Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen op de cursus
Moderator: moderatorteam
- bobientje
- Actief
blaffen op de cursus
binnenkort ga ik met bobbie weer verder met de cursus, heb er zin in.
wat me wel tegenstaat is het volgende.
als we op de hondenschool zijn dan blaft bobbie ontzettend veel, tenminste, dat daad hij eerder altijd wel.
als we met oefeningen bezig zijn dan was hij wel geconsentreert maar owee als we moesten wachten. dan blaft hij aan 1 stuk. hij is suuuuperenthousiast en kan zich niet beheersen. maar ik vond dat toch behoorlijk irritant hoor. en normaal gesproken hoor je hem bijna niet, had dan echt de neiging van "doet ie anders nooit hoor"haha. daar zeiden ze negeer het maar maar dat hielp niets. kreeg soms ook wel blikken van mens hou je hond onde controle. maar mss was dat wel niet zo en voel ik dat zelf zo. als er dan iets werd uitgelegd zat hij er door heen te blaffen, grrr. heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?? had zelf al bedacht om met hem de hal uit te lopen als hij constant gaat blaffen mss dat hij dan de link legt?
wat me wel tegenstaat is het volgende.
als we op de hondenschool zijn dan blaft bobbie ontzettend veel, tenminste, dat daad hij eerder altijd wel.
als we met oefeningen bezig zijn dan was hij wel geconsentreert maar owee als we moesten wachten. dan blaft hij aan 1 stuk. hij is suuuuperenthousiast en kan zich niet beheersen. maar ik vond dat toch behoorlijk irritant hoor. en normaal gesproken hoor je hem bijna niet, had dan echt de neiging van "doet ie anders nooit hoor"haha. daar zeiden ze negeer het maar maar dat hielp niets. kreeg soms ook wel blikken van mens hou je hond onde controle. maar mss was dat wel niet zo en voel ik dat zelf zo. als er dan iets werd uitgelegd zat hij er door heen te blaffen, grrr. heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?? had zelf al bedacht om met hem de hal uit te lopen als hij constant gaat blaffen mss dat hij dan de link legt?

- bobientje
- Actief
zoals ik al zei, je hoort hem practisch nooit. mss een keer een waf en dat was het. als pup ben ik daar ook met hem mee bezig geweest en stil kent hij ook wel. behalve op de cursus, dan gooit hij alle remmen los. als ik dan stil zeg is hij ook even stil. en dan begint hij weer. hij vind de cursus ook zoooo leuk. hij stond daar altijd bekend als de hond die zich 200% geeft. maar hij kan niet wachten.

-
tineke
Nou dan worden het maar oordopjes voor de medecursistenbobientje schreef:zoals ik al zei, je hoort hem practisch nooit. mss een keer een waf en dat was het. als pup ben ik daar ook met hem mee bezig geweest en stil kent hij ook wel. behalve op de cursus, dan gooit hij alle remmen los. als ik dan stil zeg is hij ook even stil. en dan begint hij weer. hij vind de cursus ook zoooo leuk. hij stond daar altijd bekend als de hond die zich 200% geeft. maar hij kan niet wachten.
- bobientje
- Actief
iik ben bang van wel jatineke schreef:Nou dan worden het maar oordopjes voor de medecursistenbobientje schreef:zoals ik al zei, je hoort hem practisch nooit. mss een keer een waf en dat was het. als pup ben ik daar ook met hem mee bezig geweest en stil kent hij ook wel. behalve op de cursus, dan gooit hij alle remmen los. als ik dan stil zeg is hij ook even stil. en dan begint hij weer. hij vind de cursus ook zoooo leuk. hij stond daar altijd bekend als de hond die zich 200% geeft. maar hij kan niet wachten.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- bobientje
- Actief
tja, die zei negeren maarr... ik leg nu toch een andere link.Wil de hond schreef:Ik vind dit typisch een vraag/probleem waar je trainer je mee moet kunnen helpen?
in het begin blaffte hij daar niet. op een gegeven moment ben ik 2 keer van dag verandert. nieuwe honden, trainer enz. nu ik erover nadenk zou dat ook meegespeelt kunnen hebben, ben er bijna van overtuigd zelfs!
dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg, stom hoor. dan is het dus eigen schuld dikke bult. ik blijkf nu gewoon op dezelfde avond, kijken of dat tzt helpt.

