Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gratis katten (honden?)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gratis katten (honden?)

Ongelezen bericht door Caro. »

Gisteren hoorde ik op de televisie dat een asiel in Nederland, ivm het enorme kattenoverschot, de katten gratis weggeeft (of wat de nieuwe eigenaar ervoor wil geven).

Wat vinden jullie hiervan? Oplossing of niet?

En zou jouw mening ook hetzelfde zijn als het over honden ging?

Ik heb erge twijfels bij deze actie; als je al geen geld neer willen tellen voor een kat/hond, hoe moet dit dan met de verzorging? Aan de andere kant is het uiteraard wel wat laagdrempeliger en vestigen ze wel de aandacht op het probleem met deze actie.
Maar of het iets oplost, daar heb ik grote twijfels over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Dat is volgens mij al nieuws van een week geleden. Was in Enschede?
Die hebben de dierenbescherming op hun nek gekregen en vragen daarom weer het normale bedrag.
Persoonlijk kon ik mij de argumenten van de DB wel voorstellen waarom dit moest stoppen: impulsaanschaf met het risico dat de dieren voor het einde van de vakantie alweer terug zouden zijn. Helaas is het zo dat als iets gratis is mensen er sneller voor kiezen zonder na te denken over wat het houden van een dier met zich meebrengt.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik hoorde vorige week al van deze aktie en ook ik sta er wat dubbel in. Feit is dat het barst van de kittens overal die je gratis en voor niets kan ophalen. Voor een asielkat moet je betalen en ik weet niet precies hoeveel, maar het zal geen 20 euro zijn.
In principe vind ik dat mensen niet moeten kijken naar geld, maar moeten kijken naar het dier wat ze willen hebben..dan moet je dus niet zeiken. Feit is ook dat mensen meer waarde hechten aan hetgeen waar ze meer voor hebben moeten geven. Ook dat is een feit, al ligt dat bij dieren natuurlijk altijd toch weer wat anders omdat je te maken hebt met hechting.
Ik weet het niet..als de asiels uitpuilen moeten ze wat. Dieren inslapen of anders dit. Ik hoop eigenlijk alleen maar dat er dieren goed geplaatst worden, of mensen ze nou voor niets meekrijgen of er veel voor moeten betalen, ik hoop dat men wel gewoon kritisch blijft.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:Dat is volgens mij al nieuws van een week geleden. Was in Enschede?
Die hebben de dierenbescherming op hun nek gekregen en vragen daarom weer het normale bedrag.
Persoonlijk kon ik mij de argumenten van de DB wel voorstellen waarom dit moest stoppen: impulsaanschaf met het risico dat de dieren voor het einde van de vakantie alweer terug zouden zijn. Helaas is het zo dat als iets gratis is mensen er sneller voor kiezen zonder na te denken over wat het houden van een dier met zich meebrengt.
O, is dat zo dat de dierenbescherming hiertegen in actie is gekomen?
Daar heb ik nog niks van gehoord en volgens mij was het toch echt gisteren dat ik die enorm schattige rode kitten zag bij deze actie.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:Persoonlijk kon ik mij de argumenten van de DB wel voorstellen waarom dit moest stoppen: impulsaanschaf met het risico dat de dieren voor het einde van de vakantie alweer terug zouden zijn. Helaas is het zo dat als iets gratis is mensen er sneller voor kiezen zonder na te denken over wat het houden van een dier met zich meebrengt.
Mee eens hoor, maar dan moet je dus als asiel streng zijn met plaatsen en niet ervan uitgaan dat als iemand maar wil lappen dat het goed zit. :wink:
Laatst gewijzigd door Eline* op 31 jul 2005 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja ik heb ook een dubbel gevoel hier over. We hebben een aantal jaar achter elkaar kittens uit het oosten opgenomen. Ze hadden toen echt geen ruimte meer terwijl wij wel doorstroom hadden. (Mensen stonden zelfs op de stoep te wachten :denken: ) Ik heb nooit het gevoel gehad dat geld nou de grote drempel was wel misschien om binnen te komen in een asiel (afstandgeld was wel een struikelblok) maar als de mensen eenmaal binnen waren en een kat hadden uitgezocht heb ik nooit mensen over de prijs horen klagen. Vaak kregen we nog fooi, ze hadden toch echt het idee dat ze een goed doel ondersteunden. Maar als ik propvol zou zitten en geen uitweg wist (dus ook thuis overvol :mrgreen: ) ja dan maar gratis want inslapen om de reden dat het gewoon te vol zit dat zou ik echt niet kunnen. Ik zou ook niet kunnen kiezen..............
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Was inderdaad laatst op TV ook, voor 2,50 gingen ze weg.
Ik snap dat niet... Als je een kat wilt, tel je er toch geld voor??

