Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Versvlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Versvlees

Ongelezen bericht door Minhie »

ff 2 vragen:
Ten eerste zegt de dierenwinkelmeneer :mrgreen: dat ik niet elke dag versvlees mag geven aan minyo..dat doe ik ook niet..maar waarom eigenlijk???? want volgens mij zijn er wel mensen op het forum die dat wel doen????

En ten tweede.. Minyo krijgt in het weekend versvlees...maar hij krijgt altijd diarree in het weekend en de maandag en soms nog disndag daarop ook... Zou dit dan kunnen vanwege de omschakeling? hoe kan ik dat dan beter aanpakken want hij eet maar 2 dagen versvlees... en zijn vader..is volgens die eigennaren uhh allergies voor versvlees.. Dus ik weet nou niet helemaal hoe ik dit beter aan kan pakken... Dus advies is erg welkom!!
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Versvlees

Ongelezen bericht door joline »

[quote="minhie"]ff 2 vragen:
Ten eerste zegt de dierenwinkelmeneer :mrgreen: dat ik niet elke dag versvlees mag geven aan minyo..dat doe ik ook niet..maar waarom eigenlijk???? want volgens mij zijn er wel mensen op het forum die dat wel doen????

Mijn 2 honden krijgen elke dag vers vlees en dat gaat prima! Bij mij werkte het juist niet als ik ze brokken en vers vlees afwisselend gaf. Toen kregen mijn honden nog net niet de ontlasting die ik wou zien. :wink:
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

hier krijgen ze ook elke dag versvlees hoor gaat prima :ok:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat geef je voor versvlees? Welk merk?
Minhie
Zeer actief

nOu heb vanalles wel ff geprobeerd.. duck smuldier en rodi...
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Smuldier is rotzooi.
Duck en Rodi zijn goed.
Laat je het lang genoeg ontdooien? Geef je het niet te koud? Bij pups wordt ook wel aangeraden om de eerste tijd het vlees nadat het ontdooid is even met kokend water te overgieten.
Minhie
Zeer actief

Jah ik laat het wel lang genoeg ontdooien.. k haal het meestal de dag van te voren er al uit... in de koelkast.. Maar ik zal dat smuldier es niet meer doen..want dat heb ik de afgelopen 2 weken wel gedaan.. Kan ik trouwens beter..uhmm hem een langere tijd versvlees geven? om te kijken of het daar aan ligt?? of zal ik het gewoon zo houden??
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Een complete versvleesvoeding kun je elke dag geven. Bijvoorbeeld Duck bevat niet alleen vlees, maar ook (gemalen) botten, organen etc. etc.
Alleen maar vlees is niet volledig, misschien dat de dierenwinkelmeneer daardoor in de war was. Zo niet, dan praat ie gewoon onzin.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

sypke schreef:Smuldier is rotzooi.
Duck en Rodi zijn goed.
Laat je het lang genoeg ontdooien? Geef je het niet te koud? Bij pups wordt ook wel aangeraden om de eerste tijd het vlees nadat het ontdooid is even met kokend water te overgieten.
Ach hier krijgen ze ook smuldier, ik zie niet wat er slechter aan is dan bijv. rodi, mijn honden zijn er gek op en ze doen het er ook nog eens heel goed op, beter dan op bijvoorbeeld Energique :19:

Heb je wel eens een dag of 2 a 3 vuile pens gegeven? dat wil ook nog wel eens helpen enne je mag rustig alle dagen versvlees geven hoor.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Minhie
Zeer actief

Maar waarom geven mensen dan brokken.. Ik wordt helemaal kierewiet van voeding hahah..
Dus versvlees mag wel elke dag....
Brokken mag hoeft niet.. (maar hier zitten granen enzo in, hoeft een hond die weer niet?)
Afbeelding
cloris
Zeer actief

minhie schreef:Maar waarom geven mensen dan brokken.. Ik wordt helemaal kierewiet van voeding hahah..
Dus versvlees mag wel elke dag....
Brokken mag hoeft niet.. (maar hier zitten granen enzo in, hoeft een hond die weer niet?)
Waarom? dat kan ik je niet zeggen, ik vind het persoonlijk gewoon beter om mijn honden zo veel mogelijk op compleet versvlees te hebben, ze zien er beter uit, hun problemen zijn gestopt enz enz.
Het is juist dat veel honden reageren op de hoeveelheid granen in brok :wink:

Zoek anders eens een beetje in hier, er staan nog zoveel topics in Voeding waar je heel wat info kan halen dan worden er gelijk al wat vragen beantwoord :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ja ik geef ook elke dag vers een combi van AHV en smuldier en mijn ongezonde AST reu die altijd problemen heeft met voer doet het hier super goed op en hij krijgt de 2 slechtste kvv merken (volgens veel mensen) volgens mij dus niet want mijn reu deed het een stuk slechter op bibi en dat is een kvv top merk
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Minhie
Zeer actief

Mjah bedankt... Ik heb bijna heel voeding hier al gelezen hihi..en weet wel dat meeste honden reageren op graan in brok..maar het zaler niet voor niets inzitted in zat altijd in mijn gedachte.. Brokken bevatten misschien erg veel graan en bla bla..maar een beetje graa is misschien wel goed? daar dacht ik meer aan.. nou ik zal minyo is wat langer aan de versvlees zetten.. om te kijken of dat wel wil.. en niet allergies is.. vind het mengen van brok en versvlees weer niet goed vanwege verteringstijd..dus maar plots overschakelen? en dat tijdje volhouden?
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

minhie schreef:Mjah bedankt... Ik heb bijna heel voeding hier al gelezen hihi..en weet wel dat meeste honden reageren op graan in brok..maar het zaler niet voor niets inzitted in zat altijd in mijn gedachte.. Brokken bevatten misschien erg veel graan en bla bla..maar een beetje graa is misschien wel goed? daar dacht ik meer aan.. nou ik zal minyo is wat langer aan de versvlees zetten.. om te kijken of dat wel wil.. en niet allergies is.. vind het mengen van brok en versvlees weer niet goed vanwege verteringstijd..dus maar plots overschakelen? en dat tijdje volhouden?
Graan zit er idd niet voor niets in, ze moeten het toch ergens mee vullen :mrgreen:

Maar geef hem eerst eens een paar dagen vuile pens, vaak doet dat al een heleboel :wink:
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Alle 5 krijgen ze hier 2 x per week smuldier. Ze doen het er goed op. Eten het zeer smakelijk, goede ontlasting. Kun je je nader verklaren waarom smuldier rotzooi is? Ben wel benieuwd
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

in veel merken kvv zit ook graan.

ik geef energique nr4 dagelijks aan Fribbel. en hij is nu kerngezond terwijl hij eerst vaak liep te kwakkelen(diaree, extreme winderingheid, huiduitslag, roos)

in energique nr4 zit geen graan en in bibi ook niet
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hoeveel granen zitten erdan in Rodi? Op de verpakking van rund met groenten staat dat er minimaal 85% vlees in zit. Dus zoveel granen zitten er dan toch niet in? :denken:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik had ook gehoord dan Smuldier niet zo goed is.. waarom dat gezegd wordt weet ik niet :wink: . Bij mij krijgen ze Bibi en ik vind dat van betere kwaliteit dan alle andere merken die ik heb gegeven.
Maar volgens mij is elke kvv beter dan wat voor brok dan ook...
Groetjes Rob
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

In Rodi en Smuldier (en nog meer goedkopere merken) zit gemanipuleerd calcium/fosfor/eiwit. Als opnamebron voor kalk is dit kwalitatief gezien 'rotzooi'. De duurdere merken hebben niet die gemanipuleerde verhoudingen, waardoor zij meer tegemoet komen aan de natuurlijke opnamebron calcium/fosfor/eiwit.
Dit heb ik ooit ergens gelezen in mijn zoektocht naar goede voeding voor mijn honden, voordat ik uiteindelijk besloot te barfen.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Golden Stanley schreef:In Rodi en Smuldier (en nog meer goedkopere merken) zit gemanipuleerd calcium/fosfor/eiwit. Als opnamebron voor kalk is dit kwalitatief gezien 'rotzooi'. De duurdere merken hebben niet die gemanipuleerde verhoudingen, waardoor zij meer tegemoet komen aan de natuurlijke opnamebron calcium/fosfor/eiwit.
Dit heb ik ooit ergens gelezen in mijn zoektocht naar goede voeding voor mijn honden, voordat ik uiteindelijk besloot te barfen.
misschien kan je nog ergens achterhalen waar je dat gelezen hebt :wink:
weet nml dat dit geschreven werd door iemand die belang had bij de wat duurdere merken :mrgreen: die hij/zij zelf verkopen of promoten
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