- starfleet
- Erelid
Re: blaffen op de cursus
Mijn dochter doet hier de cursus en die doet tussendoor wat aandachtsoefeningetjes en even sjorren met de sjor o.i.d. Onze hond was de enige niet die niet zo lang kon wachten, het duurde die jonge honden allemaal te lang op de puppiecursus.bobientje schreef: maar mss was dat wel niet zo en voel ik dat zelf zo. als er dan iets werd uitgelegd zat hij er door heen te blaffen, grrr. heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?? had zelf al bedacht om met hem de hal uit te lopen als hij constant gaat blaffen mss dat hij dan de link legt?
De tweede cursus waren maar drie cursisten, dus dan zit er lekker tempo in.
Anne
- starfleet
- Erelid
- Alan
- Vaste gebruiker
Bij ons op cursus zit een herder die ook de neiging heeft om constant te blaffen als hij zit. De trainer instrueerde de eigenaar om een snelle ruk aan de slipketting te geven in combinatie met foei, telkens wanneer hij blafde.bobientje schreef:tja, die zei negeren maarr... ik leg nu toch een andere link.Wil de hond schreef:Ik vind dit typisch een vraag/probleem waar je trainer je mee moet kunnen helpen?
in het begin blaffte hij daar niet. op een gegeven moment ben ik 2 keer van dag verandert. nieuwe honden, trainer enz. nu ik erover nadenk zou dat ook meegespeelt kunnen hebben, ben er bijna van overtuigd zelfs!
dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg, stom hoor. dan is het dus eigen schuld dikke bult. ik blijkf nu gewoon op dezelfde avond, kijken of dat tzt helpt.
Het effect werd meteen zichtbaar op de training.
Groetjes,
Alan
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waarschijnlijk is je hond inderdaad opgewonden en gespannen wat hij uit door te blaffen. Wat je kan doen is gewoon op de plaats wat oefeningetjes doen, zoals zit, sta, poot, zwaai, kijk en weet ik het wat.
Of je gaat gewoon wat lopen. Als hij zijn aandacht op jou gefocust heeft voorkom je dat hij gaat staan blaffen. Hou hem maar gewoon bezig.
Of je gaat gewoon wat lopen. Als hij zijn aandacht op jou gefocust heeft voorkom je dat hij gaat staan blaffen. Hou hem maar gewoon bezig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- starfleet
- Erelid
Hier op cursus beslist geen slipkettingenAlan schreef:
Bij ons op cursus zit een herder die ook de neiging heeft om constant te blaffen als hij zit. De trainer instrueerde de eigenaar om een snelle ruk aan de slipketting te geven in combinatie met foei, telkens wanneer hij blafde.
Het effect werd meteen zichtbaar op de training.
Groetjes,
Alan
Anne
- bobientje
- Actief
dat ga ik maar eens doen ja. als een ander bezig is en hij moet wachten ga ik met hem oefenen.Eline* schreef:Waarschijnlijk is je hond inderdaad opgewonden en gespannen wat hij uit door te blaffen. Wat je kan doen is gewoon op de plaats wat oefeningetjes doen, zoals zit, sta, poot, zwaai, kijk en weet ik het wat.
enne... een slipketting, nooit van mijn leven. hij doet het heel goed op de cursus, is geconcentreert bezig. laat zich niet snel afleiden. het blaffen is het enige minpuntje, daar ga ik geen ketting voor gebruiken.
en ik weet zeker dat waar ik ga trainen, geen slipketting naar binnen mag.

