Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heel luidruchtig spelen.
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
heel luidruchtig spelen.
Moos en Saar spelen heel veel met elkaar; daar ben ik heel blij mee en ik vind het ook geweldig om naar ze te kijken. Meestal spelen ze wild maar zonder al teveel gegrom en geblaf. Soms, op sommige dagen meer dan anderen, gaat vooral Saar helemaal los, alhoewel Moos er ook wel wat an kan. Keihard blaffen in het spel, en grommen.
Nu vind ik dat helemaal niet erg als ze zo los gaan; alleen heb ik ook buren die het hoogstwaarschijnlijk minder prettig zullen vinden om op zondagochtend om 9 uur 'gewekt te worden door een luid en aanhoudend gekef en geblaf.
Is het mogelijk om de hondjes te leren dat er in huis niet zo ongelooflijk wild gespeeld mag worden? Ik ben namelijk een beetje bang dat ze op dan leren dat ze helemaal niet meer mogen spelen in huis, en dat is natuurlijk niet zo!
Wat ik nu doe om het spel dan te doorbreken is beide honden een speeltje geven en dan gaan ze weer rustig samen met die speeltjes spelen. En als ze 'gewoon' rustiger met elkaar aan het spelen zijn prijs ik ze. Maar zou dat een beetje werken?
Nogmaals ik wil niet als een zeur overkomen, en ben echt heel erg blij dat ze het zo leuk hebben samen, alleen tja, ik woon wel in een flat....
Nu vind ik dat helemaal niet erg als ze zo los gaan; alleen heb ik ook buren die het hoogstwaarschijnlijk minder prettig zullen vinden om op zondagochtend om 9 uur 'gewekt te worden door een luid en aanhoudend gekef en geblaf.
Is het mogelijk om de hondjes te leren dat er in huis niet zo ongelooflijk wild gespeeld mag worden? Ik ben namelijk een beetje bang dat ze op dan leren dat ze helemaal niet meer mogen spelen in huis, en dat is natuurlijk niet zo!
Wat ik nu doe om het spel dan te doorbreken is beide honden een speeltje geven en dan gaan ze weer rustig samen met die speeltjes spelen. En als ze 'gewoon' rustiger met elkaar aan het spelen zijn prijs ik ze. Maar zou dat een beetje werken?
Nogmaals ik wil niet als een zeur overkomen, en ben echt heel erg blij dat ze het zo leuk hebben samen, alleen tja, ik woon wel in een flat....

-
annepanne
Je zou ze een commando kunnen leren waarmee je een spel beeindigd. Bij ons is dit "klaar", daarna moeten ze ophopuden met spelen. Doen ze dit, krijgen ze een kluifje, zijn ze gemotiveerder om t commando op te volgen. Want vaak beginnen ze rustig en slaan op een gegeven moment pas "de stoppen door", heb ik gemerkt. Dan breek ik gewoon t spel af.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
ik breek het spel niet af ,maar heb hun , rustig , kalm geleerd.
binnen word er niet gespeeld wat knabbelen , luieren , knuffelen
buiten mogen ze wel spelen in de tuin en soms overdijven ze in hun
lawaai , dan zeg ik Rustig en als ze wat gekalmeerd zijn kunnen ze verder. ik hou zelf niet van lawaai en geblaf.
Ze moeten kunnen spelen alleen ook daar even de grenzen duidelijk
stellen<.
Martine
binnen word er niet gespeeld wat knabbelen , luieren , knuffelen
buiten mogen ze wel spelen in de tuin en soms overdijven ze in hun
lawaai , dan zeg ik Rustig en als ze wat gekalmeerd zijn kunnen ze verder. ik hou zelf niet van lawaai en geblaf.
Ze moeten kunnen spelen alleen ook daar even de grenzen duidelijk
stellen<.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Tesselaar
- Vaste gebruiker
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier willen ze ook wel eens luid ruchtig spelen.En ook erg veel
piep speeltjes gebruiken.Maar daar aan tegen blaffen ze ook
weer niet onnodig.Dus ik heb zoiets als ze dat niet smorgens om 8 uur doen,dan vind ik het prima.
Als de kinderen van de buren vriendjes in de tuin hebben zomers
dan vind ik dat kabaal ook niet altijd leuk,maar dat moet toch kunnen
weer niet onnodig.Dus ik heb zoiets als ze dat niet smorgens om 8 uur doen,dan vind ik het prima.
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tuurlijk moet dat kunnen, maar soms ook niet, je kunt honden best leren met wat minder volume te spelen... het is niet altijd het geschikte tijdstiprie schreef:Hier willen ze ook wel eens luid ruchtig spelen.En ook erg veel