En al die jonge kittens gratis weggeven, wedden dat er binnen korte tijd een nieuwe lading kittens is? Immers zijn die kleintjes niet gestereliseerd... en ze waren gratis :19:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Eline* schreef:
Branka schreef:Helaas is het zo dat als iets gratis is mensen er sneller voor kiezen zonder na te denken over wat het houden van een dier met zich meebrengt.
Mee eens hoor, maar dan moet je dus als asiel streng zijn met plaatsen en niet ervan uitgaan dat als iemand maar wil lappen dat het goed zit. :wink:

Ben het wel met je eens Branka. Ik denk ook (of hoop eigenlijk) dat als mensen moeten betalen voor de aanschaf van een dier, ze er meteen rekening mee houden dat een dier houden sowieso geld kost (verzorging, voeding, huisvesting etc.).
Aan de ander kant heeft Eline natuurlijk ook een goed punt: (veel) geld kunnen betalen zegt niet alles.
Moeilijke kwestie voor de asiels, denk ik.

Groet,
Rami
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Branka schreef:Persoonlijk kon ik mij de argumenten van de DB wel voorstellen waarom dit moest stoppen: impulsaanschaf met het risico dat de dieren voor het einde van de vakantie alweer terug zouden zijn. Helaas is het zo dat als iets gratis is mensen er sneller voor kiezen zonder na te denken over wat het houden van een dier met zich meebrengt.
Nou ja, dat is een beetje het probleem:

Een asielkat kost al snel 50 of 75 euro (?) en een kitten kan je bijna overal gratis krijgen. Dus het verschil is best groot voor sommigen.

Ik heb destijds Nobby uit het asiel gehaald, dat was in 1999 en ik moest toen fl. 100,00 betalen. Maar ik wilde dus perse een asielkat. Heb je die wens niet, dan kan ik me voorstellen dat je voor die gratis kitten kiest en wie zegt dat je dan een slechtere baas bent? :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het wel weer betutteling ten top om geld te vragen voor een dier zodat mensen zich beseffen dat een dier ook in onderhoud geld kost..Duh.. :eek:
Ik heb het niet erg breed en als ik moet kiezen tussen geld uitgeven voor aanschaf of niet en ik wil een kat gewoon voor de leut vind ik de keuze niet zo moeilijk. En ik weet heus wel dat een dier houden geld kost.
Mijn buurman met geld zat koopt echter rustig een hond van 2000 euro om hem als statussymbool te laten rotten in de tuin.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Een asielkat kost al snel 50 of 75 euro (?) en een kitten kan je bijna overal gratis krijgen. Dus het verschil is best groot voor sommigen.

Ik heb destijds Nobby uit het asiel gehaald, dat was in 1999 en ik moest toen fl. 100,00 betalen. Maar ik wilde dus perse een asielkat. Heb je die wens niet, dan kan ik me voorstellen dat je voor die gratis kitten kiest en wie zegt dat je dan een slechtere baas bent? :19:
Een volwassen herplaatser kan je ook overal gratis krijgen. Ik weet er al zo 3 te zitten op zoek naar een andere baas.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik vind het wel weer betutteling ten top om geld te vragen voor een dier zodat mensen zich beseffen dat een dier ook in onderhoud geld kost..Duh.. :eek:
Ik heb het niet erg breed en als ik moet kiezen tussen geld uitgeven voor aanschaf of niet en ik wil een kat gewoon voor de leut vind ik de keuze niet zo moeilijk. En ik weet heus wel dat een dier houden geld kost.
Mijn buurman met geld zat koopt echter rustig een hond van 2000 euro om hem als statussymbool te laten rotten in de tuin.
Ik neem aan dat een asiel in principe geld ervoor vraagt omdat ze gewoon kosten hebben en niet uit betutteling.

