Podenji schreef:na mij wat meer verdiept te hebben en mijn mutserige miepeters eens goed in de ogen te hebben gekeken :p , heb ik besloten ook maar t egaan BARFEN, maar ik heb er al veel over gelezen en toch ook een hoop evrschillende dingen vandaar dat ik wat vragen hier stel en hoop op concrete antwoorden. en ja heb me ook al aangemeld op een barfforum

o ja versvlees als energique of rodi ofzo motten ze dus niet

pens, of kip of zo daarintegen wel
1. hoe begin ik nou precies? mixen met brokken die ze nu kijgen of in een keer overzetten?
hoe je precies begint hangt een beetje af hoe je honden zijn..zijn ze gezond? hoe lang hebben ze brokjes gegeten?
niet te mager?? enz.
ze krijgen al eens rauwe botten dus dat zijn ze wel gewoon alleen niet in de hoeveelheid die ze met BARF straks krijgen
Met BARFen krijgen z eook niet zo'n groete hoeveelheid botten hoor )
2. pasta, rijst en/of aardappels mag dat er ook bij? of enkel vlees en greonten?
pasta en aardappelen geef ik als tafelrestjes [dus incidenteel]dus niet als een maaltijd
De maaltijden kan je maken van vlees/vis en of zonder gfmixjes..ik zelf geef maar 3x in de week groente.
3. moeten er nog supplementen toegevoegd worden? gistocall ofzo?
ik bedoel hoe weet ik nu dat ik mijn honden niets tekort doe aan voedingsstoffen?
Nee..geen gistocal!!! en supplementen kan je in het begin wel wat geven..
ook om evtuele voedingstekorten aan te vullen.
Als je je honden nog 1 maaltijd van hun oude voeding geeft tijdens het omschakelen, hun brokken of kvv dan kunnen er geen voedingstekorten ontstaan.
dus s'morgens b.v brokken of kvv en s'avonds hun karkas oid
4. wat mag je absoluut niet aan groente geven? zoals ui en prei mogen niet maar wat nog meer niet?
nou ben benieuwd

nou absoluut vind ik een groot woord.
Er zijn mensen die hun hond echt wel een stukje ui of prei geven [een oud middel tegen wormen] en je hond gaat er echt niet dood van net zo min als van een stuk brood
maar verder kunnen ze alle groente eten maar van alles gewoon een klein beetje!! [dus het liefst 8 groentesoorten bij elkaar zodat niet iets de overhand heeft!!
[er is ook een methode waar men geen groente heeft, maar dan ..is mijn persoonlijke mening.. moet je hond wel de gelegenheid krijgen om zelf aan groen te kunnen komen]
In het boek van Mogens staat heel uitgebreid hoe je kan overschakelen
succes!!