Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steeds minder slapen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Steeds minder slapen
De afgelopen twee weken slaapt Bram bijna niet meer overdag als hij bij ons thuis is. Van de medewerkers op de dagopvang begrijp ik dat hij daar wel veel slaapt.
Is het normaal dat ze met 4 maanden weinig slapen overdag? Hij ligt wel eens te rusten, maar dan ziet hij iets interessants en schiet weer omhoog. Hij slaapt 's nachts vanaf circa 21.00 uur tot 8.00 uur (weekend) of 6.00 uur (door de week).
Gisteren nam ik hem om 16 uur mee naar bed en toen hebben we twee uur samen geslapen, dan doet hij het dus wel.
Is het niet erg dat hij overdag nauwelijks slaapt of moet ik toch proberen hem te laten slapen? Zo ja, hoe?
Is het normaal dat ze met 4 maanden weinig slapen overdag? Hij ligt wel eens te rusten, maar dan ziet hij iets interessants en schiet weer omhoog. Hij slaapt 's nachts vanaf circa 21.00 uur tot 8.00 uur (weekend) of 6.00 uur (door de week).
Gisteren nam ik hem om 16 uur mee naar bed en toen hebben we twee uur samen geslapen, dan doet hij het dus wel.
Is het niet erg dat hij overdag nauwelijks slaapt of moet ik toch proberen hem te laten slapen? Zo ja, hoe?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ze gaan wel steeds minder slapen in vergelijking met hele kleine pupjes. Het wordt dan ook wel wat meer rusten.
Maar helemaal niet slapen overdag hebben ze hier nooit gedaan. Zeker nadat we 's ochtends zo'n 1.5 uur in het bos geweest zijn slapen ze wel. Alhoewel ik moet zeggen dat Saar de laatste tijd ook over lijkt te lopen van energie. Ze slaapt wat minder, zeker in vergelijking met Moos, en ligt inderdaad heel veel een beetje te liggen, beetje te kluiven etc.
Maar dan nog slaapt ze ook wel regelmatig overdag.
Misschien ligt het een beetje aan de verschillende ritmes die Bram heeft? Hier is het natuurlijk een behoorlijk vast ritme. Lang wandelen, slapen. Samen spelen of kluiven. Half uurtje op het veld rennen, slapen. Avondeten, spelen of kluiven, en vanaf 8 uur weer slapen.
Misschien heeft Bram wat moeite met de overgang van dagopvang ritme, naar thuis ritme, en is hij daarom een beetje onrustig? Ik roep ook maar wat....
Ze slapen hier namelijk ook vrijwel niet als ik bijv. een dag met ze weg ben geweest, en daarna de volgende dag weer een heel ander schema heb, dan zijn ze onrustig.
Maar helemaal niet slapen overdag hebben ze hier nooit gedaan. Zeker nadat we 's ochtends zo'n 1.5 uur in het bos geweest zijn slapen ze wel. Alhoewel ik moet zeggen dat Saar de laatste tijd ook over lijkt te lopen van energie. Ze slaapt wat minder, zeker in vergelijking met Moos, en ligt inderdaad heel veel een beetje te liggen, beetje te kluiven etc.
Misschien ligt het een beetje aan de verschillende ritmes die Bram heeft? Hier is het natuurlijk een behoorlijk vast ritme. Lang wandelen, slapen. Samen spelen of kluiven. Half uurtje op het veld rennen, slapen. Avondeten, spelen of kluiven, en vanaf 8 uur weer slapen.
Misschien heeft Bram wat moeite met de overgang van dagopvang ritme, naar thuis ritme, en is hij daarom een beetje onrustig? Ik roep ook maar wat....
Ze slapen hier namelijk ook vrijwel niet als ik bijv. een dag met ze weg ben geweest, en daarna de volgende dag weer een heel ander schema heb, dan zijn ze onrustig.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, dat zou wel kunnen hoor, dat het aan de verschillende ritmes ligt. Maar hij weet inmiddels wel precies wat voor dag het is. Als ik rustig ben 's ochtends blijft hij thuis en als alles gehaast gaat, gaat hij weg. Dat weet hij wel.Moos schreef:Ze gaan wel steeds minder slapen in vergelijking met hele kleine pupjes. Het wordt dan ook wel wat meer rusten.
