Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nachtpieper

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Trischa
geregistreerd lid

nachtpieper

Ongelezen bericht door Trischa »

Ik ben Petra en heb een tibetaanse terrierpup van bijna 11 weken.
Ze is sinds 13 juni bij mij in huis en haar gedrag in de bench snachts begint me zorgen te baren.
Ik heb het blaffen/krijsen genegeerd zoals de fokker zei, ik heb haar geprobeert het commando foei te geven als ze begon en haar te belonen als ze stil was,
ik kon volgens de fokker nog proberen een waterspuit erop te richten maar uhm is dat verantwoord?

Hoe kan ik eventueel nog meer proberen haar geblaf/gekrijs in de nacht af te leren?

Moet ze gewoon echt nog wennen dat ik dan snachts boven ben of heeft het wellicht een andere oorzaak?
Overdag piept ze maar heel even als ze in de bench gaat als ik weg moet.

Ze maakt dus verschil tussen overdag en snachts.

Hopelijk kan ieman dme hier wat tips bij geven...
Liefs,Petra en Trischa.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wat heb jij aan voorbereiding gedaan voor je hier aan begon? Akelig weinig zo te lezen. Je neemt een pup namelijk mee (of gaat bij de pup slapen) de eerste tijd, als we jou opeens bij je familie weghalen en bij een stel vreemde snuiters neerzetten voel jij je ook niet prettig. En vanwaar die bench? Je kunt toch ook een andere leuke plek maken? Leef je eens een beetje in je pup in, het is geen baby maar ze hebben wel degelijk een belevingswereld.

Een plantenspuit? Jij krijgt toch ook geen brandslang over je heen als je jankt?
AfbeeldingAfbeelding
Trischa
geregistreerd lid

Dat ik niet alles in een keer weet lijkt me geen schande,
de waterspuit heb ik ook niet geprobeert en huh ja ik ben een leek,
en doe dus in zoverre ik er iets van snap wat de fokker verteld.
Echter ik heb het idee niet dat ik uit jou reactie veel wijzer wordt, hoogstens dat ik een beledigende achtertoon hoor terwijl ik echt mijn best doe en hier niet voor niets kom.
Misschien ben ik iets overhaast eraan begonnen, ik had beter moeten lezen vooraf wat een pup het beste nodig heeft maar ik heb hier ook gelezen en zoals alle boeken is ook hier het advies tegenstrijdig.

Het lijkt mij niet erom te gaan hier mensen weg te jagen maar een advies te geven waar ze wellicht iets mee kunnen?

Mijn volgende vraag is nu,
doe ik er goed aan haar bij mij te laten slapen?
dit was namelijk bij mijn vorige hond een compleet fiasco en die is nooit meer stil geworden snachts, en al voor ze een jaar oud was besloot ze zelf de trap op te lopen, dit is nou niet bepaald wat ik in petto heb voor deze jongedame.

En wat betreft een leukere plaats, ik wil geen stukgevreten meubels en een doos die zover dicht is dat ze er niet uit kan lijkt me ook niet echt de juiste start wel?

De bench is altijd een veilige plaats voor mijn honden geweest echter zij schijnt er een probleem mee te hebben en ik vraag me af of er andere oplossingen nog zijn waar ik niet aan gedacht heb met mijn menselijk brein.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Trischa schreef:dit was namelijk bij mijn vorige hond een compleet fiasco en die is nooit meer stil geworden snachts, en al voor ze een jaar oud was besloot ze zelf de trap op te lopen, dit is nou niet bepaald wat ik in petto heb voor deze jongedame.
Waar is deze hond dan gebleven? Als je al een hond hebt gehad ben je toch geen leek meer, dan zou je dit soort dingen toch moeten weten?
AfbeeldingAfbeelding
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Je hond een paar weken in de Bench op je slaapkamer zetten , daar na kun je meestal zonder problemen naar beneden verhuisen.

Gr
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

plenty schreef:Je hond een paar weken in de Bench op je slaapkamer zetten , daar na kun je meestal zonder problemen naar beneden verhuisen.

