Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sammy

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Sammy

Ongelezen bericht door M@scha »

ff een vraagje..

sam is net 2..

echt ineens, nou ja in zeer korte tijd, is sam 180 graden gedraaid.

natuurlijk heeft het ook met het stoppen vaqn de medicijnen te maken waar hij zeer druk van werd, maar even een vergelijk:

sam eerst:

als lola langsliep in haar nek pakken
alle honden vrolijk of niet vrolijk aanvliegen
superhyper
als je je hand uitstak naar hem terugdeinzen..
enz

sam nu
lola moet sam uitdagen voor een spel anders loopt hij weg en gaat ergens anders liggen
ik kan nu met iemand anders op straat praten de een hond bij zich heeft en sam reageert alleen als ze snauwen tegen hem
licht lekker op de bank.
loopt continu naast me met wandelen, kan loslopen en doet dan wel lekker gek. hij heeft dus wel energie want hij rent ook in de tuin enzo.
hij ligt continu bij me als ik op de bank ligt en gaat en confrontatie met lola niet uit de weg om bij mij te liggen

is was even heel bang dat hij gewoon lusteloos was, hij luistert perfect, loopt perfect en negeert lola's uitdaagspelletjes, maar als we lekker buiten zijn issie net zo gek als vroeger.

wordt mijn mannetje volwassen of is er iets??
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je kon hem wel gecastreerd hebben stiekem :mrgreen: :smile:

Heeft hij een schop tussen zijn benen gehad?

Nee hoor :wink: , grapje, het kan zijn dat hij wat volwassener wordt alleen vind ik het persoonlijk wel wat raar. Wat voor medicijnen kreeg hij eigenlijk en waarvoor? Sorry dat ik dat niet zo weet trouwens.

Normaal blijven staffies zo gek als een deur en het op andere honden ingaan zou eigenlijk alleen erger moeten worden op deze leeftijd.
Dus of je hebt hem anders aangepakt en eindelijk heeft hij door wat je van hem wil, of, en dat is minder, voelt hij zich niet lekker. :19: Een hond die niet lekker in zijn vel zit luisterd ook ineens beter en zal ook minder op andere honden ingaan, hij voelt zich immers niet in topconditie.

Als het erger wordt zou ik bloed laten prikken en als het zo blijft en hij ziet er verder goed uit zou ik genieten van wat je bereikt hebt met hem :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

MARC_S schreef:Je kon hem wel gecastreerd hebben stiekem :mrgreen: :smile:

Heeft hij een schop tussen zijn benen gehad?

Nee hoor :wink: , grapje, het kan zijn dat hij wat volwassener wordt alleen vind ik het persoonlijk wel wat raar. Wat voor medicijnen kreeg hij eigenlijk en waarvoor? Sorry dat ik dat niet zo weet trouwens.

Normaal blijven staffies zo gek als een deur en het op andere honden ingaan zou eigenlijk alleen erger moeten worden op deze leeftijd.
Dus of je hebt hem anders aangepakt en eindelijk heeft hij door wat je van hem wil, of, en dat is minder, voelt hij zich niet lekker. :19: Een hond die niet lekker in zijn vel zit luisterd ook ineens beter en zal ook minder op andere honden ingaan, hij voelt zich immers niet in topconditie.

Als het erger wordt zou ik bloed laten prikken en als het zo blijft en hij ziet er verder goed uit zou ik genieten van wat je bereikt hebt met hem :ok:
ik ben vorige week bij de dierenarts geweest (een nieuwe omdat ik de vorige niet meer vertrouwde) en die heeft hem helemaal nagekeken en in zoverre gezond verklaard dat zijn huid natuurlijk nog steeds een probleem is maar dat was al en we zijn ermee bezig.

hij kreeg dexamethason en had ongeveer alle bijwerkingen, alleen wist ik de bijwerkingen niet omdat ik van mijn oude DA gewoon een bruin zakje met 100 pillen kreeg en daarop met pen hoevaak hij ze moest...

door een lid van het staffordforum die DA assisitente is kwam ik achter de bijwerkingen en werking van deze pillen. sterker dan pretnison en alle bijwerkingen had sammes al...

we zijn toen langzaam gestopt en toen is het gedrag aan het veranderen gegaan.

ik ben hem volgens mij ook anders gaan benaderen, minder als een zielig eendje wat hij altijd was, maar meer als de eigenwijze idioot die hij was en nog is. misschien ben ik idd consequenter geworden en heeft hij daardoor rust?

ik heb in ieder geval nog nooit zo genoten van mijn hond!!

hij kan voor het eerst in zijn leven zonder een bibberent vrouwtje loslopen!!! en hij is terug voordat ik mijn hierrrrr afheb!

