukkig, want ik moest hem zelf voorbrengen bij de 2 keurmeesters omdat de eigenaresse haar arm gebroken had, en de fokkers van Aramis helaas vanwege ziekte niet konden komen.
Natuurlijk moest ik eerst even met Aramis kennis maken, en een beetje oefenen voor mijn "ring-optreden".

Afbeelding
Aramis en ik aan het oefenen

Afbeelding
Aramis is een mooie forse hond geworden ten opzichte van de laatste foto's die ik van hem had. Een echte reu!

Afbeelding
In de ring. Aramis is dit duidelijk niet gewend en was wat onzeker. Gelukkig weten de keurmeesters dat de meeste honden op de fokinventarisatie geen ervaring hebben met showen en kunnen ze daar aardig doorheen kijken.

Afbeelding
Aramis' koppie, met volgens de keurmeesters een "uitmuntende expressie".

Afbeelding
Jammer dat hij hier wat onderstandig staat, duidelijk een gebrek aan ervaring met showen. Zijn vacht is ook erg kort, hij is namelijk een week of 3 a 4 geleden pas getrimd. Zijn volle vacht is ook een stuk donkerder van kleur, meestal zijn ze vlak na het trimmen een stuk lichter dan wanneer ze weer helemaal vol in hun vacht zitten.

De laatste 2 foto's zijn gemaakt door Teun Sterk, bedankt voor het ter beschikking stellen Teun!

Beide keurmeesters waren erg te spreken over Aramis. Voor zover ik het keurverslag kon ontcijferen werd er het volgende over hem geschreven:

Volledig schaargebit, teelballen ok. Grote reu van 2 jaar met goede algemene bouw. Uitmuntende expressie, goed masker, goede kleur, goed ruwharig, goede bone.
Mooi lang goed gebeiteld hoofd, goed parallellisme en stop. Iets lange brede goed gedragen oren. Lichte depigmentatie op lippen.
Goede rug + kruis, ?, voldoende borst, steile schouder, goede hoekingen achter, goede hals, goede stand.
Gangwerk iets nauw achter, moeilijk te beoordelen, voldoende uitgrijpend.
Kwalificatie op niveau: WEL geschikt voor de fokkerij.

Het gangwerk was lastig te beoordelen omdat Aramis nogal in de lijn ging hangen en daarom niet mooi rechtuit liep. Ik heb me rot gerend om te proberen dit te verbeteren en was na afloop bekaf!

Maar het is allemaal niet voor niets geweest, de goedkeuring voor de fokkerij is er en het nest van Sjefke zal dus met toestemming van de NVBH geboren gaan worden! En daar ging het om! :wink:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Gefeliciteerd Suzanne! En Aramis is inderdaad in vergelijking tot de eerdere foto duidelijk een volwassen reu geworden. Ik hoop dat de dekking geslaagd is en Sjefke binnenkort een mooi nestje krijgt.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Branka schreef:Gefeliciteerd Suzanne! En Aramis is inderdaad in vergelijking tot de eerdere foto duidelijk een volwassen reu geworden. Ik hoop dat de dekking geslaagd is en Sjefke binnenkort een mooi nestje krijgt.
Wat een verschil he? :wink: Dat viel me gelijk op toen we hem weer terugzagen voor de dekking. Ik hoop ook dat Sjefke opgenomen heeft, nog een week of 3 en ik heb daar zekerheid over, dan laat ik een echo maken.
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

Ik had het al eerder geschreven, maar Aramis is echt mooi geworden! Een echte man, en hij zal nog wel iets meer uitzwaren denk ik. Hij heeft een prachtig hoofd en wat mij vooral opvalt: de mooie brede borst.

Fijn Suzanne, het is toch prettig om met toestemming van de NVBH te fokken. :ok: We hopen op prachtige pups!
Groetjes,
Elly en de hondjes.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nouba schreef:Ik had het al eerder geschreven, maar Aramis is echt mooi geworden! Een echte man, en hij zal nog wel iets meer uitzwaren denk ik. Hij heeft een prachtig hoofd en wat mij vooral opvalt: de mooie brede borst.

Fijn Suzanne, het is toch prettig om met toestemming van de NVBH te fokken. :ok: We hopen op prachtige pups!
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Dank je Elly!
Wat ook heel prettig is naast een mooi exterieur is zijn vriendelijke en open karakter. Dat heeft ook zeker meegespeeld bij de keuze voor hem.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Gefeliciteerd..:mrgreen: ik heb nooit andere fotos gezien hihi die heb ik gemist maar ik vind het wel een hele mooie hond hihi. Hoop dat et een mooi nessie gaat worden :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

minhie schreef:Gefeliciteerd..:mrgreen: ik heb nooit andere fotos gezien hihi die heb ik gemist maar ik vind het wel een hele mooie hond hihi. Hoop dat et een mooi nessie gaat worden :mrgreen:
Kijk hier maar:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=56405
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

He Suzanne,

Het is een beauty geworden hoor! :ok:
Mooie reu, die Aramis. Met namen die kop met de uitstraling, ben ik echt weg van. Ik duim voor je dat Sjefke zwanger is! :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Nou dat is goed bericht, nu maar hopen dat ze heeft opgenomen en dat je er een mooi nestje van mag krijgen. Ik zal voor je duimen :ok: :ok: :ok: . Duim je ook voor mij? :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

goed bericht Suzanne! :ok: knappe vent is het...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nono schreef:Nou dat is goed bericht, nu maar hopen dat ze heeft opgenomen en dat je er een mooi nestje van mag krijgen. Ik zal voor je duimen :ok: :ok: :ok: . Duim je ook voor mij? :wink:
Tuurlijk duim ik ook voor jou! :ok: :ok: :ok: :ok:
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

LongFields schreef:
Nouba schreef:Ik had het al eerder geschreven, maar Aramis is echt mooi geworden! Een echte man, en hij zal nog wel iets meer uitzwaren denk ik. Hij heeft een prachtig hoofd en wat mij vooral opvalt: de mooie brede borst.

Groetjes,
Elly en de hondjes.
Dank je Elly!
Wat ook heel prettig is naast een mooi exterieur is zijn vriendelijke en open karakter. Dat heeft ook zeker meegespeeld bij de keuze voor hem.
Je hebt helemaal gelijk!! Karakter en gezondheid is nog belangrijker dan een mooi exterieur. Er lopen al genoeg Belgen rond die niet al te stabiel zijn....
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

LongFields schreef:
minhie schreef:Gefeliciteerd..:mrgreen: ik heb nooit andere fotos gezien hihi die heb ik gemist maar ik vind het wel een hele mooie hond hihi. Hoop dat et een mooi nessie gaat worden :mrgreen:
Kijk hier maar:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=56405
Ooh jah daar vind ik em heel lief kijken!!! haha hij lijkt daar wel een stuk jonger jah!! mooie uitstraling!! :wink: :ok:
Afbeelding
chera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chera »

Mooie hond hoor, dat gaat vast en zeker een prachtig nest worden. :ok:

Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's :love:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”