Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Markeren.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Markeren.

Ongelezen bericht door chaos »

Onze ruwhaar teckel reu van nu bijna acht maanden plast echt overal tegen aan. Kasten, tassen, wasmanden, speelgoed, tafelpoten, bank enz enz.. Het zijn markeer plasjes heb ik het idee hij is nl verder goed zindelijk. Ik maakt schoon met dettol maar hier is geen beginnen aan.
Toen ik hem bij de tafelpoot betrapte en hem met mijn stem stevig corrigeerde schrok hij zo dat hij het sindsdien in ieder geval tegen die betreffende tafelpoot niet meer aanplast :mrgreen:

Maar ja als hij in huis is kan ik hem niet steeds achterna lopen heb ook twee kleine kinderen....en die plasjes is echt secondenwerk heb ik het idee.

Wat ik tot nu toe; schoonmaken met Dettol, meubels verplaatst zodat hij niet meer zo makkelijk bij de vaste plasplaatsen kan komen... (belonen voor het buiten plassen dacht ff dat het te maken had met de zindelijkheid). Als hij in huis is iets te doen geven (lekkere bot of kong)

Hebben jullie nog tips?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Markeren.

Ongelezen bericht door starfleet »

chaos schreef:
Hebben jullie nog tips?
Toch de tijd erin steken om hem continue in de gaten te houden en wat heterdaadjes tegen te komen zo. Het is nu een beetje gewoonte aan het worden ook, net als dat eeuwige hekje buiten waar hij zijn pootje tegenop tilt.

Hij is waarschijnlijk nog niet zo lang aan het markeren gezien zijn leeftijd en hij moet even heel erg duidelijk weten dat er binnen niet gemarkeerd wordt. Met zindelijkheid heeft het inderdaad niets te maken, dus belonen van het buiten plassen heeft voor het markeren geen zin. Ik denk dat je echt moet gaan afstraffen/laten schrikken.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”