Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben gebeten!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ik ben gebeten!

Ongelezen bericht door Marja »

Shit, ik ben gebeten en me rot geschrokken.
Ik moest Stapper en een golden uit elkaar halen en voor ik het wist had ik een hap in me'n been.
Ik denk dat Stapper het deed maar weet het niet zeker, het was een ongelukkie maar ik dacht dat honden nooit per ongeluk beten??
Heb ik tenminste altijd begrepen :19:

De schade viel wel mee hoor, 5 tanden in me'n been :roll:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hoe heb je ze dan uit elkaar proberen te halen? Hier op het forum staat op verschillende plaatsen beschreven hoe dat veilig te doen. Beide honden tegelijkertijd aan de achterpoten omhoog trekken(sommigen hebben het over ook te draaien) het is wel heel handig om dat met zijn tweeen te doen. Nooit zomaar gaan graaien of trappen. Voor een hond is het dan moeilijk uit te maken wat wat is en bijt gewoon in het rond. Ik zou het bijten niet persoonlijk opvatten hoor.
Sterkte met je been, beterschap.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heb je een recente tetanus-enting?
Sterkte met je been.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb van vroeger diverse littekens op mijn lijf omdat ik zonodig in een hondengevecht moest springen. In hun blinde woede zien honden niet meer wie er in hun buurt staat. Dat kan dus ook jouw velletje zijn.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marja
Zeer actief

Rataplan schreef:Hoe heb je ze dan uit elkaar proberen te halen? Hier op het forum staat op verschillende plaatsen beschreven hoe dat veilig te doen. Beide honden tegelijkertijd aan de achterpoten omhoog trekken(sommigen hebben het over ook te draaien) het is wel heel handig om dat met zijn tweeen te doen. Nooit zomaar gaan graaien of trappen. Voor een hond is het dan moeilijk uit te maken wat wat is en bijt gewoon in het rond. Ik zou het bijten niet persoonlijk opvatten hoor.
Sterkte met je been, beterschap.
Gelukkig komt het bijna niet meer voor maar als Stapper nog eens vecht dan is dat altijd met een kleinere hond (hij is nou eenmaal giga) en dus begint negen van de tien keer het baasje van de andere hond hysterisch te gillen.
En hun eigen hond pakken? echt niet hoor, durven ze niet.
Dus ja dan spring ik er altijd tussen, dwz ik pak Stapper bij zijn halsband en brul NEE!
Hij houdt dan wel gelijk op maar de andere hond bijt nog ff vrolijk verder (is ook niet eerlijk natuurlijk)
Afbeelding
Marja
Zeer actief

marian* schreef:Heb je een recente tetanus-enting?
Sterkte met je been.
Ja had ik nog van een reisje Tanzania :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Sjalot schreef:Ik heb van vroeger diverse littekens op mijn lijf omdat ik zonodig in een hondengevecht moest springen. In hun blinde woede zien honden niet meer wie er in hun buurt staat. Dat kan dus ook jouw velletje zijn.
Het is mijn tweede pas, kan nog wel wat bij dus :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
caitlin
Actief

Ongelezen bericht door caitlin »

ja is rot he maar ja als twee honen vechten en je haald ze uit elkaar zien ze echt niet wie wei is dus tja nou was jouw been de pineut sterkte ermee en toch weer een mooi litteken er bij :mrgreen:
groetjes van caitlin en van mijn hondjes
Marja
Zeer actief

Ja ik denk ook echt dat het perongeluk was hoor.
Maar op de hondencursus zeiden ze altijd: een hond bijt je nooit perongeluk, ze weten dondersgoed waar ze bijten :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marja schreef:Ja ik denk ook echt dat het perongeluk was hoor.
Maar op de hondencursus zeiden ze altijd: een hond bijt je nooit perongeluk, ze weten dondersgoed waar ze bijten :19:
Ja maar niet middenin een hondengevecht :wink:

Sterkte!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hoezo bijt een hond je niet per ongeluk? juist wel... dat kan dus heel goed in een gevecht..

en nogmaals de vraag hoe ging het? dat hij altijd met kleinere honden vecht gaat dus niet meer op, want dit was een golden zei je...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:en nogmaals de vraag hoe ging het? dat hij altijd met kleinere honden vecht gaat dus niet meer op, want dit was een golden zei je...
vergeleken bij hem is die toch een stuk kleiner lijkt me? :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

malinois schreef:
yamie schreef:en nogmaals de vraag hoe ging het? dat hij altijd met kleinere honden vecht gaat dus niet meer op, want dit was een golden zei je...

