De twee zijn praktisch samen opgegroeid, Kaya is 3 maanden ouder dan Shibo. Altijd heb ik gedacht dat Kaya wel de baas was over Shibo, hier wat voorbeeldjes:
-Kaya bekijkt Shibo niet als ze hem tegenkomt, maar loopt hem straal voorbij met opgeheven kop richting zijn baas om de baas gedag te zeggen.
-Kaya geeft Shibo geregelt op zijn lazer als hij te dicht bij haar stok komt of er alleen maar naar loert en Shibo druipt dan echt af (oke, kan ook verdedigen van prooi vallen en hoeft niet met de rangorde te maken te hebben).
Tot laatst toen we bij het trainingsveld waren en die twee elkaar tegenkwamen. Nu is Kaya daar wel wat onzeker moet ik zeggen, maar ze vloog op Shibo af, lage houding, laag kwispelende staart en likte zijn complete bek af
Een man stond te kijken en zei 'zo die teef is onderdanig aan die reu' en wij, de baasjes, stonden ook vreemd naar dit tafereeltje te kijken.
Zou dit inhouden dat Shibo toch de ranghogere is?
Verder nog een vraagje: als twee teven gaan vechten en een reu is hierbij aanwezig, zou de reu dan in de bres springen voor 1 teef (in dit geval dus Shibo/Kaya en de andere teef kent Shibo ook wel, maar niet zo goed als Kaya) of vecht de reu uberhaupt niet tegen een andere teef?
Laatst was er iets dergelijks: een teef kwam te dicht bij Kaya d'r stok en Kaya gaf die teef op d'r kop. Shibo was hierbij aanwezig en stoof op de 2 teven af en stond te twijfelen.
In die twijfel hebben wij direct alles afgekapt: Kaya werd teruggeroepen en Shibo ook.
Maar toch ben ik benieuwd of een reu mee zou vechten in zo'n situatie of zou hij slechts proberen het gevecht te beeindigen door er bv tussen te gaan staan of zich er wellicht helemaal niet mee bemoeien?