Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weet iemand nog een goede brok?
Moderator: moderatorteam
- Django
- Actief
- Contacteer:
Weet iemand nog een goede brok?
Django krijgt 3 dagen per week kvv en 4 dagen brok. Hij heeft al verschillende merken brok gehad, met wisselend succes. Ik ben op zoek naar een goede brok zonder rotzooi er in. Op Franks Pro Gold deed hij het redelijk goed, hij vond de brok alleen niet lekker. Hij krijgt nu Farmfood HE, die is beter weg te krijgen, maar daar krijgt hij dunne poep van en hij voelt zich minder fit. Wie weet er nog eentje die ik kan proberen?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- anit
- Actief
- Seahorse
- Actief
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Re: Weet iemand nog een goede brok?
Je moet ook niet te snel iets anders proberen. Het ligt eraan hoe je overgeschakeld bent naar Farmfood en dan nog kan het zijn dat de hond wat aanpassingsverschijnselen krijgt. FF heeft daarover een heel mooi stuk geschreven op zijn site. Ik zou zeggen: kijk het eerst een rustig een maand of 2 aan en oordeel dan nog eens.Django schreef:Django krijgt 3 dagen per week kvv en 4 dagen brok. Hij heeft al verschillende merken brok gehad, met wisselend succes. Ik ben op zoek naar een goede brok zonder rotzooi er in. Op Franks Pro Gold deed hij het redelijk goed, hij vond de brok alleen niet lekker. Hij krijgt nu Farmfood HE, die is beter weg te krijgen, maar daar krijgt hij dunne poep van en hij voelt zich minder fit. Wie weet er nog eentje die ik kan proberen?
Groetjes, Petra
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Django
- Actief
- Contacteer:
Re: Weet iemand nog een goede brok?
Django krijgt FF nu bijna 2 maanden na geleidelijk te zijn overgeschakeld, vandaar dat ik toch maar weer eens naar iets anders op zoek ga... Heb al een proefpakketje Cavom aangevraagd, eerst maar eens kijken of het een beetje te eten is. Zo ja, dan halen we daar een zak van en anders zoeken we maar weer verder. Het houdt een mens van de straat, hèBessieTurf schreef:Je moet ook niet te snel iets anders proberen. Het ligt eraan hoe je overgeschakeld bent naar Farmfood en dan nog kan het zijn dat de hond wat aanpassingsverschijnselen krijgt. FF heeft daarover een heel mooi stuk geschreven op zijn site. Ik zou zeggen: kijk het eerst een rustig een maand of 2 aan en oordeel dan nog eens.Django schreef:Django krijgt 3 dagen per week kvv en 4 dagen brok. Hij heeft al verschillende merken brok gehad, met wisselend succes. Ik ben op zoek naar een goede brok zonder rotzooi er in. Op Franks Pro Gold deed hij het redelijk goed, hij vond de brok alleen niet lekker. Hij krijgt nu Farmfood HE, die is beter weg te krijgen, maar daar krijgt hij dunne poep van en hij voelt zich minder fit. Wie weet er nog eentje die ik kan proberen?
Groetjes, Petra

- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier o.a. Champ ben er erg tevreden over! Voldoet prima, ze trainen veel, maar blijven prima op gewicht, goed in de vacht en weinig en harde ontlasting.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ze krijgen nu al slechts een beker per dag van de krokante brok. Met cavom zouden ze dan nog een bodempje krijgen. Hun energie verbruik is laag. Deels raseigen, door de castratie en ze zijn al aardig op leeftijd. Een van mijn honden kan sowieso niet tegen een geperste brok, gaat ze van braken.Dibbes schreef:Danm gaf je ze denk ik nog teveel.Sjalot schreef:Mijn honden werden moddervet van Cavom.
Emma werd er ook dikker van, maar die ben ik gewoon minder gaan voeren. Ik kijk altijd op het oog hoeveel ze nodig heeft.
Cavom is m.i. een goede brok voor honden met een hoog energieverbruik.
Groetjes van Charlotte