Precies dat bedoel ik!
Er is nooit een hond die groter is dan hem :19:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

yamie schreef:hoezo bijt een hond je niet per ongeluk? juist wel... dat kan dus heel goed in een gevecht..

en nogmaals de vraag hoe ging het? dat hij altijd met kleinere honden vecht gaat dus niet meer op, want dit was een golden zei je...

Hoe ging het!
Stapper was al een beetje grommerig tegen die golden, toen de golden de stok van Stapper wou pakken toen greep stapper hem.

Op cursus zeiden ze altijd, een hond weet precies waar hij hapt en hoe hard hij hapt!
Bv bij het aanpakken van iets lekkers of tijdens het spelen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Op cursus zeiden ze altijd, een hond weet precies waar hij hapt en hoe hard hij hapt!
als honden aan het knokken zijn gaan ze niet eerst rustig even staan kijken wie ze gaan happen... dus dan kan je hand of been er weleens tussenzitten als je ze daarmee uit elkaar wilt halen... Ik steek ze in ieder geval niet tussen knokkende honden ook niet bij mijn eigen honden... op dat moment letten ze daar echt niet meer op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

malinois schreef:
Marja schreef:Op cursus zeiden ze altijd, een hond weet precies waar hij hapt en hoe hard hij hapt!
als honden aan het knokken zijn gaan ze niet eerst rustig even staan kijken wie ze gaan happen... dus dan kan je hand of been er weleens tussenzitten als je ze daarmee uit elkaar wilt halen... Ik steek ze in ieder geval niet tussen knokkende honden ook niet bij mijn eigen honden... op dat moment letten ze daar echt niet meer op.

Wat doe jij dan, ze uit laten vechten??
Ik durf dat niet, ben bang dat Stapper ze echt stuk bijt.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Het verstandigst is om gewoon weg te lopen..

Maar kwam die Golden nou in 1x tevoorschijn of liep hij daar al rond?
Anders zou ik de volgende keer wat sneller ingrijpen en als Stapper niet met een stok kan rondlopen zonder vervelend te doen, dan maar geen stok meer.. Dit soort ervaringen zijn nooit goed voor een hond.

En als twee honden vechten en je gaat er tussen staan dan vraag je er eigenlijk om, om gebeten te worden. Honden zijn dan 'blind' en bijten gewoon, jammer dan voor degene die er tussen staat.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:

Wat doe jij dan, ze uit laten vechten??
Ik durf dat niet, ben bang dat Stapper ze echt stuk bijt.
nee, een flinke brul is meestal wel voldoende om even af te leiden en de honden uit elkaar te houden, als het niet anders wil krijgt mijn hond een schop onder z'n hol zodat hij omkijkt en uit elkaar gehaald kan worden. Maar dat doe ik net zo goed bij de andere hond waarmee hij knokt als de andere eigenaar niets anders doet dan hysterisch gillen terwijl mijn hond bijvoorbeeld onder ligt...

wat ook al genoemd is, de achterpoten, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

maar alles alleen als er echt geknokt wordt, geen correctie!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:
malinois schreef:

Precies dat bedoel ik!
oja :mrgreen:
Oxbow Bas
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Oxbow Bas »

Ik heb een hond van 60 kg. Dat lijkt me niet gemakkelijk om die aan zijn achterpoten weg te trekken, als je ze al kunt vinden tijdens een gevecht. Hij zou zich trouwens omdraaien en diegene bijten die zijn poten vastpakt.

Mijn andere hond is een Parson Russell. Die krijg je niet eens te pakken en als je de andere hond weg zou trekken, dan klimt hij er direct weer in.

Lijkt mij een gevaarlijke onderneming.

Bas en Mufasa hebben één keer samen gevochten 60 tegen 10 kg. Ik heb met een stoel Mufasa klem gezet en kon zo Bas bij zijn nek pakken.
Bas is toen een tand verloren. Ik weet nu nog steeds niet of Mufasa dat gedaan heeft of ik met de stoel :eek:
Ze hebben nooit meer gevochten.

