Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Typisch reu?
Moderator: moderatorteam
-
jippo
Typisch reu?
Hoi! De Bouvier die ik nu heb is mijn eerste reu ooit. De anderen waren allemaal teven. Nu heb ik een probleem met deze reu: Sinds 3 dagen wijgert hij te eten, behalve z'n beloning, die eet hij altijd. Hij likt de hele dag onder zijn buik bij zijn testikels (waar verder niets te zien is), kan niet op 1 plek liggen en als hij buiten is piest hij werkelijk om de 10 meter. Iets wat hij nooit deed voor die drie dagen. Ook is hij niet meer te houden als hij honden ziet en tegen mannetjes is hij agressief. Ook NOOIT gehad. Nu weet ik van een mevrouw die ik tegen kwam dat haar hond loops is. Ik ken de verhalen wel van vreemd gedrag bij een reu, maar hij maakt het wel erg bont. Heeft nog iemand ervaring met dit soort gedrag bij een reu? Drinken doet hij gelukkig wel, maar eten is nul komma nul en dat moet niet te lang duren zo natuurlijk. Bedankt!
- sample
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja wel bekend gedrag ja, loopse teven kunnen een reu goed dol maken, probeer de komende tijd een andere route of plek uit te zoeken om te lopen dan waar die mevr loopt met haar loopse teef... dan kun je die iig ontwijken (vooral de geuren dan)
tja verder geduld en het uitzingen..geef hem afleiding... en als hij echt bijna van zijn graat valt van het niet eten, lekker eten proberen (vers bv)
tja verder geduld en het uitzingen..geef hem afleiding... en als hij echt bijna van zijn graat valt van het niet eten, lekker eten proberen (vers bv)
- linda
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ze kunnen het nog veel bonter maken hoor
maar onrust en niet eten is een bekend probleem. Bruno had er altijd weinig last van maar voor Tomas werd de toestand onhoudbaar aangezien er hier altijd wel een teef loops is.
Als het goed is ben je er over een paar weken vanaf.Intussen maar wat lekkerder voer proberen te geven (ik heb altijd blikjes goedkope zalm of tonijn voor noodgevallen) en ergens gaan wandelen waar die teef niet is geweest, goed moemaken helpt ook een beetje. Sterkte ermee!
Als het goed is ben je er over een paar weken vanaf.Intussen maar wat lekkerder voer proberen te geven (ik heb altijd blikjes goedkope zalm of tonijn voor noodgevallen) en ergens gaan wandelen waar die teef niet is geweest, goed moemaken helpt ook een beetje. Sterkte ermee!
-
sassel
- Actief
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Hier ook zo'n fliefde jongeman
Hij eet gelukkig nog wel gewoon (ex-zwerver, die zal heus geen maaltijd overslaan denk ik) maar uitlaten is iets waar je wel even wat extra tijd voor moet uittrekken.
Bij elk grassprietje moet hij uitgebreid stilstaan om het te kunnen besnuffelen en vervolgens af te likken... Daarna gaat hij klappertanden en kwijlen zodat ik de rest van de wandeling met een hond met dikke vette kwijldraden aan zijn bek loop.
Hij eet gelukkig nog wel gewoon (ex-zwerver, die zal heus geen maaltijd overslaan denk ik) maar uitlaten is iets waar je wel even wat extra tijd voor moet uittrekken.
Bij elk grassprietje moet hij uitgebreid stilstaan om het te kunnen besnuffelen en vervolgens af te likken... Daarna gaat hij klappertanden en kwijlen zodat ik de rest van de wandeling met een hond met dikke vette kwijldraden aan zijn bek loop.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
jippo
Bedankt voor de reacties!! Ik wacht dan gewoon maar even af:)
Ik moest hard lachen om dat kwijlen en klappertanden!! Dat was ik vergeten. Dat deed hij de eerste dag 1 keer en ik dacht: dat arme beest ist doodziek!!!
Hier is Buddy:

En hier dacht hij dat we de deur uit gegaan waren. (hij heeft verlatingsangst) Hij is dus op de bank gesprongen, wat hij niet mag, en toen we hem betrapten en foto's maakten had hij zoiets van: stik maar, niet grappig.

Ik moest hard lachen om dat kwijlen en klappertanden!! Dat was ik vergeten. Dat deed hij de eerste dag 1 keer en ik dacht: dat arme beest ist doodziek!!!
Hier is Buddy:

En hier dacht hij dat we de deur uit gegaan waren. (hij heeft verlatingsangst) Hij is dus op de bank gesprongen, wat hij niet mag, en toen we hem betrapten en foto's maakten had hij zoiets van: stik maar, niet grappig.