Ik zal hem toch eens af en toe op de bank gooien en zelf naar buiten gaan. Wie weet trapt hij erin en gaat hij slapen.
We hebben net een stuk gelopen en daarna is hij een uurtje rustig (dus een beetje rondhangen), maar slapen doet hij niet. Misschien is het vandaag ook gewoon te warm.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Het is vandaag ook wel erg warm inderdaad. Nu je het zegt; Moos en Saar hebben gisteren ook amper geslapen, en vandaag ook nog niet. Ze liggen een beetje suffig voor zich uit te kijken, maar slapen niet. Dat zou ook heel goed kunnen komen trouwens doordat we nu heel weinig lopen; worden ze toch minder moe.
Ben je misschien zelf de laatste tijd nogal bedrijvig? Da's namelijk nog een reden waarom ze hier soms hun rust maar niet kunnen vinden. Als ik maar door het huis heen blijf lopen, en dingen blijf doen gaan ze nooit eens lekker liggen slapen.
Het is echt van de gekken, haha, maar als ik dan dus zie dat ze wel moe zijn ga ik gedwongen een uurtjes op de bank zitten lezen. Dan komen ze naast me liggen en zijn ze zo vertrokken. En dan moet ik niet te snel opstaan want dan springen ze weer op.
Eigenlijk ben ik gewoon hardstikke gek als ik het zo lees
Ben je misschien zelf de laatste tijd nogal bedrijvig? Da's namelijk nog een reden waarom ze hier soms hun rust maar niet kunnen vinden. Als ik maar door het huis heen blijf lopen, en dingen blijf doen gaan ze nooit eens lekker liggen slapen.
Het is echt van de gekken, haha, maar als ik dan dus zie dat ze wel moe zijn ga ik gedwongen een uurtjes op de bank zitten lezen. Dan komen ze naast me liggen en zijn ze zo vertrokken. En dan moet ik niet te snel opstaan want dan springen ze weer op.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Oei dat is wel confronterend. Ik ben inderdaad de laatste tijd heel erg. Ik zit geen seconde rustig. Dan zit ik vijf minuten, zie ik dat de planten water moeten hebben, dan zit ik weer, moet ik thee hebben, dan zit ik weer, moet ik even iemand bellen, dan zit ik weer, moet ik ..... Als pup zou ik dan ook niet kunnen slapenMoos schreef:Het is vandaag ook wel erg warm inderdaad. Nu je het zegt; Moos en Saar hebben gisteren ook amper geslapen, en vandaag ook nog niet. Ze liggen een beetje suffig voor zich uit te kijken, maar slapen niet. Dat zou ook heel goed kunnen komen trouwens doordat we nu heel weinig lopen; worden ze toch minder moe.
Die Marloes, gedwongen op de bank, haha.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ja, haha, gedwongen op de bank, maar dat is dan eigenlijk ook best lekker, vooral met twee hoopjes hond tegen je aanZoek stok! schreef:Oei dat is wel confronterend. Ik ben inderdaad de laatste tijd heel erg. Ik zit geen seconde rustig. Dan zit ik vijf minuten, zie ik dat de planten water moeten hebben, dan zit ik weer, moet ik thee hebben, dan zit ik weer, moet ik even iemand bellen, dan zit ik weer, moet ik ..... Als pup zou ik dan ook niet kunnen slapenMoos schreef:Het is vandaag ook wel erg warm inderdaad. Nu je het zegt; Moos en Saar hebben gisteren ook amper geslapen, en vandaag ook nog niet. Ze liggen een beetje suffig voor zich uit te kijken, maar slapen niet. Dat zou ook heel goed kunnen komen trouwens doordat we nu heel weinig lopen; worden ze toch minder moe.
Eigenlijk ben ik gewoon hardstikke gek als ik het zo lees![]()
Die Marloes, gedwongen op de bank, haha.