Maar ik ben wel met je eens dat de hoeveelheid geld die je voor een dier neertelt, niks te maken heeft met het feit of je er wel of niet goed voor zal zorgen. Tenminste..... bij dierenliefhebbers (en de vraag is of er ook alleen dierenliefhebbers op afkomen op zo'n actie?).
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief

Rami schreef:
Eline* schreef:
Branka schreef:Helaas is het zo dat als iets gratis is mensen er sneller voor kiezen zonder na te denken over wat het houden van een dier met zich meebrengt.

Ben het wel met je eens Branka. Ik denk ook (of hoop eigenlijk) dat als mensen moeten betalen voor de aanschaf van een dier, ze er meteen rekening mee houden dat een dier houden sowieso geld kost (verzorging, voeding, huisvesting etc.).
Aan de ander kant heeft Eline natuurlijk ook een goed punt: (veel) geld kunnen betalen zegt niet alles.
Moeilijke kwestie voor de asiels, denk ik.

Groet,
Rami
Is het ook, het is een afweging die je moet maken. Je hebt aan de ene kant enorme kosten (dierenarts en voer zijn een grote geldverslinders). Ergens moet je inkomsten vandaan halen (er lopen wel meer dingen hoor) maar je kan ook niet zomaar dieren aannemen zonder dat daar consequenties aanzitten mensen moeten er toch voor betalen en hopenlijk iets ervan leren als ze een dier afstaan. Je zou moeten onderzoeken hoe het zit met afstandsgeld en dieren die gewoon gedumpt worden ergens en daar een balans in vinden. Met adoptiegeld hetzelfde, ik had de indruk dat het ingeent, ontwormd, tegen vlooien behandelt, en als ze daar oud genoeg voor zijn ook gester. gecas. voor mensen toch een pluspunt is en daarbij het idee hebben dat ze iets goeds hebben gedaan voor het dier.
We hebben een regeling dat tegen gereduceerd tarief bij de dierenarts het kitten (als het groot genog was) "geholpen" kan worden. Wij hielden ook bij hoe groot het percentage was die daarvan gebruikt maakt dat lag ongeveer rond 90 procent. De 10 procent die er geen gebruk van maakte werden door de nazorg nog benaderd om te vragen of het dier al "geholpen" was of hoe die mensen dat verder wilden doen. Bij honden werd dat niet gedaan hoor dat ligt toch wel anders :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Eline* schreef:Ik vind het wel weer betutteling ten top om geld te vragen voor een dier zodat mensen zich beseffen dat een dier ook in onderhoud geld kost..Duh.. :eek:
Ik neem aan dat een asiel in principe geld ervoor vraagt omdat ze gewoon kosten hebben en niet uit betutteling.
Ik ging in op Rami die dat aangeeft als argument. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Ja, is eigenlijk ook wel zo. Ik wil zelf ook helemaal niet betutteld worden! (Ben alleen een beetje bang dat er toch wel mensen zijn die in een opwelling voor een 'gratis' dier gaan en er geen rekening mee houden wat de kosten zijn voor voer, de dierenarts etc. ...)
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Rataplan schreef: Met adoptiegeld hetzelfde, ik had de indruk dat het ingeent, ontwormd, tegen vlooien behandelt, en als ze daar oud genoeg voor zijn ook gester. gecas. voor mensen toch een pluspunt is en daarbij het idee hebben dat ze iets goeds hebben gedaan voor het dier
.

Ja, zeker! Je steunt op deze manier - dus als je wel een redelijk bedrag betaald voor een kat/hond/konijn - ook het asiel (en alles wat daar bij komt kijken).
Afbeelding
Branka
moderator

Stang schreef:
Eline* schreef:
Nou ja, dat is een beetje het probleem:

Een asielkat kost al snel 50 of 75 euro (?) en een kitten kan je bijna overal gratis krijgen. Dus het verschil is best groot voor sommigen.