- Alan
- Vaste gebruiker
Tja er zijn verschillende zienswijzen om je hond te trainen. Bij ons op cursus leren we dat een hond een hond is en je hem niet als een mens moet gaan behandelen of zien, omdat de hond niet in staat is om onze "regels" te begrijpen, maar wij wel in staat zijn om de "regels" van de hond te begrijpen. Bij ons op cursus leren de eigenaren in weze om zelf een goede "hond" te worden en de "hondentaal" te leren. Je maakt in weze gebruik van de aangeboren hondeninstinct om je hond op te voeden, wat dus ook in de natuur gebeurt door honden onderling. Het is maar waar jij je het beste thuis voelt. Ik heb niet het idee dat de honden op mijn cursus slecht behandeld, of pijn gedaan worden, anders zou ik daar nooit aan participeren.bobientje schreef:dat ga ik maar eens doen ja. als een ander bezig is en hij moet wachten ga ik met hem oefenen.Eline* schreef:Waarschijnlijk is je hond inderdaad opgewonden en gespannen wat hij uit door te blaffen. Wat je kan doen is gewoon op de plaats wat oefeningetjes doen, zoals zit, sta, poot, zwaai, kijk en weet ik het wat.
enne... een slipketting, nooit van mijn leven. hij doet het heel goed op de cursus, is geconcentreert bezig. laat zich niet snel afleiden. het blaffen is het enige minpuntje, daar ga ik geen ketting voor gebruiken.
Ik heb het idee dat ik mijn hond beter en beter begrijp en kan daardoor mijns inziens makkelijker "in mensenogen slecht gedrag" ombuigen naar gewenst gedrag.
Maar goed, ieder zijn eigen voorkeur.
Groetjes & Succes
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als dat zo is , waarom heeft die school zijn zienswijze dan nog niet aangepast aan de huidige tijd, waarin we beter afgestemd op de wijze waarop honden leren trainen?Alan schreef:Tja er zijn verschillende zienswijzen om je hond te trainen. Bij ons op cursus leren we dat een hond een hond is en je hem niet als een mens moet gaan behandelen of zien, omdat de hond niet in staat is om onze "regels" te begrijpen, maar wij wel in staat zijn om de "regels" van de hond te begrijpen.
Slecht gedrag ombuigen doe je door een hond ander gedrag aan te leren. Een loeier aan de slip maakt dat honden vermijden en daardoor gedrag niet meer vertonen.
Ik hoop maar dat die herder niet van opwinding naar andere honden blaft, anders zou hij straks nog wel eens een hond kunnen worden die zijn slipkettingenpijn associeert met het verschijnen van andere honden en een uitvallende hond aan de lijn op straat worden.
Dat is namelijk het grote nadeel van correctie's..jij weet nooit welk verband de hond legt.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- bobientje
- Actief
ieder zijn voorkeur idd.Alan schreef:Tja er zijn verschillende zienswijzen om je hond te trainen. Bij ons op cursus leren we dat een hond een hond is en je hem niet als een mens moet gaan behandelen of zien, omdat de hond niet in staat is om onze "regels" te begrijpen, maar wij wel in staat zijn om de "regels" van de hond te begrijpen. Bij ons op cursus leren de eigenaren in weze om zelf een goede "hond" te worden en de "hondentaal" te leren. Je maakt in weze gebruik van de aangeboren hondeninstinct om je hond op te voeden, wat dus ook in de natuur gebeurt door honden onderling. Het is maar waar jij je het beste thuis voelt. Ik heb niet het idee dat de honden op mijn cursus slecht behandeld, of pijn gedaan worden, anders zou ik daar nooit aan participeren.bobientje schreef:dat ga ik maar eens doen ja. als een ander bezig is en hij moet wachten ga ik met hem oefenen.Eline* schreef:Waarschijnlijk is je hond inderdaad opgewonden en gespannen wat hij uit door te blaffen. Wat je kan doen is gewoon op de plaats wat oefeningetjes doen, zoals zit, sta, poot, zwaai, kijk en weet ik het wat.
Ik heb het idee dat ik mijn hond beter en beter begrijp en kan daardoor mijns inziens makkelijker "in mensenogen slecht gedrag" ombuigen naar gewenst gedrag.
