Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grote hond...
Moderator: moderatorteam
grote hond...
Wat voeren jullie je grote honden?
Diesel krijgt 3 dagen vers en de andere dagen nutro choice.
Dat is een geexpandeerde brok.
En in mijn ogen wel een heel goede brok.
De fokker van onze pup voert ook vers en brok, maar een geperste brok. Prins.
Nou trek ik graag mijn eigen plan als het gaat om voeding, maar ik krijg van veel mensen te horen dat een geperste brok juist voor grote honden voordelen zou bieden.
Hoe doen jullie dat en waarom.
Diesel krijgt 3 dagen vers en de andere dagen nutro choice.
Dat is een geexpandeerde brok.
En in mijn ogen wel een heel goede brok.
De fokker van onze pup voert ook vers en brok, maar een geperste brok. Prins.
Nou trek ik graag mijn eigen plan als het gaat om voeding, maar ik krijg van veel mensen te horen dat een geperste brok juist voor grote honden voordelen zou bieden.
Hoe doen jullie dat en waarom.
-
- Zeer actief
Mijn monsters krijgen FF, Rodi en vuile pens. Gemiddeld 1 dag in de week vers. Ze krijgen een geperste brok omdat mijn gevoel zegt dat dat toch een stukje kans op maagtorsies laat afnemen itt een geexpandeerde brok. Verder doen ze het hier allebei erg goed op en zie geen reden om verder te kijken qua brok. Voorheen kregen ze een geexpandeerde brok van RC en alleen Ella deed het daar wel oke op, maar Casper poepte zich een ongeluk.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
Sypke en Mees (middelgrote honden) krijgen een geperste brok en een paar keer per week pens en botten van de slager. Ik heb helaas geen vriezer momenteel, anders zouden ze vaker KVV krijgen en meer variatie in de botten.
Ik heb wel eens gelezen dat een geperste brok minder snel tot een maagtorsie kan leiden; en grote rassen zijn gevoeliger voor maagtorsies.
Ik heb wel eens gelezen dat een geperste brok minder snel tot een maagtorsie kan leiden; en grote rassen zijn gevoeliger voor maagtorsies.
-
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik geef ze ook meestal geperst als ik brok geef, vind het makkelijker te combineren met vlees wat ze hier dus over het algemeen krijgen 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.
Geperste brok is verhit tot ongeveer 70 graden (dacht ik?) en krokante is verhit tot over de 100 graden, waardoor er veel voedingsstoffen verloren gaan.
Geperste brokken zijn bijvoorbeeld: Prins (die heb je in geperst maar ook in krokant), Cavom en Farmfood
Geperste brok is verhit tot ongeveer 70 graden (dacht ik?) en krokante is verhit tot over de 100 graden, waardoor er veel voedingsstoffen verloren gaan.
Geperste brokken zijn bijvoorbeeld: Prins (die heb je in geperst maar ook in krokant), Cavom en Farmfood

-
- Zeer actief
Bedankt! En wat is geëxpandeerd?Takkie schreef:Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat is dus het krokante brok waar ze het over heeft. Het zijn brokken die met water ook enorm opzwellen. Gooi er maar eens 1 in een bak water en het is net een spons. De structuur is ook een beetje als die van een droog sponsje.pollunder schreef:Bedankt! En wat is geëxpandeerd?Takkie schreef:Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.

-
- Zeer actief
BedanktBranka schreef:Dat is dus het krokante brok waar ze het over heeft. Het zijn brokken die met water ook enorm opzwellen. Gooi er maar eens 1 in een bak water en het is net een spons. De structuur is ook een beetje als die van een droog sponsje.pollunder schreef:Bedankt! En wat is geëxpandeerd?Takkie schreef:Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Heb je daar een artikel over gelezen? Zou ik wel willen zien.Takkie schreef:Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.
weg gehaald zit een virus in
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik ben heel vervelend met het voer van mijn honden
Alano stond op de Nutro Choice omdat hij zijn eigen helemaal het schrompes krabte van Carocroc waar Tank en Magic op staan en deed het daar perfect op, nu staat hij op Prins maar daar gaat hij weer vanaf omdat hij een hopen neer legt niet normaal, een paard schijt nog minder
en dat zo'n 5 keer op een dag is niets
Ook jeukt hij weer, dus maandag haal ik weer een zak Nutro L/R en daar gaat hij dan ook niet meer vanaf. Hier krijgen ze 's morgens vers (Duck) en 's avonds brok of andersom.

Ook jeukt hij weer, dus maandag haal ik weer een zak Nutro L/R en daar gaat hij dan ook niet meer vanaf. Hier krijgen ze 's morgens vers (Duck) en 's avonds brok of andersom.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Omdat het risico daarop vele malen kleiner is dan met brok. Er is destijds een onderzoek gedaan bij Duitse doggen waar dat uitkwam. Mijn honden spelen zelfs altijd na het eten en ik heb nooit problemen (gehad).Marja schreef:Hutsje schreef:Ik voer "natuurlijk" vlees. En af en toe Farmfood als ik vergeet vlees uit te leggen. Basis is kvv, en mijn honden barfen. Vis gaat er ook heel goed in. Ben absoluut niet bang voor maagtorsie.
Waarom niet??