Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

samen heel wild spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

samen heel wild spelen

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar beginnen buiten ook steeds meer te spelen samen (binnen spelen ze al vanaf dag 1 dat Saar hier was). Nu spelen ze buiten samen op een manier zoals ze met geen enkele andere hond spelen. Ook Moos heb ik nog nooit zo zien spelen met een hond.
Ze rennen dan heel hard achter elkaar aan, stoppen opeens, en gaan dan ontzettend wild stoeien. Echt met heel veel herrie, en geduw en omgerol van beide kanten. Laatst deden ze dat op een groot veld hier, en mensen die op de fiets langskwamen stapten af om te kijken wat er aan de hand was :mrgreen: .
Ze hebben er de grootste lol in, en zoeken de ander ook steeds weer hard rennend op als het spel even gestaakt is. En lokken de ander dan met een spelbuiging weer uit.

Waar komt dat vandaan dat ze alleen met elkaar zo ongegeneerd wild kunnen spelen. Komt dat omdat ze elkaar nu zo goed kennen dat ze weten dat ze dit bij elkaar kunnen maken; hoe ver er gegaan kan worden. Terwijl ze bij andere honden dit niet durven omdat ze niet weten waar dan de grenzen liggen?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Yep, daar komt dat door :ok:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Precies, ik denk omdat het roedelgenootjes zijn. En andere honden niet.

Marloes..... I K W I L O O K :mrgreen:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Niekie schreef:Precies, ik denk omdat het roedelgenootjes zijn. En andere honden niet.

hahahaha, als ik kon zou ik je helpen. Maar dat kan ik niet.... :(:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Moos schreef:
Niekie schreef:Precies, ik denk omdat het roedelgenootjes zijn. En andere honden niet.

:wink: Het komt ooit wel.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Niekie schreef:
Moos schreef:

:wink: Het komt ooit wel.
Ongetwijfeld :ok:
Afbeelding
Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

onze 2 honden die kunnen dat ook heeeelllll goed mensen die langs komen die zeggen dan ook ze zijn aan het vechten hoor dan zeg ik nee hoor dat is normaal spelen voor hun en na een poosje kruipen ze weer rustig naast elkaar op de mat heerlijk vind ik het hoe die 2 met elkaar om gaan terwijl 1 van onze honden totaal niet gesocialiceerd is naar andere honden maar met onze eef is het van dag 1 af goed gegaan. :cheer:
een poot van Sammy en Eefie
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

hier maken ze ook veel herrie tijdens het spelen :mrgreen:
een buurvrouw vroeg me laatst of het niet vervelend was dat mijn honden altijd vochten :roll: terwijl ze de grootste lol hebben met z'n 3-tjes :wink:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

met honden die ze beter kennen, of met vriendjes uit de eigen roedel, is het inderdaad fantastisch beuken geblazen.

hier in de buurt woont een bevriende hondenbaas met nu vijf honden. de mormels zijn idolaat van ze. als ze elkaar tegenkomen, gaat het van dik hout. omdat het goede maatjes, maar geen roedelgenoten van elkaar zijn, houden we het wel heel goed in de gaten.

de grens tussen enorm woest spelen en eigenlijk knokken is dun. gisteren nog wat uit elkaar geplukt. boeboe hing in beer, beer hing in zijn broer tim en ursula hing in de staart van tim. amber en bo en de nieuwe aanwinst liepen er wat omheen op te hitsen. dit alles zo half om half in het water.

en ik stond daar boeboe op z'n kop te meppen met de werparm, want hij liet niet los. de bevriende baas stond de slappe lach te hebben. ergerlijk maar ook bijzonder lachwekkend.

dat ter illustratie, dat spelen erg op knokken kan lijken. en dat je met roedelgenootjes, mits ze over het algemeen goed met elkaar overweg kunnen, je niet druk hoeft te maken. en met bevriende hondjes van buiten de roedel wel een oogje in het zeil moet houden.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

linlin schreef: en ik stond daar boeboe op z'n kop te meppen met de werparm, want hij liet niet los.
Ik zal zo eens kijken of hij geen al te grote deuken en gaten heeft!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja hier is dat ook zo als happy en ruby stoeien hoor je er een heel woordenboek bij zo schelden ze op elkaar en met andere honden doen ze dat niet vind wel jammer dat happy ook niet meer met andere honden speelt dat dee ze altijd veel nu lopt ze met haar neus omhoog voorbij
en ja ruby is helemaal gek van happy en anderre honden die vind ze niks
Afbeelding
Moos
Zeer actief

linlin schreef:met honden die ze beter kennen, of met vriendjes uit de eigen roedel, is het inderdaad fantastisch beuken geblazen.

hier in de buurt woont een bevriende hondenbaas met nu vijf honden. de mormels zijn idolaat van ze. als ze elkaar tegenkomen, gaat het van dik hout. omdat het goede maatjes, maar geen roedelgenoten van elkaar zijn, houden we het wel heel goed in de gaten.