Groetjes & Succes
maar ik vind dat je gewenst gedrag ook heel goed kunt aanleren zonder slipketting.en dat heeft mi ook niets te maken met je hond als mens behandelen. ik behandel bobbie iig niet als mens. ik heb het in ieder geval zonder gedaan en hij heeft echt wel veel geleerd hoor. en dat blaffen is alleen daar, en daar gaan we nu gewoon op oefenen en komt vast wel goed. het is heel persoonlijk maar ik moet niets van slipkettingen hebben. een bearded collie is ook nog eens erg gevoelig, en heel gevoelig voor de intonatie van je stem. ik kan met mijn stem heel veel bereiken bij hem. ik ben ervan overtuigd dat als ik bij hem zulke middelen hanteer ik zijn open karakter verpest en dat is nou juist de reden waarom ik een beardie heb. en ik ken mijn hond natuurlijk, weet ook wel waarom hij dit doet. nogmaals als we moeten oefenen, niets aan de hand. en idd, je moet een training kiezen die het best bij je past en dat heb ik ook gedaan. mbt een slipketting, dat vind ik echt iets van uit de oude doos. er zijn nu toch zoveel nieuwe methodes waarbij je geen slipketting hoeft te gebruiken? heel lang geleden zag ik een keer iets van martin gaus op tv. dat ging over een hond die trokt aan de riem. wat je het beste kon doen, aldus martin, was een enorme ruk aan de ketting geven waardoor de hond bijna een salto maakte. dat was toen de manier want ik heb het mensen vaak zien doen. als je nu iets leest van bv dezelfde martin gaus, komt dat enorme trekken echt niet meer aan de orde hoor, dat is achterhaald. en dat heb ik, persoonlijk, ook met slipkettingen.
Laatst gewijzigd door bobientje op 14 apr 2005 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

- Alan
- Vaste gebruiker
Ik zal naar dit risico vragen op de training. Thx voor je mening.Eline* schreef:Ik hoop maar dat die herder niet van opwinding naar andere honden blaft, anders zou hij straks nog wel eens een hond kunnen worden die zijn slipkettingenpijn associeert met het verschijnen van andere honden en een uitvallende hond aan de lijn op straat worden.
Dat is namelijk het grote nadeel van correctie's..jij weet nooit welk verband de hond legt.
Alan
-
Golden Stanley
Je doet het prima zo te lezen! Ik heb ook een stressblaffer op de training, daarom ben ik ook gestopt met de GG1 en naar de DB gegaan, waar de prestatiedrang en druk niet zo aanwezig is. Ik had een jonge hond die op 1,5 jr. al GG1 liep, maar vanaf pup was het al een enorme enthousiasme-/stressblaffer.bobientje schreef:ieder zijn voorkeur idd.Alan schreef:Tja er zijn verschillende zienswijzen om je hond te trainen. Bij ons op cursus leren we dat een hond een hond is en je hem niet als een mens moet gaan behandelen of zien, omdat de hond niet in staat is om onze "regels" te begrijpen, maar wij wel in staat zijn om de "regels" van de hond te begrijpen. Bij ons op cursus leren de eigenaren in weze om zelf een goede "hond" te worden en de "hondentaal" te leren. Je maakt in weze gebruik van de aangeboren hondeninstinct om je hond op te voeden, wat dus ook in de natuur gebeurt door honden onderling. Het is maar waar jij je het beste thuis voelt. Ik heb niet het idee dat de honden op mijn cursus slecht behandeld, of pijn gedaan worden, anders zou ik daar nooit aan participeren.bobientje schreef:dat ga ik maar eens doen ja. als een ander bezig is en hij moet wachten ga ik met hem oefenen.Eline* schreef:Waarschijnlijk is je hond inderdaad opgewonden en gespannen wat hij uit door te blaffen. Wat je kan doen is gewoon op de plaats wat oefeningetjes doen, zoals zit, sta, poot, zwaai, kijk en weet ik het wat.
