Ik heb ook een poging gedaan om mijn beide honden het katten jagen af te leren. Helaas is het me maar bij 1 gelukt. Mijn reu die heb ik een keer een sleutelbos toe gegooid zins dien is hij genezen.
Mijn teef echter gaf daar niks om ging lekker spelen met de sleutel bos.
Verder geprobeerd met lange lijn en correcties ging een poosje aardig goed. Maar als ze los lopen weten ze dat ze hem weer rustig kunnen smeren. En dan tot over maat van ramp is mijn teef zonder reden aangevallen door een kat
We liepen gewoon wat te wandelen springt er in 1 keer een kat uit een haag met alle 4 zijn poten op de rug van mijn teef
Nou je kan haast wel raden wat er gebeurde een hoop geschreeuw van mijn hondje de kat sprong van haar rug mijn teef wilde vluchten.
Zag die kat dat zij bang voor haar was, dus die kwa gewoon nog een keer.
Dat werd toen ook mijn reu te veel En verdedigde mij en mijn teefje door de kat aan te vallen. Waarop deze zijn heil in een boom zocht.
Zins dien leer ik mijn honden het jagen op katten niet meer af.
Ik negeer het gewoon als ik ze aan de riem heb en loop gewoon met ze door. Mijn teef is nog altijd zeer allert als er katten zijn en ze borsteld haar haren op en wind zich erg op. Ze kijkt regelmatig achterom of er niet weer een kat op haar rug zal springen.
Ik kan me soms zo kwaad maken he

over al die katten en eigenaren er van en dan niet te vergeten de gemeente.
Even voor de duidelijkheid ik heb op zich niks tegen katten, maar wel tegen al de overlast die ze bezorgen.
Hier een paar voorbeelden waar ik van baal.
S'nachts vliegen ze elkaar in de haren( hele buurt wakker)
Schijten in andermans tuin.
Lopen voor je auto.
Jagen je honden op.
e.c.t
Maar over poep op ruimen en aanlijnen en katten belasting is nog nooit gesproken !!!
En waarom niet

wie kan mij daar een zinnig antwoord opgeven.
Honden wel en katten niet

Alle huisdieren moeten in een afrastering en of kooi zitten,
of aan een lijn waarom dan een uitzondering voor de kat??????