Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grote hond...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Daan

grote hond...

Ongelezen bericht door Daan »

Wat voeren jullie je grote honden?
Diesel krijgt 3 dagen vers en de andere dagen nutro choice.
Dat is een geexpandeerde brok.
En in mijn ogen wel een heel goede brok.
De fokker van onze pup voert ook vers en brok, maar een geperste brok. Prins.
Nou trek ik graag mijn eigen plan als het gaat om voeding, maar ik krijg van veel mensen te horen dat een geperste brok juist voor grote honden voordelen zou bieden.
Hoe doen jullie dat en waarom.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Mijn monsters krijgen FF, Rodi en vuile pens. Gemiddeld 1 dag in de week vers. Ze krijgen een geperste brok omdat mijn gevoel zegt dat dat toch een stukje kans op maagtorsies laat afnemen itt een geexpandeerde brok. Verder doen ze het hier allebei erg goed op en zie geen reden om verder te kijken qua brok. Voorheen kregen ze een geexpandeerde brok van RC en alleen Ella deed het daar wel oke op, maar Casper poepte zich een ongeluk.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sypke en Mees (middelgrote honden) krijgen een geperste brok en een paar keer per week pens en botten van de slager. Ik heb helaas geen vriezer momenteel, anders zouden ze vaker KVV krijgen en meer variatie in de botten.

Ik heb wel eens gelezen dat een geperste brok minder snel tot een maagtorsie kan leiden; en grote rassen zijn gevoeliger voor maagtorsies.
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Duncan krijgt ook Nutro Choice. Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tss geperste en geëpandeerde brok?
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik realiseer me nu pas dat deze vraag gaat over jullie aanstaande Engelse mastiff pup!
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Minyo wordt ongeveeeeer zo groot als een husky, teminste dat verwachten wij! en hij krijgt FF en 1x in de week versvlees omdat hij snel diarree krijgt waarschijnljk vanwege de omschakeling!! dus we houden het fff zo en zo gaat het wel goed! :mrgreen:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik geef ze ook meestal geperst als ik brok geef, vind het makkelijker te combineren met vlees wat ze hier dus over het algemeen krijgen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.

Geperste brok is verhit tot ongeveer 70 graden (dacht ik?) en krokante is verhit tot over de 100 graden, waardoor er veel voedingsstoffen verloren gaan.

Geperste brokken zijn bijvoorbeeld: Prins (die heb je in geperst maar ook in krokant), Cavom en Farmfood
Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Takkie schreef:Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.

Geperste brok is verhit tot ongeveer 70 graden (dacht ik?) en krokante is verhit tot over de 100 graden, waardoor er veel voedingsstoffen verloren gaan.

Geperste brokken zijn bijvoorbeeld: Prins (die heb je in geperst maar ook in krokant), Cavom en Farmfood
Bedankt! En wat is geëxpandeerd?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mijn honden krijgen alleen maar barf groot en klein.
Eeerst had ik ook nog weleens een brokkendag maar sinds kort barf ik 100% en het bevalt ons en de doggies prima.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

pollunder schreef:
Takkie schreef:Geperste brok valt langzaam uit elkaar in de maag, vanaf de buitenkant van de brok. Krokante brok, die valt in één keer uit elkaar vanuit het midden, dus is de kans op een maagkanteling groter.

Dat is dus het krokante brok waar ze het over heeft. Het zijn brokken die met water ook enorm opzwellen. Gooi er maar eens 1 in een bak water en het is net een spons. De structuur is ook een beetje als die van een droog sponsje.
Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Branka schreef:
pollunder schreef:

Dat is dus het krokante brok waar ze het over heeft. Het zijn brokken die met water ook enorm opzwellen. Gooi er maar eens 1 in een bak water en het is net een spons. De structuur is ook een beetje als die van een droog sponsje.
Bedankt :ok:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Alle honden staan hier volledig op de versvleesvoeding ( carnibest)
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hier krijgen ze alledrie meestal versvlees (Duck) maar ook af en toe wat zelf samengestelde maaltijden.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Oxbow Bas
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Oxbow Bas »

Hier is het ook versvlees (Bibi en soms AHV) wat de pot schaft.
Grt, Ineke.
Afbeelding
Bas: Parson Russell Terriër reu, 10-01-2001
Mufasa: Leonberger reu, 23-11-2002
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Heb je daar een artikel over gelezen? Zou ik wel willen zien.
weg gehaald zit een virus in
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen ze alleen nog maar geperste brokken (prins), want door de krokante brokken kregen ze gasvorming(windenlaten en boeren) , dus meer kans op een maag torsie, die 1 van onze teven toen ook gekregen heeft.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hier ook Prins, ben er super tevreden over!
Ik gaf eerst super maar daar kwamen ze erg van aan, geef nu standaard, allebei keurig afgevallen :ok:

Ik geef inderdaad geperste brok, heb grote honden, want ik ben ook erg huiverig voor maagkanteling.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Daan

Ik ga dus gewoon door met het prins geven wat de fokker aanraadt.
En kijken of diesel het ook lust. Hij krijgt nu nutro choice.
FF vondt hij niet lekker.
Is er een verschil in kwaliteit tussen die geperste brokken, en waar kan ik dat aan aflezen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik voer "natuurlijk" vlees. En af en toe Farmfood als ik vergeet vlees uit te leggen. Basis is kvv, en mijn honden barfen. Vis gaat er ook heel goed in. Ben absoluut niet bang voor maagtorsie.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hutsje schreef:Ik voer "natuurlijk" vlees. En af en toe Farmfood als ik vergeet vlees uit te leggen. Basis is kvv, en mijn honden barfen. Vis gaat er ook heel goed in. Ben absoluut niet bang voor maagtorsie.

Waarom niet??
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Daan

vers vlees staat hier ook op het menu.
3 dagen vers en 4 dagen brokken of andersom.
Ik ben me aan het inlezen wb het hele barf voeren.
Verder dan wekelijks een ei en geplette kippenekken ben ik nog niet.
Het gaat mij nu even over die geperste brok.
Is daar kwaliteitsverschil in en hoe lees ik dat..
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik ben heel vervelend met het voer van mijn honden :roll: Alano stond op de Nutro Choice omdat hij zijn eigen helemaal het schrompes krabte van Carocroc waar Tank en Magic op staan en deed het daar perfect op, nu staat hij op Prins maar daar gaat hij weer vanaf omdat hij een hopen neer legt niet normaal, een paard schijt nog minder :roll: en dat zo'n 5 keer op een dag is niets :eek:
Ook jeukt hij weer, dus maandag haal ik weer een zak Nutro L/R en daar gaat hij dan ook niet meer vanaf. Hier krijgen ze 's morgens vers (Duck) en 's avonds brok of andersom.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marja schreef:
Hutsje schreef:Ik voer "natuurlijk" vlees. En af en toe Farmfood als ik vergeet vlees uit te leggen. Basis is kvv, en mijn honden barfen. Vis gaat er ook heel goed in. Ben absoluut niet bang voor maagtorsie.

Waarom niet??
Omdat het risico daarop vele malen kleiner is dan met brok. Er is destijds een onderzoek gedaan bij Duitse doggen waar dat uitkwam. Mijn honden spelen zelfs altijd na het eten en ik heb nooit problemen (gehad).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”