Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
diepvriesvers voor jonge hond
Moderator: moderatorteam
- sisi
- Vaste gebruiker
diepvriesvers voor jonge hond
Hoi,
Bij het bekijken van de voedingsinfo op de verpakking van het droogvoer dat ik geef (Advanced Nutrition Formula) moest ik wel even slikken. Er zat zoveel in waar ik nog nooit van gehoord had en ook wel veel vitamine-supplementen maar met alles wat ik tot nu toe al gelezen hebben op dit forum over voeding, begon ik toch te twijfelen. Mijn honden lusten de brok wel graag en ze maken er weinig stoelgang van en hun vacht is ook wel goed maar toch...
Ik denk erover om over te stappen (in ieder geval gedeeltelijk) naar DUCK diepvries complete maaltijden. Maar nu blijkt dat daar geen puppy-versie van bestaat. Terwijl ik altijd dacht dat het belangrijk was (zeker bij een grote hond) om een voer te geven uitgebalanceerd voor de specifieke behoeften van een groeiende hond, dus o.a. met meer eiwitten e.d. Wat doe ik nu best? Pas overschakelen als Danthé volgroeid is?
En als ik gedeeltelijk overschakel doe ik dan best een paar dagen DUCK en een paar dagen brokken of 's morgens brokken en 's avonds DUCK? Ik wil hun niet volledig van de brokken af omdat dat handig is voor bvb op vakantie.
Kan iemand mij nuttige info geven... ik weet het zo niet meer ...
Bij het bekijken van de voedingsinfo op de verpakking van het droogvoer dat ik geef (Advanced Nutrition Formula) moest ik wel even slikken. Er zat zoveel in waar ik nog nooit van gehoord had en ook wel veel vitamine-supplementen maar met alles wat ik tot nu toe al gelezen hebben op dit forum over voeding, begon ik toch te twijfelen. Mijn honden lusten de brok wel graag en ze maken er weinig stoelgang van en hun vacht is ook wel goed maar toch...
Ik denk erover om over te stappen (in ieder geval gedeeltelijk) naar DUCK diepvries complete maaltijden. Maar nu blijkt dat daar geen puppy-versie van bestaat. Terwijl ik altijd dacht dat het belangrijk was (zeker bij een grote hond) om een voer te geven uitgebalanceerd voor de specifieke behoeften van een groeiende hond, dus o.a. met meer eiwitten e.d. Wat doe ik nu best? Pas overschakelen als Danthé volgroeid is?
En als ik gedeeltelijk overschakel doe ik dan best een paar dagen DUCK en een paar dagen brokken of 's morgens brokken en 's avonds DUCK? Ik wil hun niet volledig van de brokken af omdat dat handig is voor bvb op vakantie.
Kan iemand mij nuttige info geven... ik weet het zo niet meer ...
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso

& een lieve lebber van mijn Cane Corso

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Met kvv zoals Duck hoeft er geen puppy variant te zijn. Er zit alles wat een hond nodig heeft. Als je wilt overstappen naar KVV zou ik gewoon beginnen met een versvleesdagje. Niet mengen met brokken.
Ik ben hier toen Ameno nog een pupje was van de ene op de andere dag overgestapt en dat is goed gegaan. Ik heb haar wel eerst 2 dagen vuile pens laten eten valt me nu in.
Als je hond het nog nooit gehad heeft kun je een beetje gekookt water over het vlees heen gieten.
Ik ben hier toen Ameno nog een pupje was van de ene op de andere dag overgestapt en dat is goed gegaan. Ik heb haar wel eerst 2 dagen vuile pens laten eten valt me nu in.
Als je hond het nog nooit gehad heeft kun je een beetje gekookt water over het vlees heen gieten.
-
- Zeer actief
Mijn pup krijgt sinds kort ook versvlees van Duck en ze vindt het heerlijk.
Ik geef het twee dagen per week maar misschien ga ik het in de toekomst vaker geven.
Ik vind alleen dat ze volgens de voedingstabel op de website van Duck een grote hoeveelheid mag hebben per dag.
Ik geef haar dus iets minder.
Ik geef het twee dagen per week maar misschien ga ik het in de toekomst vaker geven.
Ik vind alleen dat ze volgens de voedingstabel op de website van Duck een grote hoeveelheid mag hebben per dag.
Ik geef haar dus iets minder.
- sisi
- Vaste gebruiker
- sisi
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Nee, ik heb gelezen dat puppyvoer helemaal niet zo goed schijnt te zijn.
Daarom hebben ook al veel brokken-fabrikanten de puppybrok hetzelfde als de volwassenbrok gemaakt, alleen dan een kleinere brokvorm.
Puppybrok is vooral voor grotere rassen niet goed, omdat ze door de eiwitten veel te snel groeien. Hoe groter je hond, hoe korter die puppybrok mag hebbem.
Versvlees is gewoon compleet en mijn pup krijgt het al vanaf het begin. In combinatie met brokken (Super van Prins)
Daarom hebben ook al veel brokken-fabrikanten de puppybrok hetzelfde als de volwassenbrok gemaakt, alleen dan een kleinere brokvorm.
Puppybrok is vooral voor grotere rassen niet goed, omdat ze door de eiwitten veel te snel groeien. Hoe groter je hond, hoe korter die puppybrok mag hebbem.
Versvlees is gewoon compleet en mijn pup krijgt het al vanaf het begin. In combinatie met brokken (Super van Prins)

- moeli
- Actief
- Contacteer:
In een goed merk puppybrok zit alles in de juiste verhouding, je moet dan de brok nemen die bij de grootte van de hond past,hoe groter de hond wordt hoe langer hij op de puppybrok moet blijven, zodat hij inderdaad niet te snel groeit. gewoon goed het gewicht in de gaten houden en kijken dat de groeicurve goed gevolgd wordt , zit hij eronder , mag hij wat meer, en andersom. Een van mijn nesten heb ik met kvv afgespeend, zij hadden de dubbele hoeveelheid nodig dan aangegeven , was op het laatst meer dan € 100 kwijt aan voer voor moeder en pups, en de enige die nu nog op kvv staat is de pup die ik gehouden heb ,de andere pups zijn allemaal in het begin al op brokken overgezet door de nieuwe eigenaars,het laatste nest heb ik weer gewoon met royal canin afgespeend en ook zij zien er heel goed uit. Ik heb nu dus twee honden op compleet vers en twee op brokken. Een van de honden op brokken is nu dertien en nog fit voor de leeftijd. Een van de honden verdroeg geen brokken , wat ik ook probeerde ook onderzoek bij de da wees niets uit, zij staat al ruim drie jaar op compleet vers en nooit meer problemen gehad. Dus het is denk ik per hond ook verschillend. groejtes Annemieke