Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bang van water
Moderator: moderatorteam
-
zwijntje
- Actief
bang van water
hallo iederen
men sheltie pup is precies bang van water
met deze warme dagen zet ik hem een bassin klaar met water ,
dat zet ik dan vlak in de zon zodat het lauw wordt en dan probeer ik
Blitz erin te krijgen , maar welk speelgoed ik ook pak hij zal er niet ingaan
hoe kan ik hem zo ver krijgen hem toch minstens één poot in het water te krijgen
oja en met snoepjes helpt ook niet
kusjes
hoe kan ik hem zo ver krijgen hem toch minstens één poot in het water te krijgen
kusjes
- zepenko
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Lekker zelf met je gat in het water gaan zitten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: bang van water
Erbij gaan zittenzwijntje schreef:hallo iederen
kusjes
Ik heb een zacht plastieken badje en de middelste ring niet opgepomp zodat het niet te hoog is en beetje water erin, later kan je verhogen.
Misschien is ie bang van het geluid dat de bassin maakt, in harde plastiek maakt het meer lawaai om erin te gaan.
Ik ging er zelf in staan met een blaadje uit de tuin, daar is Luka dol op
en nu is hij er niet meer uit te slaan.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 24 jun 2005 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoi,
Mijn Dazzle zwemt inmiddels, maar gaat echt voor geen goud in een heerlijke blauwe schelp staan, hij verzet zich echt. Niet 1 poot zet ie erin.
Het is inderdaad, dat ie met een langzaam dieper wordende bodem wel erin gaat, en ook echt met voetjes van de bodem maar voor geen goud in het badje op het snikhete balkon.
Mijn Dazzle zwemt inmiddels, maar gaat echt voor geen goud in een heerlijke blauwe schelp staan, hij verzet zich echt. Niet 1 poot zet ie erin.
Het is inderdaad, dat ie met een langzaam dieper wordende bodem wel erin gaat, en ook echt met voetjes van de bodem maar voor geen goud in het badje op het snikhete balkon.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had er zoveel water in gedaan dat ie niet meer kon wiebelen..
Maar ik denk ook dat het puur menselijk is om het fijn te vinden om in een badje te gaan zitten voor verkoeling..een hond ziet het niet zo natuurlijk. Hij zal er ook gewoon de lol niet van snappen...
Misschien met een speeltje erin...maar zijn er echt honden die erin gaan liggen onder het motto, dat is fijn?
Maar ik denk ook dat het puur menselijk is om het fijn te vinden om in een badje te gaan zitten voor verkoeling..een hond ziet het niet zo natuurlijk. Hij zal er ook gewoon de lol niet van snappen...
Misschien met een speeltje erin...maar zijn er echt honden die erin gaan liggen onder het motto, dat is fijn?
- starfleet
- Erelid
Jahazoute-popcorn schreef:Ik had er zoveel water in gedaan dat ie niet meer kon wiebelen..
Het is wel een hond die gek op water is en sommige honden zullen het nooit leuk vinden, dan zou ik ook niet dwingen. Een beetje sturen kan wel, want een hond die op zo'n warme dag af en toe even nat wordt, kan de hitte veel beter aan.
Anne
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat die honden gewoon slimmer zijn...dat ze snappen: water = het minder warm hebben.
Maar zelfs de labrador van mijn vriendin, die duikt, zwemt overal en altijd, verzette geen poot richting hun badje..
Ik dwing em ook niet, heb het 1x geprobeerd om em erin te zetten, maar het leek wel een kat die zo'n vervoersmadje in moest
dus dat was niets...
Nu neemt ie er gewoon af en toe een lebber uit als mijn zoontje erin zit...en verder ga ik vrijwel iedere avond naar het strand.
Maar zelfs de labrador van mijn vriendin, die duikt, zwemt overal en altijd, verzette geen poot richting hun badje..
Ik dwing em ook niet, heb het 1x geprobeerd om em erin te zetten, maar het leek wel een kat die zo'n vervoersmadje in moest
Nu neemt ie er gewoon af en toe een lebber uit als mijn zoontje erin zit...en verder ga ik vrijwel iedere avond naar het strand.
-
Djinny
- Zeer actief
Ja hoor, ik heb zo'n water fanaat.zoute-popcorn schreef:Ik had er zoveel water in gedaan dat ie niet meer kon wiebelen..
Gisteren op de cursus werd er een bak water neergezet zodat alle honden wat konden drinken.
Djinny gebruikte het water als verkoeling en ging er helemaal in liggen.
-
zwijntje
- Actief
- Sophia
- Vaste gebruiker
Tja, je moet het maar warm hebben!Djinny schreef:Ja hoor, ik heb zo'n water fanaat.zoute-popcorn schreef:Ik had er zoveel water in gedaan dat ie niet meer kon wiebelen..
Gisteren op de cursus werd er een bak water neergezet zodat alle honden wat konden drinken.
Djinny gebruikte het water als verkoeling en ging er helemaal in liggen.
Wat ik deed bij donna is een bal in het water gooien (het was geen badje) en steeds verder erin gooien, tot ze er met haar poten en buik in was.
Ze heeft nog niet echt gezwommen, maar tot zover vindt ze het wel erg leuk.
Ik heb namelijk mijn ouder's hond toen in een dolle bui en een stuk jonger het beessie in het water gedaan, geen succes hoor, hij vindt water nu afschuwelijk.