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Ik ben het met Charlotte eens!De kans dat ze met Cavom te dik worden is best groot. Maar door het vetgehalte zien ze er inderdaad wel mooi uit. Dat is vaak hetzelfde met vers voer.
En om nu minder te gaan voeren, ze moeten toch ook echt wel de maag vol krijgen. Onze boerboelen zijn niet tevreden met een bodempje! Ikzelf zou ook niet tevreden zijn met een astronautenpil, terwijl ik dan toch echt alles binnen krijg.
Wij voeren (en verkopen) al een hele tijd Meradog. Een zeer hoogwaardige brok uit Duitsland zonder rotzooi. De honden zien er goed uit, ze vinden het lekker en de ontlasting is goed. En ze doen niet aan grote of kleine rassen.
En om nu minder te gaan voeren, ze moeten toch ook echt wel de maag vol krijgen. Onze boerboelen zijn niet tevreden met een bodempje! Ikzelf zou ook niet tevreden zijn met een astronautenpil, terwijl ik dan toch echt alles binnen krijg.
Wij voeren (en verkopen) al een hele tijd Meradog. Een zeer hoogwaardige brok uit Duitsland zonder rotzooi. De honden zien er goed uit, ze vinden het lekker en de ontlasting is goed. En ze doen niet aan grote of kleine rassen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
helaas niet iedere hond doet het goed op deze brok, ken een hond die een half jaar aan de diaree was totdat die van voer is veranderdTulp schreef:Ik ben het met Charlotte eens!De kans dat ze met Cavom te dik worden is best groot. Maar door het vetgehalte zien ze er inderdaad wel mooi uit. Dat is vaak hetzelfde met vers voer.
- Dibbes
- Zeer actief
Dat kan natuurlijk ook. Soms is het even zoeken voor je een brok vind waar je hond het goed op doet.lupa schreef:helaas niet iedere hond doet het goed op deze brok, ken een hond die een half jaar aan de diaree was totdat die van voer is veranderdTulp schreef:Ik ben het met Charlotte eens!De kans dat ze met Cavom te dik worden is best groot. Maar door het vetgehalte zien ze er inderdaad wel mooi uit. Dat is vaak hetzelfde met vers voer.

- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
http://www.fokker-diervoeders.nl/fokker ... nalyse.htmSaartje schreef:Fokker?marian* schreef:Hier eten ze alweer een hele poos Fokker.
Kan je daar misschien wat meer over vertellen, of het geschikt is voor energieke honden, hoe duur het is en is er een site van waar verkooppunten op staan?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Bedankt!marian* schreef:http://www.fokker-diervoeders.nl/fokker ... nalyse.htmSaartje schreef:Fokker?marian* schreef:Hier eten ze alweer een hele poos Fokker.
Kan je daar misschien wat meer over vertellen, of het geschikt is voor energieke honden, hoe duur het is en is er een site van waar verkooppunten op staan?
Ik ga er morgen even naar kijken

Ik hoop (als het iets is) wel dat ze het hier ook verkopen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Hier eerst Royal Canin deed ie het goed op
ben er zelf echter niet zo kapot van gezien de verhalen, BHA BHT en allerlei geur en smaakstoffen
wel stevige donkere drolletjes
nu nutro, minder stevige lichte drollen
vers (energique) prima resultaat maar hij mist zijn snackbal en brok is soms wel erg handig, goed voor zijn tanden
Prins ook gehad, deed ie het ook goed op
Denk dat ik weer voor prins krokant ga
geperst kan ie niet goed tegen ( ook niet gewend)
denkadog schijnt ook okay te zijn
heb hier nu gekregen Carocroc 23/12
om nu steeds over te schakelen......
ben er zelf echter niet zo kapot van gezien de verhalen, BHA BHT en allerlei geur en smaakstoffen
wel stevige donkere drolletjes
nu nutro, minder stevige lichte drollen
vers (energique) prima resultaat maar hij mist zijn snackbal en brok is soms wel erg handig, goed voor zijn tanden
Prins ook gehad, deed ie het ook goed op
Denk dat ik weer voor prins krokant ga
geperst kan ie niet goed tegen ( ook niet gewend)
denkadog schijnt ook okay te zijn
heb hier nu gekregen Carocroc 23/12
om nu steeds over te schakelen......