Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e keer Duck

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chaco
Actief

1e keer Duck

Ongelezen bericht door chaco »

Na het lezen van alle goede verhalen hier op het forum over KVV, heb ik vandaag KVV van Duck gekocht voor onze teckel van 1 jaar.
Nou, hij vond het heerlijk. Goh, wat was dat rap weg zeg!
Nu ga ik nog niet gelijk over op geheel Duck voeren, maar toch wel 1 keer per dag. Nu heb ik op de site gekeken van Duck en daar staat dat ik hem ong. 300 gr per dag moet geven. Vanavond heeft hij dus 150 gr gehad. Maar ik vond dat nogal weinig. Is dat ook zo?
Hij weegt 9 kilo.

Maar, zo zie je maar weer waar een forum toe kan leiden :wink:

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik vind 300 gram voor een hond van 9kg best veel. Mijn hond weegt 30 kilo en krijgt 500 gram Duck.

Ik zou gewoon op het oog voeren hoor, iedere hond is anders en als je hond niet te dik wordt van 300 gram dan geef je hem dat gewoon. (of misschien wel nog meer :wink: )
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Het hangt ook een beetje van de leeftijd af...
want mijn pup was zon 5 kg ofoz. en kreeg geloof ik 400gram?? mjah die is jonger..
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

pooh schreef:Ik vind 300 gram voor een hond van 9kg best veel. Mijn hond weegt 30 kilo en krijgt 500 gram Duck.

Ik zou gewoon op het oog voeren hoor, iedere hond is anders en als je hond niet te dik wordt van 300 gram dan geef je hem dat gewoon. (of misschien wel nog meer :wink: )
voor de energiebehoeft van een hond wordt in metabole kiloos gerekent dat is get lichaamsgewicht(LG) tot de macht 0,75. Dit komt erop neer dat de energiebehoefte per kilo LG afneemt naarmate het LG toeneemt.
MG (metabool gewicht):
9kg LG->5.2MG
30kg LG->12.8MG

verhouding LG 1:3.33, MG 1:2.46
weg gehaald zit een virus in
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Sjiel schreef:
pooh schreef:Ik vind 300 gram voor een hond van 9kg best veel. Mijn hond weegt 30 kilo en krijgt 500 gram Duck.

voor de energiebehoeft van een hond wordt in metabole kiloos gerekent dat is get lichaamsgewicht(LG) tot de macht 0,75. Dit komt erop neer dat de energiebehoefte per kilo LG afneemt naarmate het LG toeneemt.
MG (metabool gewicht):
9kg LG->5.2MG
30kg LG->12.8MG

verhouding LG 1:3.33, MG 1:2.46
Dus als ik het goed begrijp heeft een grotere (zwaardere) hond minder energiebehoefte heeft dan een kleine (lichtere) hond? Dus ook, in verhouding, minder voer nodig heeft?

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”