Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angstfase

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Angstfase

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is nu bijna vijf maanden en ik merk niks van de angstfase. Verschilt dat zo erg per hond? Hij vindt iedereen en alles nog steeds leuk en schrikt alleen van dingen waar ik zelf ook van schrik. Dat is niet zoveel natuurlijk :wink:

Kan het nog steeds komen of gaat het aan hem voorbij?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Volgens mij reageert de ene hond veel sterker op/in de angstfase dan de ander.

Ik heb er bij Moos ook eigenlijk weinig van gemerkt, alleen heeft hij een weekje gehad dat hij opeens een beetje schrok van sommige mensen op straat, maar dat was het dan wel.
Bij Saar heb ik er echt helemaal niks van gemerkt. Nu is Saar natuurlijk altijd wel een beetje onzeker, dus het valt bij haar ook niet zo op, maar ik heb niet gemerkt dat dat rond de 5 maanden erger werd. Eigenlijk boekten we toen alleen maar heel langzaam vooruitgang....
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Angstfase

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:Bram is nu bijna vijf maanden en ik merk niks van de angstfase. Verschilt dat zo erg per hond? Hij vindt iedereen en alles nog steeds leuk en schrikt alleen van dingen waar ik zelf ook van schrik. Dat is niet zoveel natuurlijk :wink:

Kan het nog steeds komen of gaat het aan hem voorbij?
Buffy heeft nooit een angstfase gehad. Hooguit eens een dag dat we merkten dat ze ineens wat schrikkerig leek. We zochten dan de situaties bewust veel op die dag en dan was ze er weer overheen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”