Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dominant gedrag
Moderator: moderatorteam
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
dominant gedrag
Het valt me op dat Kobus zich steeds dominanter op gaat stellen in z'n benadering van andere honden. Omdat hij daar erg veel effect mee heeft is z'n ego de laatste tijd buitenproportioneel geworden en om eerlijk te zijn is het gewoon een iritante etterzak aan het worden
Hij stormt als een op hol geslagen locomotief op andere honden af en ramt ze vervolgens zonder ook maar iets af te remmen. Vorige week ging er zelfs een duitse dog voor hem op de loop na geramd te zijn
Vanmiddag sprong hij hoog op om een labradorreu in z'n nek te bijten
Dit is echt niet leuk meer, dit wil ik niet
Maar mag ik dit gedrag straffen? Mag ik m'n hond straffen omdat ie dominant doet of snapt hij daar dan niks van?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waarom begeleid je het niet? Je hoeft toch niet goed te vinden dat hij overal op afdendert? Daar ligt je invloed..in het voorkomen en bijsturen van gedrag. Corrigeren betekent dat er altijd eerst iets fout moet gaan. Zo blijft ongewenst gedrag bekrachtigt worden ( jij was immers niet de lonende factor) en dus ook de gewoonte in stand.
Voorkomen dat hij zich zo kan gedragen en je geeft hem vrij bij honden waarvan je verwacht dat hij zich gedraagt.
Ik zou niet straffen, want daar ziet je gewoonweg niets mee op.
Voorkomen dat hij zich zo kan gedragen en je geeft hem vrij bij honden waarvan je verwacht dat hij zich gedraagt.
Ik zou niet straffen, want daar ziet je gewoonweg niets mee op.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Sophia
- Vaste gebruiker
Is hij 2 geworden? Wat ik deed met mijn Jack Russel reu (die loopt altijd los) dat ik bepaal of hij ergens heen mag gaan, ook als hij weg moet gaan. Dus als ik een situatie vervelend begin te vinden dan roep ik hem en komt hij mee.
Ook is ie lastiger (hij is niet gecastereerd) als er loopse teefjes zijn. Dan is hij helemaal de man. Tja en dat kan volgens mij niet echt afleren.
Hij is volwassen geworden toen ie 2 was geworden, toen speelde hij ook niet meer met andere honden...best jammer.
Groeten Sophia
Ook is ie lastiger (hij is niet gecastereerd) als er loopse teefjes zijn. Dan is hij helemaal de man. Tja en dat kan volgens mij niet echt afleren.
Hij is volwassen geworden toen ie 2 was geworden, toen speelde hij ook niet meer met andere honden...best jammer.
Groeten Sophia
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Baloe heeft dat de laatste tijd ook. Ik liet haar altijd heel vrij, ze luisterde ook goed, totdat ze ook op andere honden begon af te rennen en er bovenop dook. Dat begon ook heel geleidelijk, had het zelf niet door maar het ging van kwaad naar erger. Elke hond die we tegenkwamen was ineens de lul. Keizer deed ook nog eens vrolijk mee en ineens veranderden ze in de schrik van de buurt :N:
Ik heb toen 'de regels' weer wat aangescherpt, gewoon wat simpele dingen, meelopen aan de riem naar de uitlaatstrookt, zitten voordat ze los mogen, meer stukken aan de riem en dan netjes volgen en geen getrek, gewoon helemaal geen gesodemieter meer, gewoon luisteren klaar, 'ik ben de baas en jullie hebben maar te luisteren'.
Dat werkt bij mij heel goed want ik heb nu weer meer rust in beide hondjes en ik heb al een tijdje geen geklier met andere honden meer gehad. Maar ik denk dat ik ze misschien te vrij liet ofzo
Ik heb toen 'de regels' weer wat aangescherpt, gewoon wat simpele dingen, meelopen aan de riem naar de uitlaatstrookt, zitten voordat ze los mogen, meer stukken aan de riem en dan netjes volgen en geen getrek, gewoon helemaal geen gesodemieter meer, gewoon luisteren klaar, 'ik ben de baas en jullie hebben maar te luisteren'.
Dat werkt bij mij heel goed want ik heb nu weer meer rust in beide hondjes en ik heb al een tijdje geen geklier met andere honden meer gehad. Maar ik denk dat ik ze misschien te vrij liet ofzo
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
Gast
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Kobus let van nature al heel erg goed op me, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik hem niet altijd bij me kan roepen. Er is een bepaalde straal om me heen waarbinnen ik hem dus kan tegenhouden (ik zie nl heel duidelijk aan z'n houding dat hij een spurt gaat nemen) daarbuiten heeft ie schijt aan mesypke schreef:Ik zou veel aandachts- en gehoorzaamheidsoefeningen doen met Kobus zodat hij heel erg op jou gericht wordt en goed onder appel komt te staan. Ik zou hem steeds bij me roepen als hij een andere hond ziet en dan flink belonen en hem laten volgen tijdens het passeren van de andere hond.
Sophia: Kobus wordt al 5 dit jaar en is al vanaf dat hij een jaar was gecastreerd. Dat is het dus denk ik niet.