Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu zoekt teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

reu zoekt teef

Ongelezen bericht door little-wolf »

zover ik weet wordt er door de eigenaar van de teef een bijpassende reu gezocht voor een dekking.
maar gebeurd dit ook wel eens andersom?
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: reu zoekt teef

Ongelezen bericht door Joy C »

little-wolf schreef:zover ik weet wordt er door de eigenaar van de teef een bijpassende reu gezocht voor een dekking.
maar gebeurd dit ook wel eens andersom?
Op MP wel. :roll:

Maar goed, ik lees ook altijd dat teef reu zoekt.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Als wij voor onze reu een dekaanvraag krijgen, pluizen we eerst de bloedlijn (= kruising KNPV lijn) na. Bij een teef waarvan wij vinden dat het geen dekking van onze reu niet waard is, wordt de eigenaar vriendelijk verzocht om verder te zoeken.

We gaan niet bewust op zoek naar een teef, als de combinatie ons echter dus danig bevalt kunnen we altijd een nestkeus nemen ipv dekgeld.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmm, nou ik heb het even gevraagd aan mijn reu en hij zegt ja ja ja ik zoek idd een teef :mrgreen: maar nee... in principe komt een teven eigenaar ermee dat ie een bepaalde reu zou willen gebruiken, tuurlijk gebeurt het wel eens met bv fokkers onderling dat er vanuit reu eigenaren gezegd word gog das een gave teef , die zou best bij mijn reu passen... en soms is dat dan ook zo :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

yamie schreef:mmm, nou ik heb het even gevraagd aan mijn reu en hij zegt ja ja ja ik zoek idd een teef :mrgreen: maar nee... in principe komt een teven eigenaar ermee dat ie een bepaalde reu zou willen gebruiken, tuurlijk gebeurt het wel eens met bv fokkers onderling dat er vanuit reu eigenaren gezegd word gog das een gave teef , die zou best bij mijn reu passen... en soms is dat dan ook zo :mrgreen:
wat voor teef zoekt je reu? kheb er 1 in de aanbieding :mrgreen:

tnx voor je antwoord. tis vrij ongebruikelijk dat een reu een teef zoekt.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

en toch heb ik het heb een hele mooie reu die ik in lopen maar er nog geen geschikte teef voor heb gevonden.

mol :8):
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mol schreef:en toch heb ik het heb een hele mooie reu die ik in lopen maar er nog geen geschikte teef voor heb gevonden.

mol :8):
ja oke dat kan... maar dan nog zul je bv geen fokkers benaderen of ze toevallig een teef hebben die aan jou eisen voldoet? om te vragen of ze je reu willen gebruiken, dat zal dan toch eerder gaan met bevriende fokkers onderling...
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

idd zie je op MP regelmatig reuen die een teef zoeken... Vind dat BELACHELIJK! vooral omdat er dan ook nog kruisingen tussen zitten! Zelf 'adverteer' ik niet met Duvel, geen website, niet in de dekreuenparade van de club nix niet! Als ze hem willen kunnen ze contact opnemen en dan ga ik nog wel 's kijken of ik de teef die ze aanbieden voor dekking past bij Duvel ivm bloedlijnen en of ze elkaar aanvullen en of het goed is voor het ras. Anders kunnen ze bij mij ook gewoon verder zoeken net als wat Selena zegt :ok:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”