Trouwens, wel heel naar dat je gebeten bent. Een hondebeet doet ontzettende zeer en blijft lang gevoelig.
Grt, Ineke.
Afbeelding
Bas: Parson Russell Terriër reu, 10-01-2001
Mufasa: Leonberger reu, 23-11-2002
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

Als je je hond benaderd in een gevecht vanuit een hoek die hij niet kan zien gaat hij dat ook als een gevaar interpreteren als je hem dan vastpakt (vermits er ergens een schrik/verschiet effect opduikt), en voor hij beseft dat jij het was heeft hij je al vast gehad, zoiets zou het kunnen geweest zijn?
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
Marja
Zeer actief

Chatterbox schreef:Het verstandigst is om gewoon weg te lopen..

Anders zou ik de volgende keer wat sneller ingrijpen en als Stapper niet met een stok kan rondlopen zonder vervelend te doen, dan maar geen stok meer.. Dit soort ervaringen zijn nooit goed voor een hond.

En als twee honden vechten en je gaat er tussen staan dan vraag je er eigenlijk om, om gebeten te worden. Honden zijn dan 'blind' en bijten gewoon, jammer dan voor degene die er tussen staat.
Die golden liep eral, je hebt gelijk dat ik eerder weg moet lopem met Stapper, als er een stok of bal is.
Maar stom ik lette niet goed op, stond met die man te beppen.
Het was al zo lang geleden dat Stapper echt gevochten had, ik dacht eigenlijk dat het v.v.t. was :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

yamie schreef:
Marja schreef:
malinois schreef:

Precies dat bedoel ik!
oja :mrgreen:
Schiet me ineens te binnen, ik kwam ooit een man tegen met 5!!! ierse wolfshonden, Stapper draaide zich toem om en liep weg :smile:

Wat een beesten zijn dat zeg, groooooot, maar ik vind ze niet mooi :roll:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Chatterbox schreef:Het verstandigst is om gewoon weg te lopen..

Gewoon weglopen, dat vind ik dus echt niet kunnen!!!
Stapper kijkt heus niet wat ik doe hoor als hij in gevecht is :mrgreen:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Tja, er is wel een verschil tussen een gevecht en wat gesnauw natuurlijk.

Mijn honden hebben nog nooit echt gevochten en dan helpt weglopen wel. Als een hond echt in een gevecht zit zal hij inderdaad ook niet zo snel zien dat je wegloopt. Maar ertussen springen is nou ook niet het allerslimst. :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik ben nog nooit gebeten door een hond. Doet het erg zeer?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Ik ben nog nooit gebeten door een hond. Doet het erg zeer?
dat ligt er maar net aan waar, maar persoonlijk vind ik een katten of paardenbeet pijnlijker, maar das ook relatief natuurlijk, je hebt gebeten worden en gebeten worden :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het klinkt vreselijk; door een hond gebeten worden. Je stelt je dan voor dat je langzaam die tanden in je vlees voelt zinken... :N: :mrgreen:
Maar het lijkt me in het echt dat het gewoon snel gaat en dat de pijn achteraf vervelender is dan de beet zelf. Het ligt er idd wel aan hoe je gebeten wordt. Als de hond vast blijft houden en gaat schudden is het weer een ander verhaal. :eek:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je hem in zijn nek grijpt moet hij wel naar achter bijten :wink: Hij weet niet wat er gebeurd en denkt dat hij in zijn nek gegrepen wordt door een andere hond.

Bij Wuilus brulde ik enorm hard NEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! en dan keek ze altijd even op. Op dat moment sprong ik ertussen en deed de riem snel om. Wilde de andere hond perse doorvechten en hielp de baas mij niet dan liet ik haar weer los en liep weg. :19: Maargoed, ze deed niet echt veel want grote schade was er nooit. Hooguit bloedende bekken (gaten in de tongen) en wat kleine schrammen in de nek en het gezicht.

Ik ben zo nog nooit gebeten en heb toch wel een keer of 10 moeten ingrijpen. Aan de achterpoten trekken durfde ik juist weer niet. Verder is dat ook meer wat voor honden die vasthangen. Wuilus was altijd enorm wild en sprong op de andere hond waarna er een wirwar van honden en enorm gebrul ontstond. Achterpoten staken er dus niet voor het grijpen uit. Bleef de andere hond stil liggen dan stopte ze gelijk en dat was ook meestal het punt dat ik kon ingrijpen en contact kon maken.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

miekmiek schreef:Ik ben nog nooit gebeten door een hond. Doet het erg zeer?
neuh hoor, op het moment voel je niks want je bent veels te druk met de hond op dat moment.

Meestal zie ik achteraf pas de gaatjes e.d.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”