(of een lekkere Bram tegen je aan in jouw geval

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ga het ook proberen vanavondMoos schreef:Ja, haha, gedwongen op de bank, maar dat is dan eigenlijk ook best lekker, vooral met twee hoopjes hond tegen je aanZoek stok! schreef:Oei dat is wel confronterend. Ik ben inderdaad de laatste tijd heel erg. Ik zit geen seconde rustig. Dan zit ik vijf minuten, zie ik dat de planten water moeten hebben, dan zit ik weer, moet ik thee hebben, dan zit ik weer, moet ik even iemand bellen, dan zit ik weer, moet ik ..... Als pup zou ik dan ook niet kunnen slapenMoos schreef:Het is vandaag ook wel erg warm inderdaad. Nu je het zegt; Moos en Saar hebben gisteren ook amper geslapen, en vandaag ook nog niet. Ze liggen een beetje suffig voor zich uit te kijken, maar slapen niet. Dat zou ook heel goed kunnen komen trouwens doordat we nu heel weinig lopen; worden ze toch minder moe.
Eigenlijk ben ik gewoon hardstikke gek als ik het zo lees![]()
Die Marloes, gedwongen op de bank, haha.![]()
(of een lekkere Bram tegen je aan in jouw geval)

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Hier precies als bij Marloes. Ga ik zelf rustig zitten aan de computer of op de bank of buiten, gaat hondje lekker naast me liggen. Als pup heeft ze heel erg weinig geslapen overdag. Om 7 uur ging de stekker er dan uit. Sinds een maand of wat heeft ze de rust om ook overdag echt te slapen. en niet meer constant in de gaten te houden wat ik aan het doen ben.
Als ze wat ouder worden heb je ook vaak wat flink langere wandelingen en zijn ze gewoon moe en slapen gerust een uur of twee daarna.
Anne
Als ze wat ouder worden heb je ook vaak wat flink langere wandelingen en zijn ze gewoon moe en slapen gerust een uur of twee daarna.
Anne
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik zou me daar maar niet te druk om maken, ze voelen zelf wel wat wel kan en wat niet. Beau heeft als pup ook bijna niet geslapen, en was als pup een heel actief hondje wilde alles in de gaten houden en overal bij zijn. Nu slaapt hij nog steeds niet overdag, heel af en toe gaat hij even languit liggen, maar zodra ik opsta, of hij iets hoort voor of achter vliegt hij weer op. En spelen, spelen, spelen. Ook gaat hij s'avonds/s'nacht laat slapen, hij is net zo'n nachtbraker als ik, en daarom slapen we s'morgens lekker uit. Als ik s'morgens heel stilletjes naar beneden kom, ligt hij nog lekker te slapen, zo gauw ik de kamer inkom, gaan die oogjes open en komt hij mij meteen begroeten.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Net als hier dusZoek stok! schreef:Ja die arme schat werd doodmoe van mijn heen en weer geren. Als hij eenmaal flink slaapt, kan ik ook gewoon weglopen. Dan doet hij wel een oog open, maar rent niet mee.Moos schreef:Ahaaaaaa, ben je toch mooi betrapt op je bedrijvigheid![]()
Kijk die jongen nou eens lekker liggen!

-
Reini
- Zeer actief
Vegas gaat ook niet slapen als ik zelf druk ben in huis. Ik ben zelf nogal een spring in het veld en ben meestal met tien dingen tegelijk bezig wat Vegas dan ook onrustig maakt. Dat doe ik dus niet meer. Als ik weet dat het slaaptijd is voor hem ga ik even op de bank zitten totdat hij diep in slaap is en dan kan ik de dingen gaan doe die ik wil doen
Op kantoor zit ik praktisch de hele dag achter mijn bureau en dan slaapt Vegas ook veel meer. Als hij wakker wordt ga ik even wat met hem doen (naar de kinderboerderij, spelen etc.) en daarna ga ik weer aan het werk en hij gaat slapen.
Trouwens met dit warme weer rust hij de hele dag en is 's avonds hyperactief en slaapt hij helemaal niet totdat we naar bed gaan!
Op kantoor zit ik praktisch de hele dag achter mijn bureau en dan slaapt Vegas ook veel meer. Als hij wakker wordt ga ik even wat met hem doen (naar de kinderboerderij, spelen etc.) en daarna ga ik weer aan het werk en hij gaat slapen.
Trouwens met dit warme weer rust hij de hele dag en is 's avonds hyperactief en slaapt hij helemaal niet totdat we naar bed gaan!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07