Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trap (dringend!!)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

KwintenN
Vaste gebruiker

Trap (dringend!!)

Ongelezen bericht door KwintenN »

OKe even de' situatie uitleggen:
Elke avond slapen onze honden binnen in de living,nu gisteren is er een op het idee gekomen om naar boven te kruipen(op de trap).Deze morgend stelde deze ook vast da hij niet naar beneden durft :denken: Ik had hem eerst met van alles naar beneden probere lokken(ochtendeten,speelgoed lijband ...) maar dus niks helpt.Dan dacht ik hem te dragen,maar dan slaagt hij helemaal in paniek en kan is hem geen 5 sec vast houden,ik zit dus met een vrij dringend probleem :19: iemand raad?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ehmmm inderdaad een probleem, ik zit al te denken wat ik zou doen...

Misschien een halsband om met een riem eraan. En hem dan voorzichtig maar snel en resoluut met de hand dicht bij de halsband proberen hem op de eerste paar treden te krijgen. Staat hij eenmaal zo, dan kan hij niet anders dan de andere treden naar beneden nemen. Misschien voelt hij zich ook veiliger als hij vastzit.

Maar het is maar een idee, weet werkelijk niet of het kan werken.

Veel succes in elk geval.
KwintenN
Vaste gebruiker

Anna Penta schreef:Ehmmm inderdaad een probleem, ik zit al te denken wat ik zou doen...

Misschien een halsband om met een riem eraan. En hem dan voorzichtig maar snel en resoluut met de hand dicht bij de halsband proberen hem op de eerste paar treden te krijgen. Staat hij eenmaal zo, dan kan hij niet anders dan de andere treden naar beneden nemen. Misschien voelt hij zich ook veiliger als hij vastzit.

Maar het is maar een idee, weet werkelijk niet of het kan werken.

Veel succes in elk geval.
Ik dacht ook dat ze dan zich veiliger ging voelen,maar vanaf ze aan de trap komt,gaat ze liggen en wijkt ze geen centimeter(letterlijk)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Traphekje plaatsen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Anna*

O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
KwintenN
Vaste gebruiker

Anna Penta schreef:O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
Het is een dh en weegt ong 28 kg,bedoel je echt opheffen met de halsband of gw lichtjes trekken?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Achterstevoren de trap aftillen, zodat hij de diepte niet kan zien? Of heb je dat al geprobeerd?

Anne
KwintenN
Vaste gebruiker

starfleet schreef:Achterstevoren de trap aftillen, zodat hij de diepte niet kan zien? Of heb je dat al geprobeerd?

Anne
ja sorry ook al geprobeerd,ik heb ook al met een grote plank van de breedte van de trap voor haar geouden,zodat ze de diepte niet zag,zonder resultaat :roll:
Anna*

KwintenN schreef:
Anna Penta schreef:O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
Het is een dh en weegt ong 28 kg,bedoel je echt opheffen met de halsband of gw lichtjes trekken?
Nee ik bedoel de hond stevig oppakken en intussen de halsband met één hand vasthouden zodat hij niet weg kan springen. Maar je moet hem dan wel echt overrompelen, ik zou ook resoluut tegen hem praten. Niet aarzelen, oppakken en heel snel de trap af. Maar dus wel de halsband vasthouden om te voorkomen dat ie wegspringt. Of de riem kort bij de halsband vasthouden als dat handiger is. En de kop zo mogelijk in de richting van het trapgat.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Of het even laten rusten, gewoon even in de kamer gaan zitten en dan wat later wat enorms lekkers in de keuken gaan klaar maken. :idea:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
KwintenN
Vaste gebruiker

Anna Penta schreef:
KwintenN schreef:
Nee ik bedoel de hond stevig oppakken en intussen de halsband met één hand vasthouden zodat hij niet weg kan springen. Maar je moet hem dan wel echt overrompelen, ik zou ook resoluut tegen hem praten. Niet aarzelen, oppakken en heel snel de trap af. Maar dus wel de halsband vasthouden om te voorkomen dat ie wegspringt. Of de riem kort bij de halsband vasthouden als dat handiger is. En de kop zo mogelijk in de richting van het trapgat.
oke ik zal het eens proberen,hij krijgt nu trouwens zijn ochtendeten :roll: kwestie van wat zekerdere te worden

edit:het is gelukt :mrgreen:
bedankt allemaal voor de reacties
@anna penta:toen ik hem de trap afdroeg leek het alsof er een hond geslagt werd :smile:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nou, gelukkig maar dat hij de trap weer af is!
En nou maar hopen dat hij het niet weer doet he?!
Anna*

hèhè gelukkig maar hoor!

waar honden al geen doodsangsten voor kunnen uitstaan hè :mrgreen:
KwintenN
Vaste gebruiker

mercedes2803 schreef:Nou, gelukkig maar dat hij de trap weer af is!
En nou maar hopen dat hij het niet weer doet he?!
er is al een poortje voor aan de trap in de maak :mrgreen: en onze hond heeft er geen psychologische trauma's aan overgehouden(nuja niet meer als voordien :mrgreen: )
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

het probleem is opgelost, maar misschien is het zowie zo wel goed om hem vertrouwd te laten raken met optillen... of heeft ie daar geen moeite mee?
Ik heb mijn hond een kommando geleerd , even tillen, omdat ie zo paniekerig deed als ik hem optilde... elke keer als ik hem optilde, een stukkie paardeworst deed wonderen.... :wink:
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
KwintenN
Vaste gebruiker

bullet schreef:het probleem is opgelost, maar misschien is het zowie zo wel goed om hem vertrouwd te laten raken met optillen... of heeft ie daar geen moeite mee?
Ik heb mijn hond een kommando geleerd , even tillen, omdat ie zo paniekerig deed als ik hem optilde... elke keer als ik hem optilde, een stukkie paardeworst deed wonderen.... :wink:
daar heeft hij niet zoveel last mee,hebben we vroeger vaak gedaan want "ze graakt de auto niet uit"(vooral als we thuiskwamen :smile:
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

das dan mooi.. dan is dat zekers niet een gedeelte van het probleem geweest... :roll:
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”