Ze is 16 jaar en werd naar huis gebracht door haar vriend. Ik wist niet dat ze voor de deur stond, tenminste, ze stond aan het einde van het pad in de voortuin. Dit is ongeveer 4 meter vanaf huis. Die jongen heeft een duitse herder. Een heel erg leuk beest en hij gaat er ook goed mee om. Maar Buck kan er totaal niet mee overweg omdat hij de hond altijd los heeft lopen en de eerste keer dat ze elkaar ontmoeten was toen Buck aan de lijn zat en hij los zo op hem afgedendert kwam. Dat is toen nog goed afgelopen. Maar hij heeft een hekel aan hem gekregen daardoor. Ook zijn ze even oud en allebei reu.
Ik heb een schuur aan de voorkant van het huis waardoor ik niet kon zien dat hij de hond bij zich had en het was donker. Dus ik loop het pad af en Buck herkent mijn dochter en wil er naar toe.
Hij liep netjes zonder te trekken hoewel hij toch naar haar toe wilde, dus als beloning mag dat dan van mij.
Ziet hij ineens om de hoek van de schuur die duitse herder. Ik probeer hem gauw naar me toe te trekken en waarschuw de jongen dat dit waarschijnlijk niet goed gaat want de hond kwam naar Buck toe lopen. Maar Buck was zo opgefokt, en gefrustreerd, hij zat vast en die hond niet, dat hij begon te grauwen en om zich heen ging happen. We stonden ook allemaal dicht op elkaar,Ik kon hem niet snel genoeg kort houden en hij bijt zo mijn dochter in haar bovenbeen.
Ik vind dit zo erg. Ik weet dat het hoewel ongewenst gedrag, de hond niet te verwijten is omdat het voor hem een normale reactie is. Het is mijn fout. Maar waar ben ik de fout ingegaan. Ik ben niet alert genoeg geweest vind ik zelf.Hij kwam weer naast me lopen toen ik hem het commando volg gaf en de hond weer op voldoende afstand was.
Ik heb ergens gelezen dat de hond een correctie geven bij zo'n gedrag fout is, maar negeren dat lijkt me ook niet aan de orde in dit geval. Ik heb hem gehoorzaamheidsoefeningen laten doen, Ik moest er mezelf erg toe zetten om normaal te doen, want ik zou de hond het liefst wel corrigeren, omdat ik zelf hartstikke kwaad was op hem, ik weet dat dat niet redelijk is van mij, maar ja aan gevoelens kun je ook niet altijd wat doen.