Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goede voorbereiding

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

angelika32
geregistreerd lid

goede voorbereiding

Ongelezen bericht door angelika32 »

hallo allemaal,

sinds 1,5 jaar hebben wij een engelse bulldog teef en ben nu helemaal verzot op het ras, zoals iedereen weet heeft het ras wel een paar minpunten. nu ben ik me aan het voorbereiden om te gaan fokken met nina, niet zomaar een nestje omdat het leuk is maar echt om iets toe te voegen aan het ras en zeker ter verbetering. nina staat hoger op der poten en is iets minder breed, kan springen, lang wandelen en wanneer het niet extreem warm is kan ze ook lekker wandelen in de zomer. nina kan op een natuurlijke manier gedekt worden en ook op een natuurlijke manier bevallen (mits alles goed gaat, maar dat geld voor elk ras).

Ik ben me nu aan het voor bereiden, in oktober ga ik de cursus kk1 volgen en zal de praktijk leren bij een fokker.

waar ik me nog in wil verdiepen is de bloedlijn, en hoe ik dit het beste kan onderzoeken. ik kijk nu veel naar stambomen van diverse reuen die qua bouw geschikt zijn voor nina.

Waar kan ik info verdaan halen. Graag advies, kritiek mag ook als het maar onderbouwd word.

groetjes angelika

ps wil er nog bijvoegen dat ik niet zomaar ergens aan begin, eerst voorbereiden een kennelnaam aanvragen. het duurt zeker nog minimaal 1 jaar of 1,5 jaar.
groetjes angelika, hans, marinus en lloyd
knuffel van nina, wicca en dikkie dik
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

neem contact op met de fokker van je teef.

als het goed is kent die de lijnen van je teef erg goed en die weet waarschijnlijk ook wat goed bij haar past
Afbeelding
pat1976
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door pat1976 »

Eventueel is er ook misschien informatie bij de Eng. Bull club te vinden over de diverse bloedlijnen die voorkomen. Eventuele kennelnamen van de stamboom verglijken etc.
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”