Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erg onder de indruk van loopse honden
Moderator: moderatorteam
-
Baily
erg onder de indruk van loopse honden
Buck is de laatste weken erg onder de indruk van loopse teefjes. In de buurt snuffelt hij zich gek en in het bos is hij veel moeilijker terug te roepen als anders. Bij sommige honden gaat hij ook rijden op de hond.
Dit probeer ik uiteraard te voorkomen, maar hij loopt natuurlijk veel harder als ik en hoewel hij de laatste tijd echt goed luistert, heeft hij momenteel dan dus watten in zijn oren.
Dus voordat ik bij hem en de andere hond ben om hem aan te lijnen gaat er wat tijd overheen. Hoe kan ik hem dit het beste afleren. Het is volgens mij geen dominant gedrag maar echt omdat hij die loopse honden in zijn hoofd heeft. Hij eet ook al een paar dagen heel erg slecht hierdoor.
Vaak zijn de honden waar hij naar toe rent pas loops geweest of moeten loops worden. Maar vanmiddag zat hij ook weer bovenop een gecastreerde reu. Ik vind het erg vervelend dus wil er graag wat aan doen. Maar ik weet niet goed hoe.
Dit probeer ik uiteraard te voorkomen, maar hij loopt natuurlijk veel harder als ik en hoewel hij de laatste tijd echt goed luistert, heeft hij momenteel dan dus watten in zijn oren.
Dus voordat ik bij hem en de andere hond ben om hem aan te lijnen gaat er wat tijd overheen. Hoe kan ik hem dit het beste afleren. Het is volgens mij geen dominant gedrag maar echt omdat hij die loopse honden in zijn hoofd heeft. Hij eet ook al een paar dagen heel erg slecht hierdoor.
Vaak zijn de honden waar hij naar toe rent pas loops geweest of moeten loops worden. Maar vanmiddag zat hij ook weer bovenop een gecastreerde reu. Ik vind het erg vervelend dus wil er graag wat aan doen. Maar ik weet niet goed hoe.
- Zoie
- Zeer actief
Re: erg onder de indruk van loopse honden
Spok heeft het ook. Ik weet niks beters dan aanlijnen te verzinnen. En dan moet ik nog oppassen met weer los laten, want hij loopt het halve bos door op zoek. Denk eigenlijk dat er weinig aan te doen is, behalve aan gehoorzaamheid blijven werken, en hopen dat het een keer komt.Baily schreef:Buck is de laatste weken erg onder de indruk van loopse teefjes. In de buurt snuffelt hij zich gek en in het bos is hij veel moeilijker terug te roepen als anders. Bij sommige honden gaat hij ook rijden op de hond.

- rianneke
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie heeft ook zo'n neus voor loopse honden. Gelukkig loopt hij niet weg. Je moet gewoon altijd goed opletten als er iemand komt met een aangelijnde hond, zet ik Har even vast en vraag of de hond loops is of zo.
Soms is dat zo. Gelukkig kom ik niet vaak een loopse hond in het losloopgebied tegen. Als Har aan de lijn is dan is het niet zo'n probleem, gewoon méé moet ie.
Gecastreerde reuen ruiken soms heel erg lekker, heel vervelend voor de reu, maar er komen geen jongen van dus dan ben je wel op tijd om hem er bij weg te halen.
Hij heeft ook 1 keer 2 nachten voor het raam zitten kijken omdat er een loopse teef hier rond liep (normaal ligt hij in zijn bed).
Gelukkig heeft dat niet te lang geduurd.
Castreren zal ik echt niet zomaar doen, of het moet een onhoudbare situatie zijn waar Harrie zelf ook niet gelukkig bij is.
Gewoon opletten dus. En als jouw hond sneller is dan jij, roep dan tegen de eigenaar dat de loopse hond moet zitten, dan kan hij er niet zo makkelijk bij(denk ik
).
Soms is dat zo. Gelukkig kom ik niet vaak een loopse hond in het losloopgebied tegen. Als Har aan de lijn is dan is het niet zo'n probleem, gewoon méé moet ie.