Gr
Dat is idd het beste. Als ze eenmaal goed gewend is, en zich veilig voelt, kan je haar naar beneden brengen. Je kan er evt. ook voor kiezen om haar geleidelijk aan naar beneden te brengen. Dus elke keer een stukje verder bij jou vandaan. Bv. nadat ze een tijdje bij jou op de slaapkamer heeft gestaan, zet je de bench op de gang met de slaapkamer deur open. Gaat dit goed, dan bv. de volgende dag deslaapkamerdeur dicht en zo steeds een stapje verder.

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
Djinny
Zeer actief

Re: nachtpieper

Ongelezen bericht door Djinny »

Trischa schreef:Overdag piept ze maar heel even als ze in de bench gaat als ik weg moet.
Hoe lang laat je haar alleen?
Een pup van nog geen 11 weken kan nog niet echt alleen blijven.
Het alleen zijn moet je heel langzaam opbouwen en ik zou de hond nu voorlopig ook nog boven naast je bed laten slapen.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik vind dat Trischia gelijk heeft dat onwetende mensen vaak beledigd worden hier. Door hier te vragen hebben ze in ieder geval het beste met hun dier voor.
Wat ideaal is voor een pup kan iedereen bedenken maar het gaat erom er voor iedereen een passende oplossing gezocht wordt. En helaas moet een mens soms gaan werken en de pup alleen laten. Dat kan ook best als je het maar voorbereid. Dus lekker spelen en uitlaten en dan met wat eten de bench in, dan kan een pup van 11 weken best een paar uur slapen.
Wij hebben pas bij de laatste twee honden gebruik gemaakt van een bench, en ik moet zeggen ik vind het super. Als je hem maar op een postieve manier gebruikt, dus niet om op te sluiten altijd als je weg moet. Maar ook alleen daar een slaapplaats maken en altijd in de bench voeren.
Wij hebben het geluk dat er altijd een andere hond in de buurt van de bench ligt zodat ze niet alleen zijn, maar als dat niet zo was zou ik 'm inderdaad mee naar boven nemen en dan steeds wat verder weg zetten (slaapkamer-overloop-beneden).
Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat we onze laatste pup, nu 9 maanden oud, niet afgeleerd krijgen om 's ochtends vanaf de wekker of enig ander geluid van boven te beginnen met jodelen.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik sluit me aan bij de tip de bench op de slaapkamer zetten. Zo doen wij het ook met onze pup. Hij slaapt in zijn bench naast mijn kant van het bed. De bedoeling is hem dan steeds een stukje verder richting de trap te krijgen maar ik denk dat hij gewoon lekker boven blijft slapen :W:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik zou opnieuwe beginnen..
Je moet je hond leren in de bench te zitten. dus het moet leuk zijn.. maak een van bench geen 'strafplaats'.
En dus bij het slapen bench dichtbij jou zodat hij/zij zich veiligvoelt.. en steeds een stukje verder bij je vandaan .. Todat hij/zij beneden kan slapenz onder lawaai!
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, ik moet bekennen dat ik de tips van de fokker ook nogal vreemd vind klinken. Die arme pup is zoals eerder gezegd vanuit een vertrouwde omgeving met broertjes en zusjes en moeder naar een onbekende omgeving verhuist en moet ineens de nachten alleen doorbrengen.
Zoals anderen ook al aangeven: gewoon de bench naast je bed zetten. Dat is trouwens ook makkelijker met het zindelijk maken want zodra je dan de pup hoort kan je met haar naar buiten gaan om haar te laten plassen en/of poepen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Iedere hond die hier als pup komt slaapt de eerste tijd in een doos of bench naast bed.Lekker vertrouwd en dichtbij 's nachts :ok:
Na een poosje kun je dat afbouwen en de pup beneden laten of-zoals in mijn geval-in de huiskamer in de mand laten slapen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ik heb ook eerst de bench naast mijn bed gezet, vond mijn hond maar niets. die ging dan door de slaapkamer wandelen (laminaat dus tippeltippel)tot groot ongenoegen van mijn man die toen maar op een andere kamer ging liggen, haha
hij zocht dan een plekje en ging slapen. omdat ik ook niet wil dat ie voor altijd op de slaapkamer zou slapen heb ik na verloop van tijd weer geprobeerd om hem beneden te laten en dit was geen enkel probleem, het ging eigenlijk allemaal vanzelf.
ik bedoel te zeggen dat het niet zo hoeft te zijn dat als ie eenmaal op de slaapkamer heeft gelegen hij niet meer beneden zou kunnen slapen.
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Even overnieuw beginnen. Hondje naast je bed laten slapen in bench of doos. Als ze er dan uit moet s'nachts om te plassen/poepen, ben je er op tijd bij om haar mee naar buiten te nemen.
Als dat goed gaat en de pup slaapt door , kun je beginnen met afbouwen en haar altijd nog naar beneden verplaatsen.
Ik heb die eerste nacht toen Beau en Nanou naar beneden gingen, nog op de bank geslapen. Heeft bij ons heel goed gewerkt. :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Martijn schreef:
Tulp schreef:Ik vind dat Trischia gelijk heeft dat onwetende mensen vaak beledigd worden hier.

