Ook vanochtend op de tweede echo was niets te zien dat op een dracht wijst.
Heel erg jammer, je verheugt je er toch op, maar het is niet anders.
Volgende keer meer geluk...
Moderator: moderatorteam
Nou dat valt tegen hoor,er blijven vaak genoeg teven leeg,alleen hoor je dat vaak minder snel als dat er pups zijn.Het is nml. heel naar om mee te maken,zeker omdat een hond vaak toch alle verschijnselen van zwangerschap geeft,tot aan de weeen toe soms.Ook willen sommige fokkers er niet voor uit komen dat het gebeurd.Nanc schreef:
Toch wel raar he, ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het kan dat bij mensen het soms jaren duurt voor ze zwanger worden en dat het bij dieren meestal zomaar in een keer raak is toch?
Dank je Christa!Xhrista schreef:Nou dat valt tegen hoor,er blijven vaak genoeg teven leeg,alleen hoor je dat vaak minder snel als dat er pups zijn.Het is nml. heel naar om mee te maken,zeker omdat een hond vaak toch alle verschijnselen van zwangerschap geeft,tot aan de weeen toe soms.Ook willen sommige fokkers er niet voor uit komen dat het gebeurd.Nanc schreef:
Toch wel raar he, ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het kan dat bij mensen het soms jaren duurt voor ze zwanger worden en dat het bij dieren meestal zomaar in een keer raak is toch?
Suzanne ik leef met je mee.Volgende keer beter hopen we dan.
Gr. Christa
goede instelling hoor suzanneLongFields schreef:Dank je Christa!Xhrista schreef:Nou dat valt tegen hoor,er blijven vaak genoeg teven leeg,alleen hoor je dat vaak minder snel als dat er pups zijn.Het is nml. heel naar om mee te maken,zeker omdat een hond vaak toch alle verschijnselen van zwangerschap geeft,tot aan de weeen toe soms.Ook willen sommige fokkers er niet voor uit komen dat het gebeurd.Nanc schreef:
Suzanne ik leef met je mee.Volgende keer beter hopen we dan.
Gr. ChristaVind het heel lief dat jij (en natuurlijk de anderen) zo meeleven. Dat doet een mens toch goed.
Ik kan me die fokkers die dit soort dingen niet melden niet voorstellen, alhoewel ik heel goed weet dat er heel veel van zijn die het zo doen.
Maar dat zit echt niet in mijn aard, ik ben misschien wel veel te eerlijk in sommige dingen maar ik kan niet tegen dingen stiekem doen of weghouden om er beter van te worden. Bij mij gaat alles (en dus ook alles wat met het fokken te maken heeft) in alle openheid, en ik zal er ook niet geheimzinnig over doen. Dan maar niet "professioneel' in de ogen van sommigen.
Ik heb zelf hele andere ervaringen met die vruchtbaarheidstest (progesterontest is dat). Heb dat de eerste keer bij Sjefke laten doen, tot 3 x toe was er een hele lage uitslag wat inhield dat er nog minimaal 7 dagen gewacht zou moeten worden voor de dekking. Na de laatste test (en 90 euro lichter) heb ik toen een "testreu" geregeld die door Sjefke helemaal geaccepteerd werd en ben de volgende dag naar Denemarken gereden, met als resultaat 9 weken later 5 gezonde pups!Anna Penta schreef:Ik had ook meegeleefd en ging met spanning naar het topic over de uitslag... en nee het mocht niet zo zijn.
Toen dacht ik aan een topic dat ik ooit op een ander forum had gelezen, waarin een fokker vertelde dat ze altijd een vruchtbaarheidstest lieten doen om het juiste moment te bepalen. En dat dat nog nooit (in tien jaar of zo) had gefaald, het was steeds in één keer raak.
Verder weet ik er het fijne niet van, vind het dan eigenlijk ook vreemd dat die methode niet veel vaker wordt toegepast.
Het goede nieuws is dat er gelukkig weer een herkansing komt. Dan worden het misschien kerst- of nieuwjaarspupjes, minstens even leuk als zomerhondjes.