Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zindelijkheid en 's nachts.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

zindelijkheid en 's nachts.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb Saar de eerste paar dagen dat ze bij mij was in een doos naast mijn bed gehad. Al snel bleek dat zij en Moos het veel prettiger vonden om bij elkaar te liggen en heb ik haar ook mee op bed genomen. Als ze dan moest plassen gaf ze dat aan door aan de rand van het bed te gaan staan piepen.
Nu kan ze echter sinds een week zelf van bed af springen, met als gevolg dat ze als ze moet plassen het niet meer aangeeft, maar gewoon van bed af springt en in de huiskamer gaat zitten plassen. Hetzelfde gebeurt als zij en Moos besluiten om i.p.v. op bed in de grote mand die ook in de slaapkamer staat te gaan liggen. Als Saar moet plassen stapt ze zelf uit de mand in gaat in de huiskamer zitten.

Nu vind ik dat in huis plassen 's nachts opzich geen probleem;stukje keukenrol erover en klaar ben je :wink: . Ik vraag me alleen af of Saar op deze manier uiteindelijk ook 's nachts droog zal blijven, of dat ze zo leert dat ze 's nachts gewoon in huis kan plassen, en ze dat over 6 maanden dus nog doet. Of gaat dat vanzelf over als ze overdag ook zindelijker wordt?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zowiezo is het zinnetje "keukenrol en klaar" hopelijk niet letterlijk, want de geur van het plasje van gister zit er dan nog dus blijft die plek een groen stoplicht voor een plasje.

echt heel goed schoonmaken waar ze plassen
Moos
Zeer actief

massam schreef:zowiezo is het zinnetje "keukenrol en klaar" hopelijk niet letterlijk, want de geur van het plasje van gister zit er dan nog dus blijft die plek een groen stoplicht voor een plasje.

echt heel goed schoonmaken waar ze plassen
jaja, dat weet ik, dat doe ik meteen de volgende ochtend. Maar als ik om 3 uur 's nachts een plasje vind ga ik niet uitgebreid lopen dweilen, dat doe ik dan 's ochtends weer.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: zindelijkheid en 's nachts.

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef: Nu vind ik dat in huis plassen 's nachts opzich geen probleem;stukje keukenrol erover en klaar ben je :wink: . Ik vraag me alleen af of Saar op deze manier uiteindelijk ook 's nachts droog zal blijven, of dat ze zo leert dat ze 's nachts gewoon in huis kan plassen, en ze dat over 6 maanden dus nog doet. Of gaat dat vanzelf over als ze overdag ook zindelijker wordt?
Ik heb precies hetzelfde gehad (hond ook los in huis 's nachts)), maar toen ze echt goed zindelijk was (rond de 17 weken) ging ze 's morgens heel hard klepperen met de hordeur. Dat doet ze nu nog steeds in het weekend als we niet om 7 uur opstaan. Ik heb al weken niets meer in huis gevonden.

Als ze eenmaal echt zindelijk zijn willen ze niet meer in huis en dat laten ze wel horen ook.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
jaja, dat weet ik, dat doe ik meteen de volgende ochtend. Maar als ik om 3 uur 's nachts een plasje vind ga ik niet uitgebreid lopen dweilen, dat doe ik dan 's ochtends weer.
Misschien nog een tijdje de wekker zetten om het vóór te zijn als je weet dat ze het nog niet redt tot de ochtend?

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef:
Misschien nog een tijdje de wekker zetten om het vóór te zijn als je weet dat ze het nog niet redt tot de ochtend?

Anne
Nou, ze redt het 8 van de 10 nachten wel tot een uur of 6 ( als het licht begint te worden, en dan ben ik zelf ook altijd wel weer wakker). Nu ga ik ook al om 22 uur naar bed, dus dat is heel netjes. Ik moet zelf altijd 's nachts een keertje naar de wc en in het begin zette ik haar dan altijd buiten, maar als ik dat nu doe gaat ze vaak buiten verder liggen slapen; zo van; "ik moet nu niet plassen, laat me met rust", en slaapt ze dus verder tot 6 uur of soms zelf 7 uur de volgende ochtend.
Ze heeft alleen soms van die nachten ertussen zitten dat ze opeens wel weer 2 of 3 keer moet plassen, en dan soms voor het eerst al om 23 uur, als ik dus net in slaap ben gevallen...( ik hoor haar wel als ze weer de slaapkamer in komt dribbelen, maar dan ben ik dus te laat)
Maar er zit wel duidelijk vooruitgang in :wink:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien ben ik een zeur, maar is dat van bed springen niet slecht voor haar gewrichten?
Moos
Zeer actief

sypke schreef:Misschien ben ik een zeur, maar is dat van bed springen niet slecht voor haar gewrichten?
Tja, daar had ik ook al aan zitten denken. Mijn bed is wel ontzettend laag bij de grond, veel lager dan een gemiddeld bed; daarom kan ze er ook af springen...

Maar het is zowiezo de bedoeling dat zij en Moos in een van de manden naast het bed gaan slapen. Ik dacht daarmee te wachten totdat Saar zindelijk was 's nachts, maar aangezien op bed liggen daar toch niet toe bijdraagt, ben ik gisteren begonnen met de honden van bed af te 'weken' :mrgreen:
Ze hebben er gelukkg allebei geen enkel probleem mee; sterker nog, ze doken meteen al uit zichzelf in de mand.
Dus Saar ligt niet meer op bed; kan ze er ook niet meer af springen :wink:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Komt me herkenbaar voor.
Zowel bij Teun als bij Pien. Die piepten ook als ze van 't bed afwilden. En gingen dan naar buiten. Totdat er ineens geen gepiep meer kwam en ze erzelf afsprongen. Maar alleen piepten om erweer op te komen en dan was 't al gebeurd. :denken:
Toen heb ik op mijn kamer maar besloten om een krant neer te leggen en een op en af stapje bij m'n bed te maken. Die krant heeft er wel een tijdje gelegen maar vanzelf afgeschaft.
Misschier duurt 't dan wel wat langer maar soms moet je gewoon keuzes maken.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rea schreef:Komt me herkenbaar voor.
Zowel bij Teun als bij Pien. Die piepten ook als ze van 't bed afwilden. En gingen dan naar buiten. Totdat er ineens geen gepiep meer kwam en ze erzelf afsprongen. Maar alleen piepten om erweer op te komen en dan was 't al gebeurd. :denken:
Toen heb ik op mijn kamer maar besloten om een krant neer te leggen en een op en af stapje bij m'n bed te maken. Die krant heeft er wel een tijdje gelegen maar vanzelf afgeschaft.
Ik zat er ook aan te denken om een krantje bij de slaapkamerdeur neer te leggen, en de slaapkamerdeur tijdelijk even dicht te houden. Het lijkt me dat Saar liever op een absorberende krant plast dan op het parket :denken:
Bij jou werkte dat wel met een krantje?
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Moos schreef:
Rea schreef:Komt me herkenbaar voor.
Ik zat er ook aan te denken om een krantje bij de slaapkamerdeur neer te leggen, en de slaapkamerdeur tijdelijk even dicht te houden. Het lijkt me dat Saar liever op een absorberende krant plast dan op het parket :denken:

Bij jou werkte dat wel met een krantje?
Ja hoor, en voor m'n slaapkamer deur hangt een hekje. Anders gingen ze hier ook op de anders kamers struinen. :ok:
Nu vind ik 't prima en blijft dat hekje er gewoon hangen en doe 't s'nachts ook dicht.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”