Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel beweging.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

hoeveel beweging.

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

goedenavond,

nog een kleine 2 weken en dan krijg ik een gordonsetter pup.
zoals ik al gemeld heb bij het voorstellen heb ik tot nu toe alleen ervaring met mijn westhighland white terriers, nu 9 en 10 jaar oud
nu heb ik wel begrepen dat grote honden geen trappen mogen lopen dus zal ik hem moeten dragen als de lift het een keer niet doet.
maar hoe moet ik de hoeveelheid beweging opbouwen ik heb van de fokker begrepen dat dit heel langzaam en voorzichtig moet?
heeft iemand tips en adviezen alvast bedankt
starfleet
Erelid

Re: hoeveel beweging.

Ongelezen bericht door starfleet »

aardbeien schreef: maar hoe moet ik de hoeveelheid beweging opbouwen ik heb van de fokker begrepen dat dit heel langzaam en voorzichtig moet?
Vuistregel is 5 minuten per maand per keer. Dus als je pup komt, wandelingetjes van zo'n 10 minuten, eventueel een draagtas of buggy mee als je lang wil wandelen. Verder uitkijken met gladde vloeren .

Ik heb die korte wandelingetjes nooit gedaan, maar wel heel veel rust ingebouwd tijdens het wandelen. Hoe groter het ras hoe beter opletten. Ook wild spelen niet te lang.

Anne
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

starfleet schreef:
aardbeien schreef: maar hoe moet ik de hoeveelheid beweging opbouwen ik heb van de fokker begrepen dat dit heel langzaam en voorzichtig moet?
Vuistregel is 5 minuten per maand per keer. Dus als je pup komt, wandelingetjes van zo'n 10 minuten, eventueel een draagtas of buggy mee als je lang wil wandelen. Verder uitkijken met gladde vloeren .

Ik heb die korte wandelingetjes nooit gedaan, maar wel heel veel rust ingebouwd tijdens het wandelen. Hoe groter het ras hoe beter opletten. Ook wild spelen niet te lang.

Anne
bedankt voor je antwoord we hebben een parket vloer in huis liggen ook in de kamer waar zijn mand staat levert dit een probleem op?

en misschien een stomme vraag maar zijn er ook draagtassen die je op je rug kunt dragen?
en zo ja waar zijn die verkrijgbaar?
zit er nog een maximaal aantal aan de keren dat je wandeld ik bedoel in het oogpunt van zindelijk maken gezien?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb zelf altijd beweging geven (=wandelen) en uitlaten(piesen + poepen) gescheiden gehouden (geprobeerd dan). Uitlaten is buiten, piesen/poepen, belonen en weer naar binnen Ik ga er ook echt niet op wachten, nix gedaan? naar binnen en xtra in de gaten houden.
weg gehaald zit een virus in
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

aardbeien schreef:
bedankt voor je antwoord we hebben een parket vloer in huis liggen ook in de kamer waar zijn mand staat levert dit een probleem op?

en misschien een stomme vraag maar zijn er ook draagtassen die je op je rug kunt dragen?
en zo ja waar zijn die verkrijgbaar?
zit er nog een maximaal aantal aan de keren dat je wandeld ik bedoel in het oogpunt van zindelijk maken gezien?
Je kan beter geen balletjes rollen op parket e.d. Als je geen tuin hebt zou ik heel vaak korte tijd naar buiten proberen te gaan. Een keer of zes eruit (naast het even buiten zetten om te plassen). en regelmatig een veldje opzoeken om een kwartiertje met hem te spelen. Dan is hij weer lekker moe en kan hij weer naar binnen. Wat dat betreft heb je het goede seizoen.

Er zijn ook genoeg dingen die je binnen met hem kan doen. Allerlei oefeningetjes en sjorren etc.

En verder moet je het gewoon een beetje van je pup af laten hangen. Je hebt slaapkoppen en actievelingen en dan kan je idd beter hebben dat ze malle sprongen maken op gras dan op parket.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”