Gecastreerde reuen ruiken soms heel erg lekker, heel vervelend voor de reu, maar er komen geen jongen van dus dan ben je wel op tijd om hem er bij weg te halen.
Hij heeft ook 1 keer 2 nachten voor het raam zitten kijken omdat er een loopse teef hier rond liep (normaal ligt hij in zijn bed).
Gelukkig heeft dat niet te lang geduurd.
Castreren zal ik echt niet zomaar doen, of het moet een onhoudbare situatie zijn waar Harrie zelf ook niet gelukkig bij is.
Gewoon opletten dus. En als jouw hond sneller is dan jij, roep dan tegen de eigenaar dat de loopse hond moet zitten, dan kan hij er niet zo makkelijk bij(denk ik

- Zoie
- Zeer actief
Kom ze toch regelmatig tegen hoor, teven die los lopen in een losloopgebied en net loops zijn geweest, of op het punt staan het te worden, of het gewoon zijn.Femia schreef:Harrie heeft ook zo'n neus voor loopse honden. Gelukkig loopt hij niet weg. Je moet gewoon altijd goed opletten als er iemand komt met een aangelijnde hond, zet ik Har even vast en vraag of de hond loops is of zo.
Soms is dat zo. Gelukkig kom ik niet vaak een loopse hond in het losloopgebied tegen.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Moet zeggen dat wij ze gelukkig met de jongens niet al te vaak tegen zijn gekomen. Maar als er weer een periode is waarin veel teven loops zijn dan merken we het dus wel aan de jongens. Staan kwijlen bij graspollen en die willen aflebberen. Niet mee willen komen omdat dat polletje veel te intressant is. Lopen zeuren om maar naar buiten te mogen. Etc.
Gelukkig allemaal vrij goed in de hand te houden. De touwtjes iets strakker aantrekken.
M.n. Tagor wilde dan ook wel eens wat minder eten, maar over het algemeen was het te doen.
Castreren zou ik dus niet snel als oplossing kiezen. Pas als ie dus echt niet meer eet en werkelijk op elke hond zou rijden zou ik het overwegen omdat het dan voor een hond ook geen leven meer is. Vrienden van mijn ouders hadden een reu die daar last van had, maar die probeerde dus continu op allerlei honden te rijden.
Gelukkig allemaal vrij goed in de hand te houden. De touwtjes iets strakker aantrekken.
M.n. Tagor wilde dan ook wel eens wat minder eten, maar over het algemeen was het te doen.
Castreren zou ik dus niet snel als oplossing kiezen. Pas als ie dus echt niet meer eet en werkelijk op elke hond zou rijden zou ik het overwegen omdat het dan voor een hond ook geen leven meer is. Vrienden van mijn ouders hadden een reu die daar last van had, maar die probeerde dus continu op allerlei honden te rijden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bente is nu loops en dan haal ik het niet in mijn hoofd om op het losloopgebied te gaan lopen met haar,maar.....de loopsheid is nog niet voorbij of we zijn weer gewoon op het losloopgebied hoor.Zoie schreef: Kom ze toch regelmatig tegen hoor, teven die los lopen in een losloopgebied en net loops zijn geweest, of op het punt staan het te worden, of het gewoon zijn.
Niet loops is niet loops en dan kan ze dus los op het losloopgebied.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Baily
Bedankt voor de reacties. Castreren wil ik eigenlijk liever niet. Ik zou dat alleen nog maar om medische noodzaak doen denk ik.
Aanlijnen is een optie, maar hij loopt de hele wandeling netjes mee, en ineens is het mis. Voordat ik er erg in heb. Dus ik weet niet precies wanneer dat moment is en hij heeft het loslopen eigenlijk ook erg nodig.
Vanmiddag zat hij dus weer boven op die gecastreerde reu die hij gisteren ook zo leuk vond. Ik heb hem aangelijnd en echt een heel eind verder weer losgelaten. Hij rende dus direct terug. Voordat ik hem weer had waren er zeker tien minuten om. Het was een heel eind lopen.