En ik vind dat onwetende mensen altijd net doen alsof ze er niets aan kunnen doen dat ze onwetend zijn.
Door hier te vragen hebben ze in ieder geval het beste met hun dier voor.
Als je niet de moeite doet om te weten hoe je iets aanpakt VOOR je er aan begint heb je niet het beste voor. Gewoon niet. Klaar.
Gelukkig heb jij waarschijnlijk nooit iets gedaan in je leven waarvan achteraf blijkt dat de praktijk iets anders is dan de theorie. :denken:

Ikke wel hoor!
plenty
Zeer actief

Tulp schreef:
Martijn schreef:
Tulp schreef:Ik vind dat Trischia gelijk heeft dat onwetende mensen vaak beledigd worden hier.

En ik vind dat onwetende mensen altijd net doen alsof ze er niets aan kunnen doen dat ze onwetend zijn.
Als je niet de moeite doet om te weten hoe je iets aanpakt VOOR je er aan begint heb je niet het beste voor. Gewoon niet. Klaar.
Gelukkig heb jij waarschijnlijk nooit iets gedaan in je leven waarvan achteraf blijkt dat de praktijk iets anders is dan de theorie. :denken:

Ikke wel hoor!
Als iedereen alles zou weten en er na kunnen handelen , zou dit forum niet bestaan .
Ik ben dan ook blij dat er zoveel mensen mee gebaat zijn , en andere weer tot steun kunnen zijn .
plenty
Zeer actief

Martijn schreef:
Tulp schreef: Gelukkig heb jij waarschijnlijk nooit iets gedaan in je leven waarvan achteraf blijkt dat de praktijk iets anders is dan de theorie. :denken:

Ikke wel hoor!
Het gaat er niet om dat ik nooit iets fout heb gedaan.
Ik neem daar alleen wel verantwoordelijkheid voor en doe niet net alsof ik daar niets aan kan doen.

Deze pup is niet eerst aan de bench gewend, heeft niet de kans gehad eerst te wennen aan zijn nieuwe omgeving en is niet geleerd o0m alleen te zijn maar als hij vervolgens uit angst begiont te gillen enh het een probleem voor de eigenaar wordt moet er ineens een oplossing komen.
Dat stoort me. Waarom niet die moeite vantevoren doen omdat je het beste voor je pup wilt?

Waarom lees je alles nog ????
bram en thijs
Zeer actief

plenty schreef:Waarom lees je alles nog ????
Ach. De struisvogeltechniek.
AfbeeldingAfbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsja, laatst stond ik in de dierenwinkel. Een eigenaar belde op om advies: z'n hond wilde er niet in, of gilde de boel bij elkaar, weet ik veel. Misschien wordt het tijd die dingen eens met een gebruiksaanwijzing te verkopen.
Afbeelding
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Mja, volgens mij denken mensen dat het vergelijkbaar is met ene hamster in ene kooitje ofzo :roll:
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef:tsja, laatst stond ik in de dierenwinkel. Een eigenaar belde op om advies: z'n hond wilde er niet in, of gilde de boel bij elkaar, weet ik veel. Misschien wordt het tijd die dingen eens met een gebruiksaanwijzing te verkopen.
:idea: een gat in de markt : bench met ingebouwde geluidsdemper :F: .
ja, kan ook nog. Kan je ook een mooi verkooppraatje bij houden: scherm uw pup af voor omgevingsgeluiden, dan slaapt hij stukken beter, nooit meer wordt uw nachtrust verstoort !

