Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden en kleine kindjes
Moderator: moderatorteam
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
honden en kleine kindjes
Hoi,
Ik wil even jullie raad en advies.
Wij hebben zelf geen kinderen.Maar vrienden van ons hebben een kindje van 1,5 jaar jong.Die komt hier regelmatig.Ik doe de honden dan naar buiten omdat ze springen en likken.Maar dit wil ik eigenlijk niet.Het moet
tog goed kunnen gaan?
Toen mijn broer eens hier was(woont ver weg)met zijn dochtertje van 3 jaar hebben we Dajrno binnen gelaten,toen likte Djarno de hele tijd ,maar zei vonden dit wel leuk.Maar niet iedereen is hier van gediend(baah).
Als ik dat kindje van 1,5 jaar op de arm heb dan wil Shinto er aan snuffelen,maar ik weet niet wat hij verder zou doen.Shinto is nog al erg jaloers op Djarno als die aandacht krijgt.
Wat zouden jullie me adviseren?
Ze zijn altijd super blij als er bezoek komt.Dus laten zitten dat lukt niet.
Ik wil even jullie raad en advies.
Wij hebben zelf geen kinderen.Maar vrienden van ons hebben een kindje van 1,5 jaar jong.Die komt hier regelmatig.Ik doe de honden dan naar buiten omdat ze springen en likken.Maar dit wil ik eigenlijk niet.Het moet
tog goed kunnen gaan?
Toen mijn broer eens hier was(woont ver weg)met zijn dochtertje van 3 jaar hebben we Dajrno binnen gelaten,toen likte Djarno de hele tijd ,maar zei vonden dit wel leuk.Maar niet iedereen is hier van gediend(baah).
Als ik dat kindje van 1,5 jaar op de arm heb dan wil Shinto er aan snuffelen,maar ik weet niet wat hij verder zou doen.Shinto is nog al erg jaloers op Djarno als die aandacht krijgt.
Wat zouden jullie me adviseren?
Ze zijn altijd super blij als er bezoek komt.Dus laten zitten dat lukt niet.
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee niet echt.Ja mijn nichtje van 14 komt wel eens.En op vakantie vorig jaar heeft Shinto de hele vakantie met een meisje van 8 jaar gespeeld.
Dat vond hij wel leuk,maar daar was Djarno niet bij.
Maar ik denk dat ik het dus beter kan laten.Omdat ze niet te houden zijn als er bezoek komt.
Dat vond hij wel leuk,maar daar was Djarno niet bij.
Maar ik denk dat ik het dus beter kan laten.Omdat ze niet te houden zijn als er bezoek komt.
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
-
plenty
- Zeer actief
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
Ik denk ook dat je je hond het beste kunt leren om "af" te gaan, en kinderen kun je leren de hond met rust te laten. Ik vind dit laatste echt heel belangrijk.
Wij hebben een hondje gehad die geknoeid is door een neefje van ons. Het beestje had vanaf die tijd echt helemaal de pik op elk kind wat hier in huis kwam. Het werd de hond kwalijk genomen (niet door ons, maar wel door "visite") maar ze kwam alleen maar voor zichzelf op
Wij hebben een hondje gehad die geknoeid is door een neefje van ons. Het beestje had vanaf die tijd echt helemaal de pik op elk kind wat hier in huis kwam. Het werd de hond kwalijk genomen (niet door ons, maar wel door "visite") maar ze kwam alleen maar voor zichzelf op
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toen we zelf nog geen kinderen hadden en mijn nichtje of neefje kwam op visite dan merkte we hoe de honden reageerde.
Scooby is vroeger gepest en gaat kinderen uit de weg, we leerde dus ook dat de kinderen hem gewoon links moesten laten liggen en dat ging perfect.
Andor daarentegen is heel erg aanwezig en wil overal bij zijn en lebbert ook de hele dag als hij de kans krijgt.
Nu we zelf sinds 5 mnd. een zoontje hebben ben je daar dus de hele dag mee bezig.
We betrekken scooby zoveel mogelijk bij alles wat we doen met milan en stimuleren het als hij milan 's ochtends begroet met een likje.