Tweede keer aangelijnd en nog verder weg weer los gelaten. Weer hetzelfde verhaal. Alleen toen kwam hij zelf terug want de hond was er niet meer. Maar waar ik dan bang voor ben is dat hij een spoor ruikt van de hond en deze volgt. Dan weet ik niet meer waar hij naar toe is.
En het is niet dat hij niet luistert. Alleen in dit geval is hij helemaal oostindisch doof. De mevrouw die bij de gecastreerde reu hoorde zei dat heel veel honden gingen rijden op haar hond, en dat hij de enige niet is. Maar ik vond het erg zielig want hij deed ook echt helemaal niks terug tegen Buck.
Wil, jij had het over homeopatische middeltjes, weet je ook de naam daarvan?
Aanlijnen is een optie, maar hij loopt de hele wandeling netjes mee, en ineens is het mis. Voordat ik er erg in heb. Dus ik weet niet precies wanneer dat moment is en hij heeft het loslopen eigenlijk ook erg nodig.
Vanmiddag zat hij dus weer boven op die gecastreerde reu die hij gisteren ook zo leuk vond. Ik heb hem aangelijnd en echt een heel eind verder weer losgelaten. Hij rende dus direct terug. Voordat ik hem weer had waren er zeker tien minuten om. Het was een heel eind lopen.
Tweede keer aangelijnd en nog verder weg weer los gelaten. Weer hetzelfde verhaal. Alleen toen kwam hij zelf terug want de hond was er niet meer. Maar waar ik dan bang voor ben is dat hij een spoor ruikt van de hond en deze volgt. Dan weet ik niet meer waar hij naar toe is.
En het is niet dat hij niet luistert. Alleen in dit geval is hij helemaal oostindisch doof. De mevrouw die bij de gecastreerde reu hoorde zei dat heel veel honden gingen rijden op haar hond, en dat hij de enige niet is. Maar ik vond het erg zielig want hij deed ook echt helemaal niks terug tegen Buck.
Wil, jij had het over homeopatische middeltjes, weet je ook de naam daarvan?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, namen van homeopathische middelen weet ik niet. Die moet je vragen aan een goede homeopathische DA. Ik weet alleen dat ze bestaan, zulke middelen. En dat je ze door een deskundige moet laten voorschrijven aan jouw hond. Je moet niet zomaar iets proberen wat bij iemand anders ook geholpen heeft. Homeopathische medikatie is erg persoonlijk.
Waar ik zei aanlijnen bedoelde ik konstant aangelijnd houden, niet na zoveel meter weer loslaten.
Waar ik zei aanlijnen bedoelde ik konstant aangelijnd houden, niet na zoveel meter weer loslaten.
-
Baily
Oh..........Wil de hond schreef:Nee, namen van homeopathische middelen weet ik niet. Die moet je vragen aan een goede homeopathische DA. Ik weet alleen dat ze bestaan, zulke middelen. En dat je ze door een deskundige moet laten voorschrijven aan jouw hond. Je moet niet zomaar iets proberen wat bij iemand anders ook geholpen heeft. Homeopathische medikatie is erg persoonlijk.
Maar is er echt een loopse honden periode, zodat het na een tijdje ook weer minder is, of is dat het hele jaar hetzelfde. Dan is aanlijnen niet echt een oplossing voor hem. Want dat zou betekenen dat hij altijd aangelijnd zou moeten zijn. En ik ben net zo blij dat hij verder heel goed los kan nu.
En ik moet van de week met hem voor zijn inenting naar de d.a., ik zal eens vragen naar zo'n middel.
- Zoie
- Zeer actief
Zou ik ook doen. Maar daarom kom ik ze nog wel tegenmaxcola schreef:Bente is nu loops en dan haal ik het niet in mijn hoofd om op het losloopgebied te gaan lopen met haar,maar.....de loopsheid is nog niet voorbij of we zijn weer gewoon op het losloopgebied hoor.Zoie schreef: Kom ze toch regelmatig tegen hoor, teven die los lopen in een losloopgebied en net loops zijn geweest, of op het punt staan het te worden, of het gewoon zijn.
Niet loops is niet loops en dan kan ze dus los op het losloopgebied.

