Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom plast hij dan?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Disney
Vaste gebruiker

waarom plast hij dan?

Ongelezen bericht door Disney »

Een van mijn uitlaathondjes komt wel eens per ongeluk in onze tuin terecht. Hij weet dat hij daar niet mag komen, maar dan loopt ie toch heel voorzichtig met hele onschuldige ogen rond te neuzen.

Maar zodra je hem aandacht geeft, omdat ie weg moet, maakt niet uit hoe (praten of een aanraking), doet hij een plasje. Soms is hij al bij ons binnen als de deur openstaat en dan is dat erg vervelend.
Waarom plast hij als hij merkt dat hij aandacht krijgt? Is het uit zenuwen, omdat hij 'betrapt' is?
En wat kan ik hier aan doen? Is er wel iets aan te doen? (behalve het hekje goed afsluiten).
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Lijkt wel alsof hij een beetje angstig is voor de reactie van de "baas" (jij dus, of een ander die er op dat moment wat van zegt) op het moment dat hij in de tuin loopt.

Is hij een keer verkeerd gestraft door iemand voor het lopen in de tuin? Ik begrijp dat het niet je eigen hondje is, maar misschien kun je daarachter komen?
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ja hekje goed sluiten, probleem opgelost. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”