Tja, ik heb mijn katten destijds dus gratis gekregen. Heb ze op mijn kosten laten enten, chippen en castreren. Was daarmee meer kwijt dan wanneer ik 2 katten uit het asiel had gehaald. Want die dingen zitten in de kosten verwerkt.
Maar ja, ik ben dan ook zo'n muts die braaf doet wat hoort :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik weet eigenlijk niet of het wel zo'n slechte actie is hoor. Inderdaad een beetje dubbel.
Mickie (toen 2,5 jaar oud) die wij uit het asyl hebben kostte 75 euro, ze was dan wel gesteriliseerd dus die kosten heb je later niet meer.
Ik wilde toen dolgraag een kat hebben en het liefst uit het asyl omdat de gratis kittens toch wel een baas krijgen.

Maar ik kan me voorstellen dat het merendeel van de mensen 75 euro erg veel geld vinden als ze op elke hoek van de straat een gratis kitten kunnen krijgen. En idd op marktplaats e.d. staan ook genoeg oudere katten die een nieuw thuis zoeken, ook gratis.
Ik vind dat je niet kunt zeggen dat mensen die gratis of voor heel weinig hun dier hebben gekregen daar dan in de toekomst vast niet goed mee om zullen gaan en mensen die duizenden euro's neertellen zullen vast wel heel goed ovor hun dier zijn.

Ik denk dat als je als asylzijnde erg kritisch blijft (wat natuurlijk altijd moeilijk is) dat dit gratis meegeven geen probleem hoeft te zijn.
Je moet idd erg verdacht zijn op de impuls aankopen.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ze kunnen beter wat geld vragen voor betere voorzieningen , en de mensen verplichten om de dieren uit het asiel te laten castreren omdat anders het probleem alleen maar groter word.
estelle

irstas schreef:ze kunnen beter wat geld vragen voor betere voorzieningen , en de mensen verplichten om de dieren uit het asiel te laten castreren omdat anders het probleem alleen maar groter word.
Volgens mij worden katten/poezen standaard 'geholpen'in een asyl.
Honden niet geloof ik en dat vind ik maar goed ook. Als ik een hond uit het asyl haal dan bepaal ik graag zelf of die wil laten castreren/stereliseren.

Dat noem ik namelijk kritisch plaatsen van een asyldier; dat de nieuwe eigenaren geen grappige oeps nestjes gaan doen met hun hond.
Branka
moderator

Martijn schreef:Er wordt hier net gedaan alsof asielen die geld vragen hun katten dan ineens wel verantwoord plaatsen bij kritisch uitgezochte nieuwe eigenaren. Dat is niet mijn ervaring.
Daar heb je vermoedelijk volkomen gelijk in, denk ik. Maar denk je niet dat een bedrag vragen toch een drempel opwerpt voor de niet zo kritische kijker/toekomstige eigenaar?
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Branka schreef:
Martijn schreef:Er wordt hier net gedaan alsof asielen die geld vragen hun katten dan ineens wel verantwoord plaatsen bij kritisch uitgezochte nieuwe eigenaren. Dat is niet mijn ervaring.
Daar heb je vermoedelijk volkomen gelijk in, denk ik. Maar denk je niet dat een bedrag vragen toch een drempel opwerpt voor de niet zo kritische kijker/toekomstige eigenaar?
En waarom worden de toekomstige eigenaren niet goed (genoeg) onder loep genomen door sommige asielen (want het geldt misschien niet voor elke asiel) zodat katten wel verantwoord geplaatst kunnen woren? Is dat een kwestie van tijdgebrek, onkunde? Is men allang blij dat katten herplaatst worden? Gaat al het geld wat er binnenkomt op aan huisvesting, voeding, dierenartskosten en blijft er niets over voor die kritische noot?
Ben er benieuwd naar en er zijn hier zo te zien wel ervaringsdeskundigen. (Zou er misschien ook achter kunnen komen via de DB of een andere overkoepelende organisatie maar of ik dan een eerlijk antwoord krijg...)
Afbeelding
estelle

|Toen wij Micky uit het asyl haalde had niemand vragen. Dr liep iemand mee naar het poezenverblijf en wij mochten uitzoeken. Micky aangewezen, in een doos gedaan en betaald en weg waren we weer....niks geen vragen hoe of wat....
Rataplan
Zeer actief