- Branka
- moderator
Het zijn periodes waarin er meer teefjes loops zijn. Onze honden lopen dan ook meer te zeuren en te zuchten als anders.Baily schreef:Maar is er echt een loopse honden periode, zodat het na een tijdje ook weer minder is, of is dat het hele jaar hetzelfde. Dan is aanlijnen niet echt een oplossing voor hem. Want dat zou betekenen dat hij altijd aangelijnd zou moeten zijn. En ik ben net zo blij dat hij verder heel goed los kan nu.
En het lukt ons gelukkig wel vrij redelijk om ze nog los te laten. Hoewel ik zaterdag Tagor heb aangelijnd omdat ie constant een teefje achterna bleef zitten tijdens een wandeling. Dametje moet waarschijnlijk voor het eerst loops worden.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
[quote="Zoie]
Zou ik ook doen. Maar daarom kom ik ze nog wel tegen
Spok ruikt dat gewoon en gaat dan uit z'n dakkie.[/quote]
Nee,dan is het goed.
Ik kreeg in eerste instantie het idee dat je zoiets bedoelde van "wat doet zo iemand hier met een hond die net loops is geweest
",vandaar mijn reaktie.
Zou ik ook doen. Maar daarom kom ik ze nog wel tegen
Nee,dan is het goed.
Ik kreeg in eerste instantie het idee dat je zoiets bedoelde van "wat doet zo iemand hier met een hond die net loops is geweest

- Zoie
- Zeer actief
Haha, ja, weet je hoe dat bij mij werkt ? Als ik met een teef loop die net loops geweest is, dan denk ik, zoek het nu maar uit met je hitsige reu. En als ik met een reu loop, dan denk ik, moet dat nou in losloopgebied ??? Maar ik ben vast de enige die last heeft van dit fenomeen.maxcola schreef:Nee,dan is het goed.Zoie schreef: Zou ik ook doen. Maar daarom kom ik ze nog wel tegenSpok ruikt dat gewoon en gaat dan uit z'n dakkie.
Ik kreeg in eerste instantie het idee dat je zoiets bedoelde van "wat doet zo iemand hier met een hond die net loops is geweest",vandaar mijn reaktie.

- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Maar bijna een week later nog steeds niksBranka schreef:Het zijn periodes waarin er meer teefjes loops zijn. Onze honden lopen dan ook meer te zeuren en te zuchten als anders.Baily schreef:Maar is er echt een loopse honden periode, zodat het na een tijdje ook weer minder is, of is dat het hele jaar hetzelfde. Dan is aanlijnen niet echt een oplossing voor hem. Want dat zou betekenen dat hij altijd aangelijnd zou moeten zijn. En ik ben net zo blij dat hij verder heel goed los kan nu.
En het lukt ons gelukkig wel vrij redelijk om ze nog los te laten. Hoewel ik zaterdag Tagor heb aangelijnd omdat ie constant een teefje achterna bleef zitten tijdens een wandeling. Dametje moet waarschijnlijk voor het eerst loops worden.
- Branka
- moderator
Heel apart, want opa is normaal niet zo opdringerig bij de dames. Dan ruikt ze blijkbaar voor veel heren erg aantrekkelijk. Want ik meen dat Juda haar ook steeds interessanter vond.Jokie schreef:Maar bijna een week later nog steeds niksBranka schreef:Het zijn periodes waarin er meer teefjes loops zijn. Onze honden lopen dan ook meer te zeuren en te zuchten als anders.Baily schreef:Maar is er echt een loopse honden periode, zodat het na een tijdje ook weer minder is, of is dat het hele jaar hetzelfde. Dan is aanlijnen niet echt een oplossing voor hem. Want dat zou betekenen dat hij altijd aangelijnd zou moeten zijn. En ik ben net zo blij dat hij verder heel goed los kan nu.