Andor leren we nu dat hij niet mag likken of dat hij een likje geeft op milan zijn handje, maar dat is vrij moeilijk, want hij is zo gek van kinderen, maar we willen toch dat hij leert dat milan niet de hele dag 'gewassen 'hoeft te worden.
Scooby is vroeger gepest en gaat kinderen uit de weg, we leerde dus ook dat de kinderen hem gewoon links moesten laten liggen en dat ging perfect.
Andor daarentegen is heel erg aanwezig en wil overal bij zijn en lebbert ook de hele dag als hij de kans krijgt.
Nu we zelf sinds 5 mnd. een zoontje hebben ben je daar dus de hele dag mee bezig.
We betrekken scooby zoveel mogelijk bij alles wat we doen met milan en stimuleren het als hij milan 's ochtends begroet met een likje.
Andor leren we nu dat hij niet mag likken of dat hij een likje geeft op milan zijn handje, maar dat is vrij moeilijk, want hij is zo gek van kinderen, maar we willen toch dat hij leert dat milan niet de hele dag 'gewassen 'hoeft te worden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Regine from the Border
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Terrier
Als je niet regelmatig kinderen over de vloer krijgt en dit een incident is, vraag ik me af of je het wel moet proberen allemaal zo te regelen dat kind en hond goed met elkaar omgaan. Met zo'n klein kind - dat van nature allerlei dingen doet die honden niet snappen zoals recht op ze af lopen, krijsen, armen om ze heen - loop je toch wel enig risico, al is je hond nog zo'n lieverd - het blijft een hond en ze begrijpt niet alles wat een kind doet.
Natuurlijk kun je je verdiepen in hoe je kinderen en honden aan elkaar went, maar ik zou als het een incident is ook gewoon overwegen om beide uit elkaars buurt te houden. Het kind duidelijk maken dat ze niet naar de hond mag, en de hond aandacht geven op een andere plaats dan waar de hond is en hem daar (met een positieve beloning, niet als straf) naar toe sturen. Of hem naast jou laten zitten. Maar, dus niet bij het kind.
Denk er maar eens over na.... probleem opheffen in plaats van probleem oplossen is vaak een goeie optie....
Regine from the Border
Natuurlijk kun je je verdiepen in hoe je kinderen en honden aan elkaar went, maar ik zou als het een incident is ook gewoon overwegen om beide uit elkaars buurt te houden. Het kind duidelijk maken dat ze niet naar de hond mag, en de hond aandacht geven op een andere plaats dan waar de hond is en hem daar (met een positieve beloning, niet als straf) naar toe sturen. Of hem naast jou laten zitten. Maar, dus niet bij het kind.
Denk er maar eens over na.... probleem opheffen in plaats van probleem oplossen is vaak een goeie optie....
Regine from the Border
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Mijn honden vinden de hele kleintjes niet intressant, die lopen nog niet met koekjes en broodjes rond
daar snuffen ze een keer aan en gaan dan hun eigen gang weer.
Bij de peuters wordt het intressant, dat vindt Fangio machtig daar blijft hij wel in de buurt, die laten eten vallen, maar het is wel altijd zo geweest dat hij nooit opdringerig geweest is, ik weet nog wel dat hij mijn nichtje soort van beschermde, daar lag hij altijd bij als zij er was. ook buiten.
En mijn honden zijn ook niet echt vaak in contact met kleine kinderen maar het kan wel, ik houd het wel ten alle tijden in de gaten hoor, en als ik even niet echt op kan letten gaan ze gewoon achter het hekje
Bij de peuters wordt het intressant, dat vindt Fangio machtig daar blijft hij wel in de buurt, die laten eten vallen, maar het is wel altijd zo geweest dat hij nooit opdringerig geweest is, ik weet nog wel dat hij mijn nichtje soort van beschermde, daar lag hij altijd bij als zij er was. ook buiten.
En mijn honden zijn ook niet echt vaak in contact met kleine kinderen maar het kan wel, ik houd het wel ten alle tijden in de gaten hoor, en als ik even niet echt op kan letten gaan ze gewoon achter het hekje

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...