Op een ander forum vroeg iemand om advies. Ze had een pup rechtstreeks van de fokker in een kot in de tuin gepleurd. Lange tijd ging het goed, toen begon de pup / jonge hond de kot af te breken. Ze kreeg o.a. het advies de hond in een bench in de kot op te sluiten ! Ook een mogelijkheid natuurlijk.
Afbeelding
Branka
moderator

Zoie schreef:
Inge O schreef:
Zoie schreef:tsja, laatst stond ik in de dierenwinkel. Een eigenaar belde op om advies: z'n hond wilde er niet in, of gilde de boel bij elkaar, weet ik veel. Misschien wordt het tijd die dingen eens met een gebruiksaanwijzing te verkopen.
:idea: een gat in de markt : bench met ingebouwde geluidsdemper :F: .
ja, kan ook nog. Kan je ook een mooi verkooppraatje bij houden: scherm uw pup af voor omgevingsgeluiden, dan slaapt hij stukken beter, nooit meer wordt uw nachtrust verstoort !

Op een ander forum vroeg iemand om advies. Ze had een pup rechtstreeks van de fokker in een kot in de tuin gepleurd. Lange tijd ging het goed, toen begon de pup / jonge hond de kot af te breken. Ze kreeg o.a. het advies de hond in een bench in de kot op te sluiten ! Ook een mogelijkheid natuurlijk.
Over symptoombestrijding gesproken :wall:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Martijn schreef:En waar is de edit knop!
Heb hem in dit topic ook niet, net als in sommige anderen. Heb het al gemeld, maar weet niet of er wat aan gedaan wordt.
Afbeelding
Branka
moderator

Verhip! Ik mis hem hier ook. Ligt vermoedelijk aan de permissies die de beheerders aan dit forumonderdeel hebben gegeven.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Inge O schreef: :idea: een gat in de markt : bench met ingebouwde geluidsdemper :F: .
We leven in 2005, er moeten zo onderhand toch eens honden komen met volumeknoppen, kunstgebitjes en een aan-uit-schakelaar?
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Zoie schreef:Ze kreeg o.a. het advies de hond in een bench in de kot op te sluiten!
Dubbel genaaid houdt beter.
AfbeeldingAfbeelding
Trischa
geregistreerd lid

Ok korte uitleg,
mijn eerdere hondje waar ik het over had is helaas een tijdje geleden van ouderdom gestorven(was 13 jaar)
Ik kreeg haar toen ze 11 maanden was en heb haar toen geprobeerd met haar mandje waar ik haar aan had laten wennen 's avonds bij mij te nemen.
Echter dat liep verkeerd af en ze bleef piepen snachts en wilde steeds alleen maar bij mij zijn.
Ik heb het beste met mijn pup voor en wil dan ook graag van meerdere kanten horen hoe ik dit op kan lossen.
Ik heb de bench de eerste 3 nachten in de huiskamer gehad ne heb zelf op de bank geslapen. Daarna heb ik de bench bij de kamerdeur gezet en heb wederom 3 nachten op de bank geslapen.
Daarna heb ik haar in de gang gezet en ben boven gaan slapen.
Van begin af aan laat mevrouw zich flink horen en omdat ik haar niet wil schaden vraag ik dus advies.
Ik vind het erg jammer dat er door sommigen (gelukkig krijg ik ook andere goedbedoelde adviezen) nogal cru vanuit gegaan wordt dat ik mij niet voorbereid heb en dat ik maar lukraak dingen schijn te doen.
Ik heb hier gelezen over toepoels gedragsgids en dat is een standaard boek in mijn kast.
Echter omdat ze nu al ruim 2 weken echt nog moeite heeft vraag ik ander advies. Lijkt me op zich niet verkeerd.