Rami schreef:
Branka schreef:
En waarom worden de toekomstige eigenaren niet goed (genoeg) onder loep genomen door sommige asielen (want het geldt misschien niet voor elke asiel) zodat katten wel verantwoord geplaatst kunnen woren? Is dat een kwestie van tijdgebrek, onkunde? Is men allang blij dat katten herplaatst worden? Gaat al het geld wat er binnenkomt op aan huisvesting, voeding, dierenartskosten en blijft er niets over voor die kritische noot?
Ben er benieuwd naar en er zijn hier zo te zien wel ervaringsdeskundigen. (Zou er misschien ook achter kunnen komen via de DB of een andere overkoepelende organisatie maar of ik dan een eerlijk antwoord krijg...)
Dat is heel verschillend per asiel. Bij ons kwam er niemand in de kennel voor er een gesprek, waarin de wensen van de mensen naar voren kwamen en de (on) mogelijkheden van de honden en katten naar voren kwam. Niet iedereen mocht ook "klanten" begeleiden bij ons. Ik werkte er samen met een nog een aantal mensen 60 uur per week dan leer je de dieren kennen door en door zo konden wij ook verantwoord plaatsen. Als je maar een ochtendje per maand kwam was dat onmogelijk en was je toch op instructies van ons afhankelijk. Ook hadden we uitgebreide karakterbeschrijvingen op de hokken. 90 procent ging in 1 keer goed (inclusief nazorg) 10 procent kwam terug (om uiteenlopende redenen, vaak waren dat toch inschattingsfouten of je schat het dier anders in of de klant) Die fouten worden wel minder naarmate je meer ervaring krijgt.
Maar toch je werkt met dieren en met mensen zelf ben je ook een mens. Ik heb zeker in het begin ook behoorlijke fouten gemaakt gelukkig zonder ernstige gevolgen maar voor het dier is het zeker niet goed om weer terug te moeten komen en ook voor de mensen niet het is toch een vervelend iets.
Rataplan
Zeer actief

Ik heb trouwens nog een PS :mrgreen: Ik ben als beheerster in andere asiels geweest (met name voor de bouw van een nieuw asiel, maar ook vergaderingen) toen kreeg ik een totaal andere indruk dan nu als "klant" zijnde. Ik werk nu niet meer in een asiel en ben verhuisd. Ik ben totaal als een malloot behandeld als klant zijnde en toen ik een kat adopteerde in een nederlands asiel konden ze het fatsoen niet opbrengen om mij normaal te woord te staan en even te stoppen met bekvechten onderling. De kat is ook totaal verkeerd geplaatst maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem terug te brengen in die ellende. Ik heb jarenlang in slechte gebouwen gewerkt met weinig geld en overbevolking maar ik ga geen enkel ander mens (een medewerker of een "klant") als stront behandelen ook niet onder stress.
Ik vind dat ook echt jammer dat er mensen met een "rot" gevoel een asiel verlaten want op deze manier lopen er dieren een warm en goed tehuis mis.
Als ik soms de verbitterde verhalen hier lees van mensen waarvan ik denk dat ze goed voor een dier zouden zijn, de kans voor een dier is zo wel mooi verkeken en dat geeft me een rotgevoel.
Rami
Zeer actief