de grens tussen enorm woest spelen en eigenlijk knokken is dun. gisteren nog wat uit elkaar geplukt. boeboe hing in beer, beer hing in zijn broer tim en ursula hing in de staart van tim. amber en bo en de nieuwe aanwinst liepen er wat omheen op te hitsen. dit alles zo half om half in het water.

en ik stond daar boeboe op z'n kop te meppen met de werparm, want hij liet niet los. de bevriende baas stond de slappe lach te hebben. ergerlijk maar ook bijzonder lachwekkend.

dat ter illustratie, dat spelen erg op knokken kan lijken. en dat je met roedelgenootjes, mits ze over het algemeen goed met elkaar overweg kunnen, je niet druk hoeft te maken. en met bevriende hondjes van buiten de roedel wel een oogje in het zeil moet houden.
Ik zat na het lezen van je stukje ook te denken dat ik, als Moos of Saar buiten zo zou spelen met een andere hond, ik ze dus uit elkaar zou trekken. Omdat ik dan me af zou vragen of het nog wel leuk is.
Moos en Saar heb ik toen ze het voor het eerst deden door laten gaan met het idee van, als ze mot hebben moeten ze dat maar even uitzoeken samen. Maar toen bleek dus dat ze helemaal geen mot hadden, maar dat ze het reuze naar hun zin hadden zo samen.

Maar nu nog, als ze zo zouden spelen met een andere hond zou ik dat toch wat griezelig vinden.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

De buren zullen hier ook af en toe wel denken dat ze elkaar aan het afmaken zijn. Terwijl het gewoon flink stoeien is. Soms gaat Femke wat te enthousiast door of is ze een beetje onvoorzichtig (lees; hapt per ongeluk naar tommie z'n ballen) dan zie ik meteen dat tommie direct anders reageert. Tijdens het stoeien klinkt het grommen en grauwen echt speels, terwijl het op zo'n moment echt serieus klinkt. Tommie staat dan ook veel meer stil en geconcentreerd. Best bijzonder om te zien.
Het scheelt dat ik een tuin heb, dat is eigenlijk de enigste plek waar ze zo rauzen. Tijdens het uitlaten zijn luchtjes vaak interessanter.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:De buren zullen hier ook af en toe wel denken dat ze elkaar aan het afmaken zijn. Terwijl het gewoon flink stoeien is. Soms gaat Femke wat te enthousiast door of is ze een beetje onvoorzichtig (lees; hapt per ongeluk naar tommie z'n ballen) dan zie ik meteen dat tommie direct anders reageert. Tijdens het stoeien klinkt het grommen en grauwen echt speels, terwijl het op zo'n moment echt serieus klinkt. Tommie staat dan ook veel meer stil en geconcentreerd. Best bijzonder om te zien.
Het scheelt dat ik een tuin heb, dat is eigenlijk de enigste plek waar ze zo rauzen. Tijdens het uitlaten zijn luchtjes vaak interessanter.
Ik heb dus geen tuin, maar ze doen het hier ook meestal buiten gelukkig. In het bos, of op een groot grasveld (voornamelijk daar!).
Binnen spelen ze meestal heel lief en rustig. Soms ook zo heel wild, en dat mag eventjes, maar als ze te lang doorgaan kap ik het binnen af. Het lijkt dan wel alsof de flat in elkaar aan het storten is!
Afbeelding
miekmiek

Van mij mogen ze op het kleed binnen normale perken best een beetje stoeien. Maar zodra ze over het gladde laminaat rond de eettafel sprintjes gaan trekken geef ik toch wel een brul.

ps even off topic; hoe gaat het met je enkel?
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Van mij mogen ze op het kleed binnen normale perken best een beetje stoeien. Maar zodra ze over het gladde laminaat rond de eettafel sprintjes gaan trekken geef ik toch wel een brul.

ps even off topic; hoe gaat het met je enkel?
Ja, haha, da's hier ook zo, op het kleed mag het, maar ze mogen geen rondje op het parket gaan rennen :mrgreen:

Mijn enkel doet het nog niet zo geweldig. Morgenochtend moest ik terugkomen bij de dokter en dan gaat hij kijken of er een foto gemaakt moet worden.

Dus duim mee dat het volgende week weer over is :wink:
Afbeelding
miekmiek

duim duim duim.... :ok:

Zo niet dan verzinnen we er wel iets op. :wink:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:duim duim duim.... :ok:

Zo niet dan verzinnen we er wel iets op. :wink:
Nou, ik heb hoop. Vandaag weer bij de dokter geweest en hij denkt niet dat het gebroken is. Nu mag ik er nog twee dagen niet op staan, van het weekend weer voorzichtig belasten, en dan moet ik maandag weer terugkomen.
Als er dan toch een breuk of een scheurtje zit is het maanden namelijk zeker niet over, en als het alleen verrekt is kan ik maandag wel weer rondhupsen; dus dat hopen we dan maar :ok:
Afbeelding
miekmiek

Doet het je erg pijn?
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Doet het je erg pijn?
Ja, best wel :jank:

Maar ja, zoals mijn oma altijd zeg, gaat wel weer over voordat ik een jongetje wordt :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”