Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luka gaat altijd buiten, regen, wind, sneeuw, niets kan hem deren.
De enige keer dat Luka de laatste maanden nog iets heeft binnen gedaan was na een zeer warme dag en veel gedronken.
En baasje was niet snel genoeg.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Ik heb er hier ook een die liever binnen blijft als het regent. Ze plast snel en terwijl ik nog op het veld sta met leuke balletjes flostouwen etc is madamme alweer binnen
pooh schreef:Ik heb er hier ook een die liever binnen blijft als het regent. Ze plast snel en terwijl ik nog op het veld sta met leuke balletjes flostouwen etc is madamme alweer binnen
(sorry, ik zag het even voor me. baasje enthousiast met speelgoed in de weer, kijkt om, hond verdwenen -> zit al lang weer binnen. baasje teleurgesteld ook weer naar binnen)
Kyra houdt dus echt niet van regen. Vanochtend regende het zachtjes, gewoon een rustig buitje, en ze zette zich schrap.
Dat is voor het eerst dat ze dat bij mij doet (we hebben haar nu precies 4 weken).
Mijn vorige honden hadden geen moeite met regen (ik ook niet, het is lekker rustig als je dan aan de wandel gaat).
Misschien dat ik haar er een beetje aan kan laten wennen ? Ze is wel echt een dametje.
Nou, net zijn we even naar buiten geweest in een lichte regenbui. En het ging goed ! Gelukkig maar.
Ik denk dat ze vanochtend niet wilde lopen in de regen omdat ze gisteren in de regen geschrokken was van onweer. En dat ze door die herinnering even geen zin had.
Nu gaat het wel goed. Is wel handiger, want het regent natuurlijk wel vaker.
Het is ook vaak een kwestie van wat ze gewend zijn.
Je geeft aan dat ze een herplaatsertje is. Wellicht heeft haar vorige baasje altijd het signaal afgegeven dat regen vervelend is en heeft ze dat signaal als gedrag over genomen.
Maak het naar buiten gaan in de regen inderdaad zo leuk mogelijk met speeltjes, koekjes etc. Dan went het vast.
Ik had dat met Jackie mijn vorige hond ook. Die vond regen ook vreselijk en was ook een herplaatser. Na een tijdje ging dat steeds beter omdat wij in de regen vrolijk en uitgelaten gingen doen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Onze windhonden houden ook niet van regen, maar soms ontkomen ze er niet aan. Ze staan dan wel in de deuropening met een blik van 'moeten we nou echt naar buiten in dit weer'. Dootje heeft het wel eens gepresteerd om met regen bij een huis onder het afdakje te gaan zitten met een blik van 'zie mij maar weer eens mee te krijgen, ik zit droog'. Maar ja, weer of geen weer, ze zullen toch uit moeten.
Roelfien schreef:Het is ook vaak een kwestie van wat ze gewend zijn.
Je geeft aan dat ze een herplaatsertje is. Wellicht heeft haar vorige baasje altijd het signaal afgegeven dat regen vervelend is en heeft ze dat signaal als gedrag over genomen.
Maak het naar buiten gaan in de regen inderdaad zo leuk mogelijk met speeltjes, koekjes etc. Dan went het vast.
Ik had dat met Jackie mijn vorige hond ook. Die vond regen ook vreselijk en was ook een herplaatser. Na een tijdje ging dat steeds beter omdat wij in de regen vrolijk en uitgelaten gingen doen.
Precies, dat werkt echt heel goed.
Ik kreeg Leo in het begin dus echt niet mee naar buiten gesleept in de regen, zelfs niet als het maar een beetje miezerde.
In elke regenbui kreeg hij wat lekkers en gingen we huppelend en overdreven vrolijk en blij en tralala het park in (iedereen hier moet inmiddels wel denken dat ik gek ben maargoed) en nu gaat het prima.
Dit kan je in ieder geval goed proberen, dus gewoon blij doorhuppelen
Hier ook 2 die het vertikken naar buiten te gaan als het ook maar een klein beetje regent.
Als het nou lang achter elkaar regent moeten ze er toch een keertje uit, dan wacht ik tot het niet zo heel hard regent en dan moet ik ze echt dwingen naar buiten te gaan. Beledigd dat ze dan zijn..... pas als ik zeg: "ik droog je straks wel weer af" lopen ze met me mee. Ik moet er elke keer weer om lachen dat het werkt.
Roelfien schreef:Het is ook vaak een kwestie van wat ze gewend zijn.
Precies, dat werkt echt heel goed.
Ik kreeg Leo in het begin dus echt niet mee naar buiten gesleept in de regen, zelfs niet als het maar een beetje miezerde.
In elke regenbui kreeg hij wat lekkers en gingen we huppelend en overdreven vrolijk en blij en tralala het park in (iedereen hier moet inmiddels wel denken dat ik gek ben maargoed) en nu gaat het prima.
Dit kan je in ieder geval goed proberen, dus gewoon blij doorhuppelen
Ik zal vrolijk gaan huppelen... :smile1:
(ik zie me al gek doen..., maar voor je hond is niets te gek, dus doe ik het graag)
Hughy schreef:Hier ook 2 die het vertikken naar buiten te gaan als het ook maar een klein beetje regent.
Als het nou lang achter elkaar regent moeten ze er toch een keertje uit, dan wacht ik tot het niet zo heel hard regent en dan moet ik ze echt dwingen naar buiten te gaan. Beledigd dat ze dan zijn..... pas als ik zeg: "ik droog je straks wel weer af" lopen ze met me mee. Ik moet er elke keer weer om lachen dat het werkt.
Grappig, dus ze verstaan je echt !
Zo groot, en dan zo kleinzielig... (wel prachtige honden hoor !).
Diever wil eiegnlijk ook niet naar buiten als het regent. Meestal blijft hij onder de carpoort staan en wil dan zeggen: 'loop jij dat rondje maar, ik wacht hier wel.'