Saartje schreef:Ik wil Leo 1 of 2 keer per week vers vlees geven en misschien over een tijd helemaal overschakelen, kan dat?
Waar zou ik dan mee moeten beginnen?
Ik heb gelezen over kippennekken en kippenkarkasjes enzo, maar is dat wel geschikt als voeding voor een hele dag of moet ik ook nog brokken bijvoeren (mengen lijkt me niet goed)?
Misschien zijn het wat stomme vragen, maargoed

zijn geen stomme vragen ..kom op zeg

voor heel veel mensen is dit een volkomen nieuwe manier van voeden dussse..is niet zo gek dat je met je oren zit te klapperen
Ik wil nog wat aanvullen wat er al staat.
Je hebt het over vers vlees,slachtafval.
Dat is prima materiaal, maaaar!! dit is een onderdeel van een complete maaltijd.
Dus gewoon een keertje vlees geven is prima,maar dit mag niet meerder keren als maaltijd zo gegeven worden
Daar moeten botten bij gevoerd worden, anders loopt de verhouding scheef.
De kippennekken hebben een prima verhouding van bot en vlees, dit kan je gewoon eens tussendoor geven als maaltijd en portie brokken minderen op die dag.
dus s'morgens wat broken en s'avonds een paar nekken
Kipkarkas is een ander verhaal. Karkassen die fabrieksmatig gestript zijn, zijn nogal kaal.daar moet je dus wat vlees bij geven.
Er zijn ook karkassen die goed vleesig zijn en daar hoef je geen extra vlees bij te geven.
doe het zelfde als die nekken..gewoon s'morgens een handje brokken en s'avonds een karkas.
Begin voorzichtig en blijf er bij!
Leer kijken hoe je hond de botten eet!!
succes!