estelle schreef:|Toen wij Micky uit het asyl haalde had niemand vragen. Dr liep iemand mee naar het poezenverblijf en wij mochten uitzoeken. Micky aangewezen, in een doos gedaan en betaald en weg waren we weer....niks geen vragen hoe of wat....
Neuh, dat is niet bepaald kritisch te noemen... :roll:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Rataplan schreef: Dat is heel verschillend per asiel. Bij ons kwam er niemand in de kennel voor er een gesprek, waarin de wensen van de mensen naar voren kwamen en de (on) mogelijkheden van de honden en katten naar voren kwam. Niet iedereen mocht ook "klanten" begeleiden bij ons. Ik werkte er samen met een nog een aantal mensen 60 uur per week dan leer je de dieren kennen door en door zo konden wij ook verantwoord plaatsen. Als je maar een ochtendje per maand kwam was dat onmogelijk en was je toch op instructies van ons afhankelijk. Ook hadden we uitgebreide karakterbeschrijvingen op de hokken. 90 procent ging in 1 keer goed (inclusief nazorg) 10 procent kwam terug (om uiteenlopende redenen, vaak waren dat toch inschattingsfouten of je schat het dier anders in of de klant) Die fouten worden wel minder naarmate je meer ervaring krijgt.
Maar toch je werkt met dieren en met mensen zelf ben je ook een mens. Ik heb zeker in het begin ook behoorlijke fouten gemaakt gelukkig zonder ernstige gevolgen maar voor het dier is het zeker niet goed om weer terug te moeten komen en ook voor de mensen niet het is toch een vervelend iets.
En had zo'n gesprek plaats in het geval van adoptie/plaatsing van honden zowel als voor katten? Ik merk in de (drie) asielen in NL waar ik ben geweest dat het 'hondenbeleid' wel iets nauwkeuriger is dan het plaatsen van katten. Terwijl het me voor katten ook heel zinnig lijkt.
Ik wil heel graag een tweede hond en weet inmiddels zeker dat het een herplaatser zal gaan worden. Ik twijfel nog tussen een 'buitenlander' of een hond uit een Nederlands asiel. En als het een Nederlands asiel wordt zou ik graag een kijkje nemen in het asiel waar jij bij betrokken geweest bent; klinkt namelijk erg goed en zorgvuldig. Zou je dat willen vertellen (eventueel via een privé-bericht)?
Billy komt trouwens ook uit een opvang maar niet uit NL maar uit (Noord)Frankrijk (buurt van Vervins als ik me niet vergis). Hoe de situatie daar was en of er zorgvuldig naar de 'match' tussen hond en baas gekeken is, weet ik niet. Ik heb hem ook weer via-via en heb geen contact meer met de mensen die hem uit Frankrijk hebben meegenomen. Hij was overigens wel verwaarloosd en had zware bronchitus. Is wel weer helemaal goed gekomen, gelukkig!

Bedankt trouwens voor je verhaal!
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Rataplan schreef: Ik vind dat ook echt jammer dat er mensen met een "rot" gevoel een asiel verlaten want op deze manier lopen er dieren een warm en goed tehuis mis.
Als ik soms de verbitterde verhalen hier lees van mensen waarvan ik denk dat ze goed voor een dier zouden zijn, de kans voor een dier is zo wel mooi verkeken en dat geeft me een rotgevoel.
En hier sluit ik me helemaal bij aan.
Er is trouwens, zo te lezen, wel een goed en gedreven asiel-medewerker aan je verloren gegaan... Best jammer!

Groet,
Rami
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

onze hond hebben we ook gewoon meegekregen maar hoe wil een asiel controleren of wij daar nu niet jaarlijks een nestje mee fokken.
Aldidado
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldidado »

Drie van onze vier katten zijn bij een opvang vandaan gekomen en daar hebben wij 45 euro voor betaald. Ze hadden hun eerste enting gehad en ze waren ontvlooid en ontwormd.
Ook tekenden we een contract waarin stond vastgelegd dat we de dieren moesten laten neutraliseren binnen een jaar, bewijs hiervan moesten we overleggen. Dit vind ik wel een goede gang van zaken eigenlijk. Onze oudste poes was gratis, maar ook zij is met negen maanden gesteriliseerd. Hoe graag ik ook een nestje gehad had met één van de meiden, het is moreel onverantwoordelijk.

Ik vind het een goede actie van het asiel om geen geld te vragen, een fijn thuis is zo belangrijk. Misschien zou het nog wel een plan zijn om een dergelijk contract mee te geven :wink: .
Groetjes van Diana
Ginger in liefdevolle herinnering 23-06-2008
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”