Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops en dan?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Loops en dan?

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zet mijn vraag maar onder gedrag, ik weet niet of dat de goede rubriek is.

Ik heb een teefje van nu vijf maanden. Het duurt nog even voor ze loops is, maar het is een klein ras en kan vanaf een maand of zeven, dus ik wil graag van te voren een beetje weten hoe ik dat zal gaan aanpakken.

Hoe doen jullie dat met uitlaten? Wat ik me van vroeger herinner is dat mijn vader 's morgens om 6 uur en 's avonds na het eten de hond in de auto tilde en naar een bos reed om haar lekker te laten rennen etc en voor de rest bleef ze in de tuin die drie weken.

Hoe pakken jullie dat aan?

Anne
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

Je kunt gewoon je hond uitlaten hoor. Wij hebben drie teven en die blijven echt al die tijd niet in de tuin.... Vooral de eerste dagen, als de hond nog flink bloedt, kun je nog gewoon wandelen. Maar daarna moet je de "spitsuren" een beetje mijden en niet de plekjes opzoeken waar veel honden komen. Als ze hoogloops is en zich wil laten dekken ( en dat kan tussen de 9de en 18de dag, maar dat verschilt ook weer per teef) moet je andere honden ontlopen.
Ik zie wel eens mensen met een loopse teef in een losloopgebied. Dat is vragen om problemen, ruzie met reu-eigenaren en ook gewoon niet verstandig.
Groetjes,
Elly en de hondjes. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bente is op dit moment loops en ik laat haar gewoon uit,d.w.z. dat ze aangelijnd door de wijk loopt en dat ik haar in een stukje bos waar dat kan laat los lopen.
Ik mijd andere reuen(en anders jaagt Max ze wel weg voor me :mrgreen: )en kom persé niet in een losloopgebied.Ik ga dus niet op de meest onmogelijke tijden uit met haar maar kijk wel gewoon goed uit.
Verder krijgt ze ook geen broekje aan of zo;ik heb kurkparket en dweil gewoon een keertje extra.
En ja,ze is nu écht kraantje lek hoor :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier komen ze ook niet in een losloopgebied als ze loops zijn (heb 2 teven) en waar wij wonen komen geen andere honden dus langs de weg kan ze gewoon los.
Verder hebben wij ons eigen speelweiland voor de honden en daar moeten ze het die 3 weken meedoen maar goed das nog groot zat om te spelen en met ballen te ravotten. :wink:

Het is hier in de omgeving bijna niet te doen om een bos o.i.d. te vinden waar totaal geen andere honden komen, dus dan maar zo.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

offieciële losloopgebieden meed ik, maar ik liet Zoë wel op rustige tijden op geschikte plaatsen los lopen. Ondertussen heb ik geleerd dat het dan verstandig is je hond aan te lijnen als je een loslopende hond ziet, en de baas ruim van te voren te waarschuwen dat je hond loops is. Drie weken aan de lijn houden en alle honden ontlopen zou ondoenlijk zijn geweest.

Met mijn uitlaathond Luna loop ik bij voorkeur dan wel 's avonds laat in het donker door de bosen of duinen. Dat geeft toch wat meer rust.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

En je hond kan wel eerder loops worden, mijn hondje was met 6 maanden loops.
weg gehaald zit een virus in
Alan
Vaste gebruiker

Re: Loops en dan?

Ongelezen bericht door Alan »

starfleet schreef:Ik zet mijn vraag maar onder gedrag, ik weet niet of dat de goede rubriek is.

Ik heb een teefje van nu vijf maanden. Het duurt nog even voor ze loops is, maar het is een klein ras en kan vanaf een maand of zeven, dus ik wil graag van te voren een beetje weten hoe ik dat zal gaan aanpakken.

Hoe doen jullie dat met uitlaten? Wat ik me van vroeger herinner is dat mijn vader 's morgens om 6 uur en 's avonds na het eten de hond in de auto tilde en naar een bos reed om haar lekker te laten rennen etc en voor de rest bleef ze in de tuin die drie weken.

Hoe pakken jullie dat aan?

Anne
Heel vroeg en heel laat de hond uit laten (evt. los) en daar tussen heel kort, zodra ze naar haar toilet is gegaan linea recta terug naar huis (aangelijnd). Plaatsen waar veel honden komen proberen te vermijden.
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik zit met hetzelfde probleem...
Mijn hond heeft het nodig om buiten lekker rond te kunnen rennen. Ik had al een rollijn gekocht, maar dat werkt toch niet optimaal.
Nu ga ik toch gewoon naar het park, kijk eerst goed om me heen en gooi haar los.
Als er andere honden aankomen lijn ik haar gelijk aan en kiezen we een andere richting en we proberen idd de "spitsuren" te vermijden.
starfleet
Erelid

Bedankt voor alle antwoorden. Hopelijk wordt ze pas in de winter loops, dan is het veel minder druk met honden :wink:

Langs de weg lopen, dat lukt hier wel en dan maar 's morgens heel vroeg een flinke wandeling maken. Hier in de buurt is heel veel losloopgebied en als het geen losloopgebied is, dan lopen ze toch los :boos: dus dat wordt langs de weg in een perkje plassen overdag net als alle kleine witjes aan het rollijntje :devil:

Anne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier gaat Marouck ook gewoon mee naar het bos, geen losloopgebied :wink:
Aangezien ik in de ruim 5 jaar dat ik daar loop misschien 10x iemand met hond ben tegengekomen kan ze ook gewoon los, maar wel op overzichtelijke plekken en met een rondspiedende blik van mij :wink:
Verder fietsen als ze echt veel beweging nodig hebben en bij de aanlijnrondes de rustige momenten opzoeken. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik zou, vooral met een klein hondje, plekken mijden waar je loslopende reuen zou kunnen treffen. Toen Ted voor het eerst loops was dacht ik ook dat ik best het park in kon, mits er niet veel honden waren, maar dan stond er voor ik het wist een giga-reu voor m'n neus die Ted wel een lekker wijf vond :roll: Het heeft, na haar loopsheid, echt wel een tijdje geduurd voordat ze niet meer schrikkerig was voor grote reuen, want ja, als loopse Dwergteckel kan je snauwen wat je wil...luisteren doen ze niet, die mannen :mrgreen:
starfleet
Erelid

Geer schreef:Ik zou, vooral met een klein hondje, plekken mijden waar je loslopende reuen zou kunnen treffen.
Volgens mij had ik al eens zoiets gelezen over Ted, het staat me in ieder geval bij. Lijkt mij inderdaad ook het grootste probleem. Ik ga het park dan gewoon maar een tijdje niet meer in en als dan in ieder geval op heel rustige tijden en met mijn man of een potige buurvrouw erbij.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”