ien schreef:
Golden Stanley schreef:In Rodi en Smuldier (en nog meer goedkopere merken) zit gemanipuleerd calcium/fosfor/eiwit. Als opnamebron voor kalk is dit kwalitatief gezien 'rotzooi'. De duurdere merken hebben niet die gemanipuleerde verhoudingen, waardoor zij meer tegemoet komen aan de natuurlijke opnamebron calcium/fosfor/eiwit.
weet nml dat dit geschreven werd door iemand die belang had bij de wat duurdere merken :mrgreen: die hij/zij zelf verkopen of promoten
Haha, dat is meestal wel het geval. Maar dit was vrij neutraal, daarom herinner ik het me nog zo goed. Maar ik ga er achterheen!
Toen mijn honden nog op KVV stonden, heb ik Energique afgewisseld met af en toe Rodi als variatie. Mijn honden vonden er niks mis mee. :mrgreen:
Wat denk jij hiervan???
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

Higgins krijgt Carnibest, en daar ben ik zeer over te spreken. Dit wissel ik wel eens af met een dag vuile pens. Ik heb brokken in huis, maar dat is alleen als uizondering ( vergeten kvv uit de vriezer te halen ) maar dat zal misschien 1 x per maand zijn oid.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Golden Stanley schreef:
ien schreef:
Haha, dat is meestal wel het geval. Maar dit was vrij neutraal, daarom herinner ik het me nog zo goed. Maar ik ga er achterheen!
Toen mijn honden nog op KVV stonden, heb ik Energique afgewisseld met af en toe Rodi als variatie. Mijn honden vonden er niks mis mee. :mrgreen:
Wat denk jij hiervan???
ja, ik weet het niet hoor, gemanipuleerd, bijna alles wat wij eten is gemanipuleerd op de een of andere manier. Als je je een beetje in humane voeding gaat verdiepen raak je al snel verward over alle tegengestelde meningen over wat nu gezond is, c.q. kwaad kan. Ik neem het allemaal maar met een korreltje zout, want echt keihard is nog weinig tot niets bewezen.

Spok eet smuldier compleet met smaak, althans tot nu toe, komt nog eens terug om zijn bak uit likken. En als iemand nu een met keiharde wetenschappelijke gegevens of een echt steekhoudende redenering mij ervan weet te overtuigen dat hij zodoende een gigantisch probleem met de kalkopname gaat krijgen, ga ik alsnog om. Maar voorlopig houd ik het er maar op dat het geen rotzooi is.

o ja, en zijn darmen verwerken het ook goed, want zijn ontlasting ziet er dan prima uit.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

In Bibi zit ook graan! In een van de varianten zit meen ik heel weinig graan, of zilvervliesrijst. Ach, ik ben er een beetje uit want ik geef sinds een hele tijd alweer Bandit. Daar zit zilvervliesrijst in. Ik geloof wel dat in de zgn. betere merken, als Carnibest en Energique, minder graan zit. Dat verklaart dan ook meteen het prijsverschil.

Ik ben helemaal enthousiast over Bandit, voor mij het neusje van de zalm. Bevat vlees, groenten en kruiden van het seizoen, zilvervliesrijst en verse vis. Dat alles biologisch en geen cent duurder dan Energique.
Zoie
Zeer actief

ik lees op de link van smuldier overigens niks over graan, dus zo heel veel zal er niet in zitten, iig een stuk minder dan in brokken.

http://www.diervoeding.com/index.php?load=2
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Van mij mag er best wel een beetje graan in kvv zitten, als het overgrote deel maar vlees/botten etc is. Ik weet ook niet of een beetje graan schadelijk is... Als er maar niet teveel in zit, want mijn honden pikken ook weleens brood uit de bosjes en dat is natuurlijk ook 1 bonk graan.
Ik ben al lang blij dat mijn honden meer vlees dan graan krijgen, ipv andersom :ok:
Groetjes Rob
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Een van de verschillen tussen de goedkopere merken (zoals Smuldier, AHV, Rodi, enz.) en de duudere merken (zoals Bibi,Carnibest, Energique, enz.) is dat eerst genoemde een kunstmatige calciumbron gebruiken (zoals dat in brokken zit) en laatst genoemde een natuurlijke calciumbron (in de vorm van gemalen botten). Dit natuurlijk calcium is beter opneembaar dan kunstmatig calcium. Tevens bevatten botten ook nog andere belangrijke mineralen en vetzuren. Ten tweede bevatten eerst genoemde meer graan (wat vaak ook van mindere kwaliteit is, maar lang niet zo veel/slecht zoals dat in brokken zit) en dus minder vlees, en ligt het percentage orgaanvlees hoger (er wordt in verhouding dus minder spiervlees gebruikt). Daarnaast is er nog een ander onderscheid tussen de verschillende KVV merken en dat is of er bindmiddel in zit. Rodi, Energique, Prins en Duck gebruiken bindmiddel voor hun hamburgers, terwijl Smuldier, AHV, Bibi, Carnibest het vormloos verkopen. Natuurlijk zijn er nog meer verschillen (hoeveelheid vet/vocht, soort vlees, of er groente of essentiele vetzuren inzitten, enz.), maar dat zijn toch de verschillen waar ik altijd op let.

