Herkent iemand dit? Of zouden ze me in plaats van een podencootje gewoon een kruising Jack Russell / kat hebben aangesmeerd?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Typisch gedrag
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Typisch gedrag
Ik weet even niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar Lilo wrijft met haar lijf langs de bank en de tafel, zoals een kat dat doet. Ik dacht eerst dat het jeuk was (ze zat nogal onder de vlooien
), maar ze doet het gewoon heel ontspannen, eerst een soort kopje geven en dan met haar schouder en zij er langs. Ze doet het ook bij Jack trouwens, en dan is het echt precies zoals de katten dat ook bij hem doen.
Herkent iemand dit? Of zouden ze me in plaats van een podencootje gewoon een kruising Jack Russell / kat hebben aangesmeerd?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ze vind ut gewoon lekker, stukje genegheid, stukje aandacht vragen, beetje onderdanig doen (als ze het bij jack doet), er zijn wel meer honden die dit doen...
enne ze hebben je al een kruising "aangesmeerd"
mijn jacken doen het trouwens niet, dus dan heb je een kruising podenco X kat
enne ze hebben je al een kruising "aangesmeerd"
mijn jacken doen het trouwens niet, dus dan heb je een kruising podenco X kat
Laatst gewijzigd door yamie op 04 jul 2005 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja maar katten hebben geurklieren onder hun kin, honden toch niet? Of wel?M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
Ik meende dat het iets heeft te maken met hin geuren verspreiden ofzo.
Nou ja, ik ben blij dat het vaker voorkomt. Jack geeft ook wel 'kopjes', maar vooral als hij in de regen heeft gelopen.
En Yamie, er zit absoluut iets van mormel in Lilo. Ze blaft niet, ze keft. :N:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
hihi oke, mormel X podenco dus en een vleugje katHanneke2 schreef:Ja maar katten hebben geurklieren onder hun kin, honden toch niet? Of wel?M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
Nou ja, ik ben blij dat het vaker voorkomt. Jack geeft ook wel 'kopjes', maar vooral als hij in de regen heeft gelopen.![]()
(oh god ik zeg vleugje.... kan martijn daar wel tegen
- M@ri@nne
- Zeer actief
Geur verspreiden via hun bek?Hanneke2 schreef:Ja maar katten hebben geurklieren onder hun kin, honden toch niet? Of wel?M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
Nou ja, ik ben blij dat het vaker voorkomt. Jack geeft ook wel 'kopjes', maar vooral als hij in de regen heeft gelopen.![]()
Duidelijk gevalletje klok/klepel.
Groetjes, Marianne.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
katten hebben wel geur klieren onder hun kin.....M@ri@nne schreef:Geur verspreiden via hun bek?Hanneke2 schreef:Ja maar katten hebben geurklieren onder hun kin, honden toch niet? Of wel?M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
En Yamie, er zit absoluut iets van mormel in Lilo. Ze blaft niet, ze keft. :N:![]()
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Leo doet dat ook, als hij in een knuffelbui is wrijft hij met z'n hele lijf langs de bank en komt kopjes geven. Het ziet er wel heel lief uit in ieder gevalsirene schreef:Een opvanger (kruising Dober met iets windhondachtigs) die ik heel even heb gehad deed dat ook. Idd net een kat. Ook langs je benen kroelen en als je hem aanhaalde ging hij helemaal langs je lijf kroelen en kopjes en rugjes geven. Vond het onwijs lief!

-
Gast
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, je denkt toch niet dat ze anders kopjes zouden geven? Da's alleen om hun eigendom te markeren.yamie schreef:katten hebben wel geur klieren onder hun kin.....M@ri@nne schreef:Geur verspreiden via hun bek?Hanneke2 schreef:Ja maar katten hebben geurklieren onder hun kin, honden toch niet? Of wel?M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
En Yamie, er zit absoluut iets van mormel in Lilo. Ze blaft niet, ze keft. :N:![]()
Maar ik denk dat M@ri@nne bedoelt dat haar honden het systeem van die katten niet helemaal doorhebben.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
owhh oke haha, ik dacht dat ze jou bedoelde met de klepel en de klokHanneke2 schreef:Ja, je denkt toch niet dat ze anders kopjes zouden geven? Da's alleen om hun eigendom te markeren.yamie schreef:katten hebben wel geur klieren onder hun kin.....M@ri@nne schreef:Geur verspreiden via hun bek?Hanneke2 schreef: Ja maar katten hebben geurklieren onder hun kin, honden toch niet? Of wel?
Duidelijk gevalletje klok/klepel.![]()
Maar ik denk dat M@ri@nne bedoelt dat haar honden het systeem van die katten niet helemaal doorhebben.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik moest het ook twee keer lezen hoor.yamie schreef:owhh oke haha, ik dacht dat ze jou bedoelde met de klepel en de klokHanneke2 schreef:Ja, je denkt toch niet dat ze anders kopjes zouden geven? Da's alleen om hun eigendom te markeren.yamie schreef:katten hebben wel geur klieren onder hun kin.....M@ri@nne schreef: Geur verspreiden via hun bek?![]()
Duidelijk gevalletje klok/klepel.![]()
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Schat, ze vegen gewoon hun muil af aan je bank!M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- M@ri@nne
- Zeer actief
Niet er zit vast een diepere oeridee achter.Eline* schreef:Schat, ze vegen gewoon hun muil af aan je bank!M@ri@nne schreef:Hier doen ze dat zeer driftig na het eten. Word er een rondje langs de banken, muren, stoelen gemaakt.
Groetjes, Marianne.

-
Addy
Re: Typisch gedrag
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat je erachter zou komenHanneke2 schreef:Ik weet even niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar Lilo wrijft met haar lijf langs de bank en de tafel, zoals een kat dat doet. Ik dacht eerst dat het jeuk was (ze zat nogal onder de vlooien), maar ze doet het gewoon heel ontspannen, eerst een soort kopje geven en dan met haar schouder en zij er langs. Ze doet het ook bij Jack trouwens, en dan is het echt precies zoals de katten dat ook bij hem doen.