Ik zou van voren af aan kunnen beginnen misschien en het wat langere tijd vol kunnen houden wellicht?
Is dat een optie?
Verder ben ik van mening dat als ze alleen moet blijven omdat ze echt ergens niet mee heen kan ze het beste de vrijheid van de gang en keuken kan hebben en dat gaat wel goed.
Dan heeft ze haar mandje erbij en daar is ze een stuk rustiger in.
Echter er ligt bij mij overal bedrading dus kan ik haar gewoonweg snachts niet in haar mandje laten liggen, dit vind ik een te groot risico.
Ik hoop dan ook dat men met mij mee wil denken of haar langer bij me te houden wellicht een oplossing kan zijn of andere adviezen zijn ook welkom.

mijn dank voor jullie moeite.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Inge O schreef: :idea: een gat in de markt : bench met ingebouwde geluidsdemper :F: .
We leven in 2005, er moeten zo onderhand toch eens honden komen met volumeknoppen, kunstgebitjes en een aan-uit-schakelaar?
Vooral die aan-uitknop zou soms een fijne olossing zijn bij pups :idea: :smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Trischa schreef:Ok korte uitleg,
mijn eerdere hondje waar ik het over had is helaas een tijdje geleden van ouderdom gestorven(was 13 jaar)
Ik kreeg haar toen ze 11 maanden was en heb haar toen geprobeerd met haar mandje waar ik haar aan had laten wennen 's avonds bij mij te nemen.
Echter dat liep verkeerd af en ze bleef piepen snachts en wilde steeds alleen maar bij mij zijn.
Ik heb het beste met mijn pup voor en wil dan ook graag van meerdere kanten horen hoe ik dit op kan lossen.
Ik heb de bench de eerste 3 nachten in de huiskamer gehad ne heb zelf op de bank geslapen. Daarna heb ik de bench bij de kamerdeur gezet en heb wederom 3 nachten op de bank geslapen.
Daarna heb ik haar in de gang gezet en ben boven gaan slapen.
Van begin af aan laat mevrouw zich flink horen en omdat ik haar niet wil schaden vraag ik dus advies.
Ik vind het erg jammer dat er door sommigen (gelukkig krijg ik ook andere goedbedoelde adviezen) nogal cru vanuit gegaan wordt dat ik mij niet voorbereid heb en dat ik maar lukraak dingen schijn te doen.
Ik heb hier gelezen over toepoels gedragsgids en dat is een standaard boek in mijn kast.
Echter omdat ze nu al ruim 2 weken echt nog moeite heeft vraag ik ander advies. Lijkt me op zich niet verkeerd.

Ik zou van voren af aan kunnen beginnen misschien en het wat langere tijd vol kunnen houden wellicht?
Is dat een optie?
Verder ben ik van mening dat als ze alleen moet blijven omdat ze echt ergens niet mee heen kan ze het beste de vrijheid van de gang en keuken kan hebben en dat gaat wel goed.
Dan heeft ze haar mandje erbij en daar is ze een stuk rustiger in.
Echter er ligt bij mij overal bedrading dus kan ik haar gewoonweg snachts niet in haar mandje laten liggen, dit vind ik een te groot risico.
Ik hoop dan ook dat men met mij mee wil denken of haar langer bij me te houden wellicht een oplossing kan zijn of andere adviezen zijn ook welkom.

mijn dank voor jullie moeite.
Als ze in de gang een stuk rustiger is kun je haar toch dáár laten wennen en de draden eventueel wegwerken met een of ander?
Verder vind ik eigenlijk dat je het wat te kort hebt volgehouden om de pup bij je te laten slapen;zowel Bente als Max hebben wekenlang lekker in een doos cq bench bij mij geslapen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

marian* schreef:
bram en thijs schreef:
Vooral die aan-uitknop zou soms een fijne oplossing zijn bij pups :idea: :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”