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Rosita schreef:Een van de verschillen tussen de goedkopere merken (zoals Smuldier, AHV, Rodi, enz.) en de duudere merken (zoals Bibi,Carnibest, Energique, enz.) is dat eerst genoemde een kunstmatige calciumbron gebruiken (zoals dat in brokken zit) en laatst genoemde een natuurlijke calciumbron (in de vorm van gemalen botten). Dit natuurlijk calcium is beter opneembaar dan kunstmatig calcium. Tevens bevatten botten ook nog andere belangrijke mineralen en vetzuren. Ten tweede bevatten eerst genoemde meer graan (wat vaak ook van mindere kwaliteit is, maar lang niet zo veel/slecht zoals dat in brokken zit) en dus minder vlees, en ligt het percentage orgaanvlees hoger (er wordt in verhouding dus minder spiervlees gebruikt). Daarnaast is er nog een ander onderscheid tussen de verschillende KVV merken en dat is of er bindmiddel in zit. Rodi, Energique, Prins en Duck gebruiken bindmiddel voor hun hamburgers, terwijl Smuldier, AHV, Bibi, Carnibest het vormloos verkopen. Natuurlijk zijn er nog meer verschillen (hoeveelheid vet/vocht, soort vlees, of er groente of essentiele vetzuren inzitten, enz.), maar dat zijn toch de verschillen waar ik altijd op let.

Groetjes Rosita
Maar is Smuldier dan ook rotzooi? :denken:
Lijkt mij niet toch. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Rosita schreef:Een van de verschillen tussen de goedkopere merken (zoals Smuldier, AHV, Rodi, enz.) en de duudere merken (zoals Bibi,Carnibest, Energique, enz.) is dat eerst genoemde een kunstmatige calciumbron gebruiken (zoals dat in brokken zit) en laatst genoemde een natuurlijke calciumbron (in de vorm van gemalen botten).
Zou kunnen, maar hoe weet je dat eigenlijk ? Kan me nauwelijks voorstellen dat gemalen botten het voer duur maken.
Dit natuurlijk calcium is beter opneembaar dan kunstmatig calcium.

Opnieuw, hoe weet je dat dan ? Die discussie - natuurlijke vitamine C versus chemische, kalk uit melk kan wel/niet goed opgenomen worden enz. enz. enz. - heb je ook over humane voeding. Wat er van klopt, ik weet het niet, maar mijn indruk is dat zulke beweringen meer met geloof dat met feiten te maken hebben.
Tevens bevatten botten ook nog andere belangrijke mineralen en vetzuren.

Compleet is compleet, zou je zeggen. Maar op dit punt moet ik zeggen dat ik ook twijfel. Alsof we precies zouden weten wat een hond nodig heeft en dat in een brok zouden kunnen persen.

Sommigen adviseren je hond z'n hele leven een en hetzelfde voer te geven, maar ik voer liever gevarieerd. Dus krijgt hij af en toe ook gewoon een bot. En andere dingen.

Wat ik wel geloof is dat naarmate het voer dat je geeft uit meer natuurlijke ingrediënten bestaat, zoals botten, orgaanvlees, spiervlees enz. , de noodzaak om te variëren minder wordt.
Ten tweede bevatten eerst genoemde meer graan (wat vaak ook van mindere kwaliteit is, maar lang niet zo veel/slecht zoals dat in brokken zit) en dus minder vlees, en ligt het percentage orgaanvlees hoger (er wordt in verhouding dus minder spiervlees gebruikt).

In orgaanvlees, lever b.v. zitten weer veel vitamines.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”