Groetjes & Succes
maar ik vind dat je gewenst gedrag ook heel goed kunt aanleren zonder slipketting.en dat heeft mi ook niets te maken met je hond als mens behandelen. ik behandel bobbie iig niet als mens. ik heb het in ieder geval zonder gedaan en hij heeft echt wel veel geleerd hoor. en dat blaffen is alleen daar, en daar gaan we nu gewoon op oefenen en komt vast wel goed. het is heel persoonlijk maar ik moet niets van slipkettingen hebben. een bearded collie is ook nog eens erg gevoelig, en heel gevoelig voor de intonatie van je stem. ik kan met mijn stem heel veel bereiken bij hem. ik ben ervan overtuigd dat als ik bij hem zulke middelen hanteer ik zijn open karakter verpest en dat is nou juist de reden waarom ik een beardie heb. en ik ken mijn hond natuurlijk, weet ook wel waarom hij dit doet. nogmaals als we moeten oefenen, niets aan de hand. en idd, je moet een training kiezen die het best bij je past en dat heb ik ook gedaan. mbt een slipketting, dat vind ik echt iets van uit de oude doos. er zijn nu toch zoveel nieuwe methodes waarbij je geen slipketting hoeft te gebruiken? heel lang geleden zag ik een keer iets van martin gaus op tv. dat ging over een hond die trokt aan de riem. wat je het beste kon doen, aldus martin, was een enorme ruk aan de ketting geven waardoor de hond bijna een salto maakte. dat was toen de manier want ik heb het mensen vaak zien doen. als je nu iets leest van bv dezelfde martin gaus, komt dat enorme trekken echt niet meer aan de orde hoor, dat is achterhaald. en dat heb ik, persoonlijk, ook met slipkettingen.
Er is mij altijd aangeleerd te negeren en nooit over gedragsomzetting gepraat. Bij de DB heb ik geleerd hoe je op een positieve manier dit soort gedragingen eigenlijk vrij makkelijk kunt omzetten. Door eerst het commando 'Luid' en 'Klaar' aan te leren en dit uit te bouwen op momenten dat hij begint te blaffen. En goed kijken naar situaties WAAROM hij begint met blaffen. En dan veeg ik het verhaal van Alan compleet van deze site, want honden lezen en BEGRIJPEN begint in het verdiepen van WAAROM een hond in dit geval blaft. Mijn hond heeft moeite met prikkelverwerking, als hij in de adrenaline van het trainen zit, dan heeft hij moeite met de wachtmomenten. Dus moest ik hem zelf aan de gang houden, om hem niet in het blafgedrag te laten vervallen. Door trekspelletjes (ontstressor) en commando 'Luid' en 'Klaar'. En laten we eerlijk zijn, vaak zijn die momenten voor een enthousiaste hond errrrug lang. Ook bij het 15 mtr. Plaats sturen uitte dat zich vaak in stressblaffen. Bekijk je de hele situatie, dan voelde hij zich gewoon niet prettig tussen bepaalde honden die naast hem Af lagen. Zette je hem op een andere plek, dan was er niks aan de hand. Gelinkt aan het 'Luid' en 'Klaar' kom je een heel eind om het stressblaffen om te zetten, ook in de oefeningen. Goede hondentrainers moeten ingespeeld zijn dit soort gedragingen te 'herkennen' en dat over te brengen aan de baas en daarop te anticiperen. Dit heeft wat mij betreft meer met het lezen en begrijpen van een hond te maken, dan het maar lukraak corrigeren en het gedrag niet om te zetten naar positief.
Sorrie dat ik hier wat fel op reageer Alan, maar ik heb zo'n klote ervaring achter de rug hiermee. Ik weet nu wel beter!!
Succes Bobientje!
- bobientje
- Actief
bedankt!!Golden Stanley schreef:Je doet het prima zo te lezen! Ik heb ook een stressblaffer op de training, daarom ben ik ook gestopt met de GG1 en naar de DB gegaan, waar de prestatiedrang en druk niet zo aanwezig is. Ik had een jonge hond die op 1,5 jr. al GG1 liep, maar vanaf pup was het al een enorme enthousiasme-/stressblaffer.bobientje schreef:ieder zijn voorkeur idd.Alan schreef:Tja er zijn verschillende zienswijzen om je hond te trainen. Bij ons op cursus leren we dat een hond een hond is en je hem niet als een mens moet gaan behandelen of zien, omdat de hond niet in staat is om onze "regels" te begrijpen, maar wij wel in staat zijn om de "regels" van de hond te begrijpen. Bij ons op cursus leren de eigenaren in weze om zelf een goede "hond" te worden en de "hondentaal" te leren. Je maakt in weze gebruik van de aangeboren hondeninstinct om je hond op te voeden, wat dus ook in de natuur gebeurt door honden onderling. Het is maar waar jij je het beste thuis voelt. Ik heb niet het idee dat de honden op mijn cursus slecht behandeld, of pijn gedaan worden, anders zou ik daar nooit aan participeren.bobientje schreef: dat ga ik maar eens doen ja. als een ander bezig is en hij moet wachten ga ik met hem oefenen.