En het lukt ons gelukkig wel vrij redelijk om ze nog los te laten. Hoewel ik zaterdag Tagor heb aangelijnd omdat ie constant een teefje achterna bleef zitten tijdens een wandeling. Dametje moet waarschijnlijk voor het eerst loops worden.![]()
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Aan Max kan ik vaak al 5-6 weken tevoren merken dat Bente loops aan het worden is,dus een week is niks hoorBranka schreef:Heel apart, want opa is normaal niet zo opdringerig bij de dames. Dan ruikt ze blijkbaar voor veel heren erg aantrekkelijk. Want ik meen dat Juda haar ook steeds interessanter vond.Jokie schreef:Maar bijna een week later nog steeds niksBranka schreef:Het zijn periodes waarin er meer teefjes loops zijn. Onze honden lopen dan ook meer te zeuren en te zuchten als anders.Baily schreef:Maar is er echt een loopse honden periode, zodat het na een tijdje ook weer minder is, of is dat het hele jaar hetzelfde. Dan is aanlijnen niet echt een oplossing voor hem. Want dat zou betekenen dat hij altijd aangelijnd zou moeten zijn. En ik ben net zo blij dat hij verder heel goed los kan nu.
En het lukt ons gelukkig wel vrij redelijk om ze nog los te laten. Hoewel ik zaterdag Tagor heb aangelijnd omdat ie constant een teefje achterna bleef zitten tijdens een wandeling. Dametje moet waarschijnlijk voor het eerst loops worden.![]()
![]()

-
Marion.
De hond van Sieneke liep Yuta ook overal achterna. Dat was op 6 maart. Erg lange aanlooptijd van loops worden denk ik. Juda zat volgens mij meer op BascoBranka schreef:Heel apart, want opa is normaal niet zo opdringerig bij de dames. Dan ruikt ze blijkbaar voor veel heren erg aantrekkelijk. Want ik meen dat Juda haar ook steeds interessanter vond.Jokie schreef:Maar bijna een week later nog steeds niks![]()
![]()
- Branka
- moderator
Ik begreep van Jokie dat Yuta enkele weken geleden ook al erg aantrekkelijk was voor bepaalde reuen. Vandaarmaxcola schreef:Aan Max kan ik vaak al 5-6 weken tevoren merken dat Bente loops aan het worden is,dus een week is niks hoorBranka schreef:Heel apart, want opa is normaal niet zo opdringerig bij de dames. Dan ruikt ze blijkbaar voor veel heren erg aantrekkelijk. Want ik meen dat Juda haar ook steeds interessanter vond.Jokie schreef:Maar bijna een week later nog steeds niksBranka schreef: Het zijn periodes waarin er meer teefjes loops zijn. Onze honden lopen dan ook meer te zeuren en te zuchten als anders.
![]()
Maar je zou helemaal gelijk kunnen hebben, want Jari taalde niet naar Yuta en als er in de buurt loopse teven zijn is hij ook niet te genieten.
-
Daan
Ik heb mijn hond om die reden laten castreren.
En het heeft geholpen.
Voordeel, hij kan weer overal los zonder opeens te verdwijnen in een wijk en daar voor de deur te posteren.
Hij is niet meer steeds weer ziek van verliefdheid.
Nadeel...
Zijn vacht verandert, zie ik. Maar ik heb hem niet voor de mooi, dus dat is voor mij nou niet echt een nadeel, wat ik wel vind is dat mijn reu in huis minder aktief is.
Maar dat kan ook aan het bereiken van de 'volwassenheid' liggen.
Of aan het gegeven dat we sinds januari elke dag naar het bos of het water gaan omdat mijn jongste kind op de basisschool zit en ik meer tijd in mijn hond stop.
En het heeft geholpen.
Voordeel, hij kan weer overal los zonder opeens te verdwijnen in een wijk en daar voor de deur te posteren.
Hij is niet meer steeds weer ziek van verliefdheid.
Nadeel...
Zijn vacht verandert, zie ik. Maar ik heb hem niet voor de mooi, dus dat is voor mij nou niet echt een nadeel, wat ik wel vind is dat mijn reu in huis minder aktief is.
Maar dat kan ook aan het bereiken van de 'volwassenheid' liggen.
Of aan het gegeven dat we sinds januari elke dag naar het bos of het water gaan omdat mijn jongste kind op de basisschool zit en ik meer tijd in mijn hond stop.