Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Airedale-terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

twister

Airedale-terrier

Ongelezen bericht door twister »

Heb zitten zoeken, maar ik ben op dit forum nog niets tegen gekomen over baasjes met een airedale-terrier. |Ik ben toch niet de enigste???
Ik ben toch zo benieuwd naar de verhalen van andere airedale liefhebbers.
Onze "Twister of Malton" is geboren op 26 maart. Zijn moeder is Dorothy of Malton en zijn vader is Greenfield's Major Tom. Zijn er misschien broertjes of zusjes van Twister die dit lezen: laat eens iets van je horen hoe het met ze gaat.
Twister is een reu van bijna 15 maanden. Misschien niet bij iedereen bekend maar een terrier kan heel goed dingen leren: op de basiscursus van de hondenschool (clickermethode) haalde hij de hoogste score van de groep :ok:. (Baas en hond moesten een examentje afleggen!).
En zoals het een echte terrier betaamt, Twister is ook heerlijk eigenwijs: Gisteren gapte hij de pan met kip/sate: ravage in de keuken. En Twister: die ging zich op z'n gemak een half uur aflikken, mmmm lekker die saus! :mrgreen:

Nog een vraagje: heeft jullie hond ook snel last van de warmte?
Hoe ga je hier het beste mee om, wat kun je het beste doen of net NIET doen?

Afbeelding
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Denk dat je de enige bent, kan zo meteen niemand vinden met een Aird. terrier. :19:
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Hoi,

Hier dan een echte Airedale fan. Heb een 6-jarige teef, ze heet Gally.

Heb hiervoor een Pancy of Malton gehad en hiervoor een die ook Maltonbloed had.

Nel
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wij hebben er ook een!
Airedale
Actief

:cheer: hoi Esther :cheer: :cheer:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik persoonlijk zou nooit een airedale willen, ook al ben ik een terrier mens :mrgreen: , ik heb gewoond en gewerkt waar er ook airedales gefokt werden en ja ze hebben hun charme, maar persoonlijk vind ik ze nog een stukje anders dan een ieder andere terrier, ook door hun maat natuurlijk, en zeker ook omdat ze idd gefokt zijn om een stuk veelzijdiger te jagen dan de meeste terriers.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Airedale schreef::cheer: hoi Esther :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer: Hoi Nel :cheer: :cheer:

ik persoonlijk zou nooit een airedale willen, ook al ben ik een terrier mens :mrgreen: , ik heb gewoond en gewerkt waar er ook airedales gefokt werden en ja ze hebben hun charme, maar persoonlijk vind ik ze nog een stukje anders dan een ieder andere terrier, ook door hun maat natuurlijk, en zeker ook omdat ze idd gefokt zijn om een stuk veelzijdiger te jagen dan de meeste terriers.
Ze zijn inderdaad iets anders dan de gemiddelde terrier. Inderdaad een stukje groter en in de boeken staat dat ze wat beheerster zijn en wat rustiger. Er zijn mensen die airedales gebruiken als hulphond en in Groot Brittanie worden ze ingezet als politiehond.

Dat veelzijdiger jagen wist ik niet. Kan je daar meer over vertellen?
Benthor is gelukkig niet zo jagerig.
Airedale
Actief

yamie schreef:ik persoonlijk zou nooit een airedale willen, ook al ben ik een terrier mens :mrgreen: , ik heb gewoond en gewerkt waar er ook airedales gefokt werden en ja ze hebben hun charme, maar persoonlijk vind ik ze nog een stukje anders dan een ieder andere terrier, ook door hun maat natuurlijk, en zeker ook omdat ze idd gefokt zijn om een stuk veelzijdiger te jagen dan de meeste terriers.
Dit is mijn derde airedale maar van jagen heb ik nooit iets gemerkt.
Met de eerste gingen we vaak bij Rozenburg wandelen, dat terrein stikte van de konijnen maar konijnen zag ze niet. Al struikelde ze erover. :smile:

Met de tweede gingen we wekelijks naar het bos maar ze had het veel te druk met stokken sjouwen, het liefst heel grote.

En nu Gally taalt in het bos niet naar jagen. Lekker crossen door de bosjes en rollen over de grond op droog gras.

De meeste terriers zijn kleine drukke baasjes maar ondanks de airedale buiten heel levendig en speels is, is hij in huis een rustige niet zenuwachtige hond.
Soms heb ik 2 loge's en dan is het nog rustig in huis.

Nel
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Ben geen 'terriërliefhebber', maar heb de Airdale altijd geweldig mooi gevonden ! Bij ons op het dorp loopt er ook een, verder eigenlijk vrij weinig Airdales in mijn omgeving, helaas.

Groetjes, Femmy
Kyra, Farras & Donau
Airedale
Actief

yamie schreef:ik persoonlijk zou nooit een airedale willen, ook al ben ik een terrier mens :mrgreen: , ik heb gewoond en gewerkt waar er ook airedales gefokt werden en ja ze hebben hun charme, maar persoonlijk vind ik ze nog een stukje anders dan een ieder andere terrier, ook door hun maat natuurlijk, en zeker ook omdat ze idd gefokt zijn om een stuk veelzijdiger te jagen dan de meeste terriers.

Welke fokker als ik vragen mag
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

Men buur heeft er ook eentje :wink:
Afbeelding
Airedale
Actief

:cheer: goeie keus :cheer: weet je welke fokker (altijd nieuwsgierig) :F:
zwijntje
Actief

mm...neen, maar hij komt uit Duitsland, kzal het eens gaan vragen :wink:

Oja, hij heeft wel lange tijd problemen gehad met zijn poten. Hij had namelijk splinters waardoor hij heel veel zeer had. Is dit een aandoening die vaak voorkomt in het ras?
Afbeelding
Airedale
Actief

:denken: Splinters?

In het ras komen niet veel aandoeningen voor.
Omdat het een grote hond is komt wel HD voor maar gelukkig wordt er in de rasver. goed opgelet.
zwijntje
Actief

Airedale schreef::denken: Splinters?

In het ras komen niet veel aandoeningen voor.
Omdat het een grote hond is komt wel HD voor maar gelukkig wordt er in de rasver. goed opgelet.
Nja...kweet er ook het fijne niet van. Wel dat ze als de hond nog jong was al hele grote wandelingen deed met hem. Hij heeft dan splinters gekregen tussen zijn botten waardoor hij mank liep, soms gewoon niet meer kon opstaan van de pijn. Hij is door vele operaties gemoeten.
Afbeelding
Airedale
Actief

Dat is wel heel zielig. Wist ze zeker niet dat je met een pup die groot wordt in het begin kalm aan moet doen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”