Groetjes & Succes
Er is mij altijd aangeleerd te negeren en nooit over gedragsomzetting gepraat. Bij de DB heb ik geleerd hoe je op een positieve manier dit soort gedragingen eigenlijk vrij makkelijk kunt omzetten. Door eerst het commando 'Luid' en 'Klaar' aan te leren en dit uit te bouwen op momenten dat hij begint te blaffen. En goed kijken naar situaties WAAROM hij begint met blaffen. En dan veeg ik het verhaal van Alan compleet van deze site, want honden lezen en BEGRIJPEN begint in het verdiepen van WAAROM een hond in dit geval blaft. Mijn hond heeft moeite met prikkelverwerking, als hij in de adrenaline van het trainen zit, dan heeft hij moeite met de wachtmomenten. Dus moest ik hem zelf aan de gang houden, om hem niet in het blafgedrag te laten vervallen. Door trekspelletjes (ontstressor) en commando 'Luid' en 'Klaar'. En laten we eerlijk zijn, vaak zijn die momenten voor een enthousiaste hond errrrug lang. Ook bij het 15 mtr. Plaats sturen uitte dat zich vaak in stressblaffen. Bekijk je de hele situatie, dan voelde hij zich gewoon niet prettig tussen bepaalde honden die naast hem Af lagen. Zette je hem op een andere plek, dan was er niks aan de hand. Gelinkt aan het 'Luid' en 'Klaar' kom je een heel eind om het stressblaffen om te zetten, ook in de oefeningen. Goede hondentrainers moeten ingespeeld zijn dit soort gedragingen te 'herkennen' en dat over te brengen aan de baas en daarop te anticiperen. Dit heeft wat mij betreft meer met het lezen en begrijpen van een hond te maken, dan het maar lukraak corrigeren en het gedrag niet om te zetten naar positief.
Sorrie dat ik hier wat fel op reageer Alan, maar ik heb zo'n klote ervaring achter de rug hiermee. Ik weet nu wel beter!!
Succes Bobientje!
ik heb goede wil en bobbie is erg leergierig dus ooit zal het wel goedkomen. hij is echt heeeel enthousiast hoor. als hij bv voor moet komen tijden de dagelijkse wandelingen, keurig doet hij dat. ben ik op de cursus en hij moet komen, dan komt ie ook echt hoor, hij vliegt bijna. hij vind dat zoo leuk die cursus, is dan zo geconsentreerd. dat we niet meer gingen kwam omdat ik het ff gehad had en omdat hij eigenlijk alles beheerst wat ik graag wilde. maar ik ging het toch missen, zo met hem bezig te zijn en ik weet dat ik hem daar een groot plezier doe. maar ik wil het ook gewoon leuk houden. hij steekt er altijd wat van op en ik ook natuurlijk.

- Alan
- Vaste gebruiker
Geen probleem. Ik ben er alleen maar dankbaar om, aangezien ik weer wat geleerd heb. De cursus die we momenteel volgen vind/vond ik heel goed, aangezien May het er goed op doet. Als ik echter het idee krijg dat er risico's aan verbonden zijn, of dat ik May hiermee niet tot een goede hond kan opvoeden, dan zal ik uiteraard opzoek gaan naar een plek met een betere (modernere) wijze van trainen.Golden Stanley schreef:Sorrie dat ik hier wat fel op reageer Alan, maar ik heb zo'n klote ervaring achter de rug hiermee. Ik weet nu wel beter!!
Groetjes,
Alan