het is gewoon een lekkere vent met zijn problemen, maar we hebben goede hoop dat dat vachtje van hem ook weer lekker dik wordt!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

misschien dat hij idd beter in zijn hum is zonder die medicatie en daarbij denk ik dat volwassen worden er zeker mee te maken kan hebben, misschien heeft lola er ook wel mee te maken, hij voelt zich op zijn gemak, heeft alles wat hij hebben wil
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat zijn eigenlijk precies de bijwerkingen van dexamethason?
M@scha
Zeer actief

ik heb die pb weggedaan, maar o.a. veel drinken en plassen, onrust, stress, haaruitval

en hij had dus al deze bijwerkingen, hij krabt nog wel een beetje, maar heeft al meer haar sinds we gestopt zijn, hij drinkt geen hele bakken water ineens meer leeg en is zoals in het verhaal duidelijk wordt ook veeel rustiger en minder acgstig/stressy
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik heb even voor je gezocht Wil. Moet zeggen dat het nogal wat is.
Dexamethason
Corticosteroide ontstekingremmer
Indicaties: allergische aandoeningen van luchtwegen, huid en darmen; ontstekingen van het bewegingsapparaat zoals arthritiden, tendinitis, tendo-vaginitis, arthrose, myositis en synovitis.
Contra-indicaties: virus-infecties, diabetes mellitus, osteoporose, aandoeningen van hart of nieren, schimmelinfecties, cornea ulcera, brandwonden. Niet toe te dienen in hoge dosering aan drachtige dieren.
Bijwerkingen: abortus, vermindering weerstand, maskering van infecties, bijniersuppressie, spier-en huidatrofie, vertraging wondgenezing, osteoporose, kans op diabetes mellitus, polyurie, polydipsie, polyfagie, maagdarm ulceraties, pancreatitis, hypothyreoidie, vettige infiltratie van de lever, iatrogene Cushing.
Dosering: acute indicaties 0.05-0.6 mg/kg chronische indicaties 0.3-0.6 mg/kg na enkele dagen afbouwend naar lagere doseringen.
Merknamen: dexatab

Bron: http://www.gironet.nl/home/artbast/medicijnen.htm#D.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik was idd ook nog even gaan zoeken:

Bijwerkingen: maag/darmulcera, vermindering weerstand, maskering van infecties, bijniersuppressie, spier-en huidatrofie, vertraging wondgenezing, osteoporose, kans op diabetes mellitus, polyurie, polydipsie, polyfagie.

veel snap ik niet, maar dat heeft die DA assistente op het stafforum me uitgelegd, in ieder geval genoeg voor mij om ermee te stoppen
Afbeelding
Branka
moderator

Hier is online medisch woordenboek (althans een woordenlijst). http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.ph ... oordenboek
De meeste dingen staan er wel in en het zijn nogal wat bijwerkingen. Kan mij voorstellen dat je daardoor kritisch bent t.o.v. het gebruik. Zeker als Sam zoveel bijwerkingen lijkt te hebben. Fijn dat het nu dus beter lijkt te gaan :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

het ergste vond ik dat ik altijd zo'n grote bek heb over het welzijn van mijn honden en dan zo afga op het oordeel van een DA en dus helemaal niet blij was dat ik sam dat vergif heb gegeven!!!
Afbeelding
Branka
moderator

Ik vind dat je je nergens voor hoeft te schamen. Je mag toch verwachten dat een d.a. weet waar hij/zij mee bezig is. En helaas heb je er tussen zitten die alles maar met pillen willen oplossen. Bij zo 1 zijn wij uiteindelijk ook heel hard weggerend met onze honden.
Gelukkig heb je nu een goede d.a. gevonden en knapt Sam op. Dat is het belangrijkste lijkt me :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat is ook, hij had ook weer een soepoog, maar dat is gelukkig bijna over.. bah altijd dat gezeik he!!

gelukkig heeft ie nu niet meer alles tegelijk als toen hij klein was

het linkeroog, voor de kijkers rechts

Afbeelding
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

massam schreef:dat is ook, hij had ook weer een soepoog, maar dat is gelukkig bijna over.. bah altijd dat gezeik he!!

gelukkig heeft ie nu niet meer alles tegelijk als toen hij klein was

het linkeroog, voor de kijkers rechts

Afbeelding
Misschien kan je nieuwe dierenarts daar ook ff naar kijken?
weg gehaald zit een virus in
M@scha
Zeer actief

heeft ie gedaan en een afkrabsel gemaakt.

hij kon geen demodex vinden.

nu moeten we smeren met de hydrocortisonen die we nog hadden. als het goed is gaat het dan over, wordt het slechter kunnen we ervan uitgaan dat het demodex is en dan gaan we die advocate gebruiken. die cortisonen blijken namelijk te bijten met de demodex en dan kun je dus meteenzien of het zo is.

tot nu toe lijkt zijn oog minder te worden, deze foto is van gisteravond:

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”