Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond en buurkat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

hond en buurkat

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn buurman heeft tegenwoordig twee katten. De één rent meteen weg, de ander is nieuwsgierig
Mijn hond kwispelt en gaat er naar toe. Die kat gaat blazen met een bolle rug
'laat ze maar kennismaken'

tja :denken:

vind ik op zich prima maar als zo'n kat uithaalt dan is mijn hond ook de dupe. Ik zie hem de kat nog geen pijn doen, hij wil wel spelen.

Zouden jullie ze duidelijk uit elkaar halen? Of met oplettendheid ze toch bij elkaar laten?
Ervaring hiermee?
Katten zijn niet erg jong mee, hond is ruim 2,5 jaar

Kun je trouwens een hond laten wennen aan een hond en andersom?
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

mijn zus heeft twee katten:
een daarvan komt van een boerderij waar ze zelf ook honden hadden. Dat gaat ook prima als wij op bezoek komen. De ander helemaal niet, die blaast meteen en wil meteen in de aanval.

Met katten moet je echt goed uitkijken. Mijn honden zijn geen katten gewend, behalve dan af en toe bij mijn zus en hebben regelmatig wel een akkefietje.
En uit laten vechten? :neenee: Als de kat in de aanval gaat is je hond echt de mindere en een kat kan je hond aardig verwonden.

Met onze eerste hond (whippet) liep ik toen ik klein was door de straten tot er opeens een kat uit de struik sprong en op de hond vloog met als resultaat een blind oog....

Dus blazen met bolle rug en uitvechten zou ik echt niet doen!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dacht ik ook al

zelfs met mijn Duitse Dog had ik zoiets van 'die kat wint het' haalt uit en mijn hond zit met een haal in zijn oog.....

oké! niet doen dus :neenee:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Met vreemde katten blijft het uitkijken. De meeste katten zullen een hond ontwijken, sommigen zijn honden gewend en komen gewoon rustig snuffelen, maar er zitten ook hele hondonvriendelijke katten tussen. Jack is wel eens aangevallen door een kat op straat, en we zijn ook wel eens samen hard weggerend met een grote boze kater op onze hielen. :N:

Ik zou je hond leren dat hij even moet gaan zitten zodra hij de buurkatten ziet. Hup, frolicje erin en dan rustig doorlopen. Leren de katten te negeren kan ook, maar dat lijkt mij persoonlijk veel moeilijker.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”